کد خبر : 1539246 | 27 تیر 1397 ساعت 09:58 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی 2030 میزبانی مشترک خواهد داشت

انگلیس هم برای میزبانی جام 2030 وارد میدان شد

فدراسیونهای فوتبال بریتانیایی، انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند قصد دارند به صورت مشترک برای میزبانی جام جهانی 2030 تقاضا بدهند.

انگلیس هم برای میزبانی جام 2030 وارد میدان شد

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال اسکاتلند اعلام کرده با اینکه تا کنون بین فدراسیونهای بریتانیایی گفتگویی رسمی در این باره انجام نشده ولی اسکاتلند نسبت به درخواست میزبانی مشترک، نظر مساعد دارد.


فدراسیون فوتبال اسکاتلند اعلام کرده به درخواستی که از سوی انگلیسی‌ها مطرح شده با نظر مثبت نگاه می‌کند و آن را اید‌ه‌ی مثبتی می‌داند. یکی از سخنگویان دولت بریتانیا گفته بود دولت ترزا می از درخواست میزبانی مشترک بریتانیایی‌ها برای میزبانی جام جهانی حمایت خواهد کرد.


فدراسیون فوتبال اسکاتلند در بیانیه‌ی خود می‌گوید " ما همیشه در مورد میزبانی تورنمنت‌های بزرگ نظر مثبت داریم. ما در این کشور تاریخچه‌ی موفقی از میزبانی بازی‌های بزرگ داشته‌ایم. در حال حاضر تمرکز ما برای میزبانی رقابتهای یورو2020 است که قرار است چهار بازی از آن رقابتها در استادیوم همپدن‌پارک گلاسکو انجام شود ".


گلاسکو یکی از 13 شهری است که قرار است میزبان رقابتهای جام ملتهای اروپای 2020 باشند. سه بازی از مرحله‌ی  گروهی و یک بازی از مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی آن رقابتها در استادیوم همپدن‌پارک این شهر برگزار خواهد شد.


آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه هم در ماه اکتبر از قصد خود برای میزبانی مشترک  جام جهانی 2030 خبر داده بودند. مراکش هم اعلام کرده قصد دارد برای میزبانی اقدام کند و امیدوار است درخواستش با حمایت الجزایر و تونس همراه شود.

دیدگاه‌ها