کد خبر : 1539515 | 28 تیر 1397 ساعت 12:43 | 60.6K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال با کدام ترکیب در لیگ هجدهم؟

آبی‌ها تیم محبوبتان را ارنج کنید

ترکیب استقلال در لیگ هجدهم اگرچه تفاوت هایی با فصل قبل خواهد داشت اما با وجود حواشی اخیر خیلی هم ناامید کننده نیست.

آبی‌ها تیم محبوبتان را ارنج کنید

به گزارش "ورزش سه"، این روزها که استقلال کانون حواشی مختلف شده و تغییرات مدیریتی و اتفاقات عجیب و غریب صدای هواداران این تیم را در آورده، بازیکنان زیر نظر شفر در اردوی ترکیه کارشان را جلو می برند و امیدوارند فصل خوبی را سپری کنند.


استقلال در حالی که چند بازیکن کلیدی فصل گذشته خود را در شروع لیگ هجدهم دراختیار ندارد، اما با همین بازیکنان هم می تواند روزهای خوبی را سپری کند و این را می شود با نگاهی به لیست بازیکنان کنونی این تیم متوجه شد. اگرچه جدایی بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، امید نورافکن و یا مجید حسینی می تواند کاملا به ضرر آبی ها باشد، اما نفرات جایگزین هم در برخی خطوط تجربه مناسبی دارند که این مساله به استقلال کمک خواهد کرد.


در ادامه به بررسی بازیکنان کنونی استقلال در خطوط مختلف پرداخته شده است.

 

دروازه بان:


هر تیمی سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی را همزمان در اختیار داشته باشد، قطعا خیالش از خط دروازه راحت است. با اینکه چند هفته قبل شایعاتی درباره جدایی یکی از این دو دروازه بان مطرح از استقلال شنیده می شد، اما آنها به واسطه قراردادشان با آبی ها ماندنی شدند و در لیگ هفدهم نیز وظیفه حراست از دروازه آبی ها را برعهده خواهند داشت. اتفاقی خوب برای هواداران استقلال که باعث می شود مسئولان باشگاه برای جذب گلر اقدامی نکنند و با خیال آسوده از این پست کارشان را در لیگ هجدهم آغاز کنند.

 

 

خط دفاع:


در خط دفاع استقلالی ها با مشکلاتی روبه رو هستند. بی تردید جدا شدن مجید حسینی به عنوان یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر هفدهم که توانست در جام جهانی نیز مقابل اسپانیا و پرتغال به عنوان یار ثابت به میدان برود، اتفاق خوبی برای هواداران استقلال محسوب نمی شود. حسینی مورد توجه باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه قرار دارد واحتمال جدایی اش زیاد است که در این صورت شاید مشکلاتی برای آبی ها ایجاد شود. البته درپست دفاع وسط وینفرد شفر پژمان منتظری باتجربه و روزبه چشمی ملی  پوش را در اختیار دارد. چشمی اگرچه یک مدافع وسط نیست اما در تیم ملی و چند مسابقه استقلال سابقه بازی دراین پست را داراست و به راحتی می تواند کنار پژمان منتظری قرار بگیرد. همچنین محمد دانشگر هم در نقل و انتقالات از سایپا به استقلال ملحق شد و مهره خوبی تلقی می شود.آرمین سهرابیان هم که پست تخصصی اش مدافع چپ است پارسال در چند بازی از سوی وینفرد شفر در دفاع وسط به بازی گرفته شد و نمایش خوبی داشت.  پیش بینی می شود سهرابیان در این فصل نیز بتواند در پست دفاع وسط بازی کند. با این حال در صورت جدایی حسینی نیاز به جذب یک مدافع وسط خوب دیگر توسط مسئولان استقلال احساس می شود.

 

1319764

 

خط هافبک:


در سیستمی که وینفرد شفر تیمش را به زمین می فرستند، همه هافبک ها توانایی بازی درپست های مختلف را باید داشته باشند اما به هر حال در پست هافبک تدافعی با توجه به جدایی امید ابراهیمی دغدغه هایی وجود دارد. استقلال در این پست فرشید باقری و سینا خادم پور جوان را داشت و علی کریمی را هم از سپاهان به خدمت گرفت. درباره کریمی اگرچه مصدومیتش تکذیب شده اما هنوز وضعیت او به طور دقیق مشخص نیست. از سوی دیگر روزبه چشمی نیز می تواند در پست هافبک تدافعی به آبی ها کمک کند.
غیبت داریوش شجاعیان هافبک تکنیکی آبی ها در نیم فصل اول هم می تواند کار استقلال را سخت کند. با این حال شفر هافبک های روبه جلو و سرعتی خوبی مانند فرشید اسماعیلی و مهدی قائدی دارد که روی آنها حساب کرده است. ضمن اینکه چند بازیکن جوان و باانگیزه مثل رضا آذری، حسین حیدریان و... هم حضور دارند که می توانند به کمک آبی ها بیایند. اگر به خط هافبک آبی ها سرور جباروف هم اضافه شود کار شفر برای انتخاب ترکیب راحت تر خواهد شد.

 

1249107

 

خط حمله:


اگرچه امید اول استقلالی ها در خط حمله به تمدید قرارداد با مامه تیام است، اما بازیکنانی مثل روح الله باقری و اللهیار صیادمنش هم می توانند نفرات خوبی برای خط آتش به حساب بیایند. از سوی دیگر وضعیت مرتضی آقاخان نیز هنوز مشخص نیست و در صورتی که او هم به ترکیب استقلال اضافه شود، مهاجمان نیز جمع شان جمع خواهد شد.

 

 

احتمال های نقل و انتقالاتی


*مسئولان استقلال در صدد هستند تا هرطور شده قرارداد تیام و جباروف را تمدید کنند که در این صورت شرایط بسیار بهتر خواهد شد.
*در خط حمله احتمال دارد مرتضی تبریزی مهاجم گلزن ذوب آهن هم در صورت موافقت مدیران این باشگاه جذب شود که می تواند بسیار مفید باشد.
*هافبک آلمانی که سابقه بازی در منچستر یونایتد را هم دارد، یکی از خریدهای احتمالی استقلالی ها است که به نظر می رسد بازیکن مثمرثمر باشد.
*مدیران استقلال اعلام کرده اند اجازه جدایی به مجید حسینی را نمی دهند که در این صورت هم خط دفاع آبی ها نیز قدرتمند تر خواهد بود.

 

ترکیب احتمالی استقلال با بازیکنان کنونی:

 

سیدمهدی رحمتی(سیدحسین حسینی)، روزبه چشمی(محمد دانشگر)، پژمان منتظری(مجید حسینی)، فرشاد محمدی مهر( وریا غفوری)، میلاد زکی پور(آرمین سهرابیان)، علی کریمی، فرشید باقری، خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی(اللهیار صیادمنش) و روح الله باقری(مرتضی آقاخان)

دیدگاه‌ها