کد خبر : 1539675 | 29 تیر 1397 ساعت 13:43 | 48.5K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر پست‌های جالب توجه در بازیکنان

راهکار برانکو‌ برای عبور از بحران نیم فصل

در دیدار تدارکاتی روز گذشته برانکو راهکارهای خود برای عبور از بحران نیم فصل و کمبود بازیکن را مورد آزمایش قرار داد.

راهکار برانکو‌ برای عبور از بحران نیم فصل

به گزارش “ورزش سه”،آخرین دیدار تدارکاتی و آماده سازی پرسپولیس روز گذشته مقابل تیم دسته اولی شهرداری ماهشهر در شرایطی برگزار شد که برانکو از نیمه دوم این بازی به بهترین شکل برای دستیابی به فلسفه ذهنی‌اش سود برد. استفاده از بازیکنان جوان و البته سود بردن از برخی چهره‌ها در پست‌های غیرتخصصی این فرصت را به سرمربی کروات داد تا برای نیم فصل بحرانی و بدون بازیکن روی نیمکت بهترین تصمیمات را دنبال کند.


برانکو بعد از دستیابی به ترکیب اصلی تیمش که احتمالا در نیم فصل اول با حضور علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و علی علیپور شکل خواهد گرفت برای نیمکت تیمش با چالش بزرگی مواجه است. جدایی سه بازیکن (محسن مسلمان، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده) و مشخص نبودن شرایط وحید امیری که شواهد خروج از باشگاه را نزدیک‌تر از همیشه به او نشان می‌دهد در کنار مصدومیت طولانی مدت محسن ربیع‌خواه که بازگشتش را به نیمکت حداقل تا اواسط نیم فصل نشان می‌دهد، نیمکت این تیم را از نظر کیفیت فنی و انسانی به فقیرترین حد ممکن رسانده‌ است.
آنها اکنون روی نیمکت خود تنها گادوین منشا و شایان مصلح را به عنوان نفرات اسمی‌تر در اختیار دارند و بقیه نفرات نیمکت‌نشین را اسامی همچون بوژیدار رادوشوویچ، آدام همتی، حمید طاهرخانی، احسان علوان زاده، احسان حسینی، محمد امین اسدی، سعید حسین‌پور و شاهین عباسیان تشکیل می‌دهند.


بازیکنانی که مطمئنا در دیدارهای بزرگ قادر به ارائه کیفیت مدنظر را برای این تیم نخواهند داشت با ذکر این نکته که آنها چندی دیگر باید یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود را مقابل تیم پر ستاره‌ی الدحیل قطر در مرحله یک‌چهارم لیگ‌ قهرمانان آسیا پشت سر بگذارند. عواملی مثل محرومیت و مصدومیت بیش از هر چیزی می‌تواند ضعف‌های موجود در نیمکت و عدم حضور بازیکنان هم‌سطح در زمین و کنار برانکو را به وضوح نشان دهد و همین مساله عاملی شد تا سرمربی سرخپوشان در جریان بازی روز گذشته تیمش همانند دیدارهای تدارکاتی قبلی در پیش فصل به دنبال دستیابی به بازیکنان چند پسته و عبور از مانع بزرگ باشد.

 

امیدوارکننده مثل شایان مصلح و حسینی


برانکو بعد از تعویض‌های پیاپی و تغییرات گسترده در ترکیب تیمش در بازی روز گذشته، با خروج شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی، پست دفاع میانی را به شایان مصلح و احسان حسینی سپرد. احسان حسینی بازیکن جوان این تیم که با امیدواری زیادی نسبت به آینده او صحبت می‌شود در این بازی عملکرد چشم‌نوازی داشت و شاید اگر از نظر تجربه به سطح مناسبی برسد و بتواند از حیث فیزیکی هم شرایط خوبی به دست بیاورد آینده این پست را از آن خود کند. جالب‌ترین تغییر اما به حضور شایان مصلح باز‌می‌گشت. مدافع چپ پدیده دو فصل گذشته در لیگ دسته اول اینبار در پست دفاع میانی به میدان رفت و بارها با نمایش خوب خود مانع از شکل‌گیری حملات مهاجمان حریف شد. تکل‌های صحیح و به موقع و پوشش مناسب از سوی این بازیکن او را از هم اکنون به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل حاضر در این پست در صورت نیاز برانکو معرفی می‌کند.


برانکو به دنبال صادق محرمی جدید


یکی دیگر از تغییرات سرمربی سرخپوشان به حضور آدام همتی در پست مدافع راست برمی‌گردد. مهاجم جوان پرسپولیس که در فصل گذشته فرصت کمی برای خودنمایی به دست آورد در این بازی هم همانند دیگر دیدارهای تدارکاتی پیش فصل در پست مدافع راست به میدان رفت و بیشتر در تلاش بود با قدرت تکنیک و سرعت خود نظر برانکو را جلب کند. هرچند در فاز دفاعی با توجه به ناآشنایی این بازیکن در کنار ناهماهنگی‌ با دیگر عناصر دفاعی مشکلاتی وجود داشت اما به نظر می‌رسد برانکو بعد از جدایی صادق محرمی قصد دارد از این بازیکن پدیده جدیدی در ترکیب پرسپولیس بسازد.


ناامید کننده مثل علوان زاده


احسان علوان زاده در بازی دیروز هم در پست وینگر‌ راست به میدان رفت. بازیکنی که سومین فصل حضورش در این باشگاه را دنبال خواهد کرد و هنوز نتوانسته از نظر کیفی وعده‌هایی که بعد از عقد قراردادش داده می‌شد را جامه عمل بپوشاند. اشتباهات پیاپی در پاس و سردرگمی این بازیکن باعث خواهد شد حتی در طول نیم فصلی که این باشگاه با بحران بازیکن مواجه باشد او فرصت مناسبی برای خودنمایی به دست نیاورد و نتواند از این مو‌قعیت سود ببرد.

 

جوانان پرانگیزه؛ فقط سه نفر

 

دیگر بازیکنان جوانی که برانکو‌ در این بازی از آنها سود برد همگی در پست تخصصی خود به میدان رفتند. شاهین عباسیان در پست دفاع چپ نمایش معمولی از خود به جا گذاشت و حمید طاهرخانی همچنان نتوانسته شکوفایی مدنظر کادرفنی را بعد از فرصت‌های مناسبی که نصیبش شده در میانه میدان به معرض نمایش بگذارد. سعید حسین‌پور شاید در کنار محمد امین اسدی و احسان حسینی تنها بازیکنانی باشند که در این شرایط بتوان به آینده آنها در این تیم امیدوار بود. اسدی در خط حمله اما کار دشواری برای رقابت با دیگر ستاره‌ها داشته باشد اما خودباوری مناسبی در گام‌های او دیده می‌شود.


منشا نباید ذخیره باشد


مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس بعد از نمایش ناامیدکننده در فصل گذشته، همچنان به عنوان مهره رزرو در خط حمله شناخته می‌شود و این در حالی است که نمایش او در تمرینات و دیدارهای تدارکاتی نشان از انگیزه او برای فرار از نیمکت دارد. منشا که با داعیه آقای گلی در پرسپولیس قراردادش را با این باشگاه به امضا رسانده، در صورتی که نتواند از نیم فصل پر‌ماجرا و بحرانی پرسپولیس برای نمایش توانایی خود سود ببرد، احتمالا در نیم فصل دوم و با حضور مهدی ترابی شانس کاملا از او گرفته خواهد شد و شاید این مساله با توجه به مسائل ارزی حتی منتهی به پایان همکاری طرفین شود. به همین منظور این مهاجم در تلاش است در کنار علی علیپور شانس حضور در ترکیب ۱۱ نفره را برای خود کسب کند.

 

نیم فصل با ۱۳ بازیکن بعلاوه ۳


مشکلات محرومیت از نقل و انتقالات در شرایط فعلی باعث شده تا برانکو برای عبور از این مقطع تنها بتواند روی ۱۳ بازیکن به طور ویژه حساب باز کند؛ علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، علی علیپور و امید عالیشاه به عنوان ۱۱ بازیکن اصلی در کنار گادوین منشا و شایان مصلح ۱۳ بازیکن برانکو را در این برهه تشکیل می‌دهند. احسان حسینی، محمد امین اسدی و آدام همتی نیز سه بازیکن جوان نزدیک به ترکیب پرسپولیس نیز برای مواقع محرومیت و مصدومیت شاید به کار برانکو بیایند تا در نیم فصل با اضافه شدن مهدی ترابی، مهدی شریفی، مهدی شیری و سروش رفیعی آنها شکل واقعی خود را به دست بیاورند.

دیدگاه‌ها