کد خبر : 1539710 | 29 تیر 1397 ساعت 16:40 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

از ژرلان تا سردار جنگل؛ همه چشم ها به غزال تیزپا است

نگاهی به کارنامه مربیگری خداداد عزیزی

امسال لیگ برتر می تواند جذاب تر از فصول قبل هم باشد چرا که یکی از چهره های محبوب پایتخت با یک تیم پرطرفدار در این مسابقات حضور دارد.

نگاهی به کارنامه مربیگری خداداد عزیزی

به گزارش" ورزش سه" نزدیک به بیست سال از حماسه ملبورن می گذرد اما غزال تیزپا هنوز هم یک ستاره محبوب است. خدادادعزیزی هرچند در مربیگری تا اینجا به اندازه دوران پرفروغ بازی اش در مستطیل سبز موفق نبوده اما به نظر امسال می تواند آن نقطه عطفی که باید در کارنامه او به وجود بیاید. عزیزی حالا روی نیمکت یک تیم پرطرفدار و قدیمی نشسته و برای موفقیت باید تیمی قوی بسازد و نتایج خوبی بگیرد. سپیدرود فصل قبل با جادوگر در لیگ برتر ماند و امسال با غزال تیزپا به دنبال اتفاقات بزرگ تر است.


خداداد روی نیمکت
خداداد عزیزی در 47 سالگی لیگ برتر را روی نیمکت سپیدرود آغاز می کند و در اولین مسابقه باید به مصاف زوجش در خط حمله مرگبار تیم ملی، یعنی علی دایی می رود. او البته تیمی را تحویل گرفته که مشکلات کمی نداشته و مسایل مالکیت و مدیریتش قطعا در روند آماده سازی این تیم تاثیرگذار خواهد بود اما آنچه انتظار هواداران سپیدرود و حتی فضای عمومی فوتبال ایران است اینکه خداداد امسال در مربیگری نیز درخشان باشد.


اولین تصاویری که از خداداد عزیزی به عنوان سرمربی در خاطرمان هست بازی پرسپولیس برابر ابومسلم در ورزشگاه آزادی و در لیگ ششم بود. او از هفته شانزدهم بعد از برکناری سرمربی تیم روی نیمکت نشست و به مصاف مصطفی دنیزلی و تیم تهاجمی اش رفت. نتیجه اما در پایان به نفع خداداد عزیزی بود که با هت تریک دنی اولروم پرسپولیس را شکست داده بود. او با ابومسلم و در شروع کارش سه برد پیاپی به دست آورد اما ناگهان در شش بازی پیاپی رنگ برد را ندید و بازیهایش مساوی شد. او با با ابومسلم با 5 برد ، 4 باخت و 6 تساوی رتبه ششم را در پایان فصل به دست آورد. او در لیگ هفتم با ابومسلم بود و 9 هفته روی نیمکت این تیم نشست و 5 باخت، 2 تساوی و 2 باخت به دست آورد. سه باخت متوالی او در ابتدای فصل برخی اختلاف ها باعث شد تا بعد از هفته نهم این تیم را ترک کند.  او سپس به پیام مشهد رفت و با این تیم لیگ برتر آمد.


خداداد لیگ هشتم را با پیام مشهد آغاز کرد اما فقط تا پایان هفته چهاردهم هدایت این تیم را به عهده داشت. 7 باخت، 4 مساوی و 3 برد نتایجی بود که پیام با سرمربیگری خداداد به دست آورد.
شماره یازده محبوب و استثنایی فوتبال ایران در لیگ نهم هدایت تیم استقلال اهواز را به عهده داشت و تنها هفت هفته روی نیمکت این تیم بود. 4 باخت، یک برد و دو مساوی حاصل نتایج او و استقلال اهواز بود و بعد از شکست سنگین 5 بر 2 مقابل ذوب آهن از این تیم کنار رفت.

 


از لیگ یک به لیگ برتر
عزیزی در سال 92 به لیگ یک رفت و یک فصل هدایت ابومسلم را به عهده داشت. او در 26 بازی که روی نیمکت ابومسلم بود 8 برد ، 8 باخت و 10 تساوی به دست آورد و در نهایت در جایگاه هفتم گروه A قرار گرفت. عزیزی بعد از آن حدود سه سال از سطح اول فوتبال ایران دور بود اما از لیگ شانزدهم و از هفته دوازدهم باردیگر به لیگ برتر برگشت. این بار هم سیاه جامگان مشهد تیمی بود که او هدایتش را از بازی با صنعت نفت آبادان به عهده گرفت. او اما تا هفته بیست و دوم مربی این تیم بود و 7 باخت ، 3 مساوی و 1 برد به دست آورد. او بعد از شکست برابر ماشین سازی از مربیگری سیاه جامگان کنار رفت.

 

1173064

 


فصل جدید و رویاهای تازه
بیست سال از بازی های درخشان خداداد عزیزی با لباس تیم ملی و بازی های جذاب ایران –استرالیا و ایران-آمریکا می گذرد او خداداد هنوز یک ستاره محبوب است. این در حالی است که او  در این سال ها در مربیگری موفقیت بزرگی به دست نیاورده است با این وجود موفقیت خداداد نه تنها هواداران سپیدرود در رشت که عموم علاقمندان به فوتبال را خوشحال خواهد کرد. ستاره ای از دوران طلایی فوتبال ایران و مردی که با خودش خاطرات روزهای خوش را به یادهمه می آورد حالا با سپیدرود یکی از پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران در لیگ هجدهم حضور خواهد یافت. اولین مسابقه خداداد جدال با سایپا و علی دایی است. زوج بینظیر خط حمله فوتبال ایران در جام ملت های 96 و جام جهانی 98 فرانسه این بار به عنوان رقیب مقابل هم قرار می گیرند. امسال همه می خواهند خداداد موفق شود و تنها مانده که او با تیمش نتایج خوبی بگیرد.

دیدگاه‌ها