کد خبر : 1539245 | 27 تیر 1397 ساعت 10:32 | 125.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش آ.اس از مسیر دشوار جذب ستاره فرانسوی

انتقال امباپه به رئال تقریبا غیرممکن شد

با قهرمانی فرانسه در جام جهانی، شرایط به نحوی پیش رفته که کار رئال برای جذب کیلیان امباپه بسیار دشوار و حتی غیرممکن شده است.

انتقال امباپه به رئال تقریبا غیرممکن شد

به گزارش "ورزش سه"، حدود 90 هزار هوادار فرانسه در لژ افتخار، بلندترین نقطه شهر که توسط ناپلئون در سال 1802 نامگذاری شد، جمع شده بودند. آنها پیراهن امباپه را به تن کرده بودند و پرچم فرانسه را تکان می‌دادند. با این اوصاف، انتقال کیلیان به مادرید تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

 

باشگاه پاریسی که کیلیان را با توافقی که در دو مرحله گرفته و باید  رقم 180 میلیونی را پرداخت کند تا گرفتار فیرپلی مالی نشود، به خوبی متوجه است که حضور کیلیان امباپه در تیم آنها اتفاقی بسیار استراتژیک خواهد بود. او که تنها 19 سال سن دارد، پس از پله به دومین بازیکن جوان جام تبدیل شد که توانسته در فینال گلزنی کند.  پله در این رابطه گفت:" اگر کیلیان ادامه بدهد و به رکوردهای من برسد، دوباره کفش هایم را به پا خواهم کرد."

 

1320887

 

 

امباپه توانایی های ویژه ای برای بالا بردن سطح فوتبال فرانسه دارد. چندین ساعت پس از قهرمانی در مسکو، ایستگاه‌های مترو در پاریس پر شده بود از شعار عجیب "آزادی، برابری، امباپه". در حقیقت امباپه به سمبل تیمی تبدیل شد که مثل تیم سال 1998 که توسط شیراک ، رئیس جمهور وقت، به شدت مورد تعریف و تمجید قرار گرفت و راهی لژ افتخار شد، این بار توسط مکرون اتفاقی مشابه برایش رخ داد.

 

طبق مقاله ای که روز گذشته مجله نیویورک تایمز منتشر کرده، امباپه محصول خالص مهاجران اروپایی است که می‌جنگند در این قاره به جایی برسند. 16 آفریقایی یا فرزندان آفریقایی ها که به تیم ملی فرانسه راه یافته اند، نشانه موفقیت این مهاجرت هاست.

 

1320886

 

 

امباپه در شهر بوندی در 10 کیلومتری پاریس به دنیا آمد. او پسر یک مربی و بازیکن سابق هندبال است. در اتاق او در زمان نوجوانی، همه جا عکس‌های کریستیانو رونالدو که در برنابئو حضور داشت، به چشم می‌خورد. او حتی به والدبباس آمده بود و با زیدان نیز ملاقات کرده بود. ولی پدر او معتقد بود که برای ترک فرانسه هنوز خیلی زود است. امروز اما انتقال او به مادرید خیلی دور از ذهن خواهد بود.

 

نشریه اکیپ روز گذشته مدعی شد که امباپه در کنار بازیکنانی مثل گریزمان، از جدی ترین گزینه ها برای کسب توپ طلا خواهد بود. همچنین لیگ فرانسه نیز او را به عنوان چهره اصلی این لیگ معرفی خواهد کرد. ولادمیر آندرف، پروفسور دانشگاه سوربون در این رابطه گفت:" بازیکنان فوتبال فرانسه ارزش خود را افزایش می‌دهند ولی اینجا بازی نمی‌کنند. تفاوت اینجا با لیگ برتر انگلیس و لالیگا مشهود است.

 

نشریه پاریسین نیز معتقد است که حضور امباپه در فوتبال فرانسه می‌تواند ستاره های بعدی را در سال‌های 2022، 2026 و حتی 2030 برای این تیم به ارمغان بیاورد. او توانایی این را دارد که به سطح مسی و رونالدو برسد و همین موضوع، کار انتقال او به رئال را تقریبا غیرممکن کرده است.

 

دیدگاه‌ها