کد خبر : 1539516 | 28 تیر 1397 ساعت 12:50 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد تند سفارت فرانسه از ترور نوا و پاسخ او

دفاع ترور نوا از آفریقایی خواندن بازیکنان فرانسه

ترور نوا مجری و کمدین سرشناس آمریکایی و مجری برنامه‌ی دیلی‌شو چند روز پیش گفت که در واقع تیم ملی آفریقا قهرمان جهان شده. بعد از اعتراض رسمی سفیر فرانسه ترور در برنامه‌اش توضیح داد که چرا معتقد است جمله‌ی او نادرست نبوده.

دفاع ترور نوا از آفریقایی خواندن بازیکنان فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، ترور نوا که برنامه‌ی پربیننده‌ی دیلی‌شو را اجرا کرده و جانشین اسطوره‌ای مثل جان استوارت شده و به خوبی از پس وظیفه‌ی سنگین پر کردن جای استوارت بزرگ برآمده بعد از قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2018 در برنامه‌ی خود به این قهرمانی پرداخت و در یک جمله گفت در واقع این تیم ملی آفریقا است که قهرمان جام جهانی شده. اظهاراتی که به خصوص برای ایرانی‌ها جالب توجه بود. 


بعد از آن خبرهایی منتشر شد که سفیر فرانسه در آمریکا با ارسال نامه‌ای رسمی به ترور به این اظهارات او اعتراض کرده و خواهان اصلاح در برنامه‌ی بعدی دیلی‌شو شده.


اما دیشب ترور نوا در برنامه‌اش از گفته‌های خود دفاع کرد و گفت " من انتقادها را می‌پذیرم و می‌دانم در فرانسه نازی‌هایی هستند که به خاطر آفریقایی بودن بازیکنان تیم ملی فرانسه، فرانسوی بودن‌شان را زیر سوال می‌برند و می‌گویند: شما فرانسوی نیستید، به جایی برگردید که به آن تعلق دارید. ولی به عقیده‌ی من سیاه‌پوستان در سراسر دنیا از قهرمانی بازیکنان فرانسه لذت بردند و آفریقایی بودن آنها را جشن گرفتند. نه تنها در آفریقا و اروپا بلکه اینجا در ایالات متحده‌ی آمریکا. نه از جنبه‌ی منفی، بلکه از جنبه‌ی مثبت. آنها گفتند نگاه کنید، آفریقایی‌هایی که می‌توانند فرانسوی بشوند. در واقع آنها به خاطر موفقیت‌شان تحسین شدند. سفیر فرانسه می‌گوید آنها آفریقایی نیستند، فرانسوی اند. ولی من می‌پرسم چرا نمی‌توانند هر دو باشند. هم آفریقایی و هم فرانسوی. من عاشق بازیکنان فرانسه شدم. پوگبا، انگولو کانته و دیگران. آنها هم آفریقایی هستند و هم فرانسوی. ایجاد دوگانه بین دو هویت این فوتبالیستها از دید من اشتباه است. آمریکا کشور کاملی نیست ولی من به این خاطر عاشق آمریکا هستم که در آمریکا مردم می‌توانند بدون اینکه آمریکایی بودن‌شان را از دست بدهند، هویت ذاتی‌شان را به نمایش گذاشته و به آن ببالند ".

دیدگاه‌ها