کد خبر : 1539842 | 30 تیر 1397 ساعت 12:00 | 251.2K بازدید | 26 دیدگاه

علی کریمی حداقل بابت آن پرواز تشکر می‌کرد

زنوزی: ترابی را می‌گیریم، شجاعیان برگردد!

مالک باشگاه تراکتورسازی اعتقاد دارد هزینه هایی که برای این تیم انجام می دهد برای خوشحالی مردم آذربایجان و میلیون ها نفر در ایران است.

زنوزی: ترابی را می‌گیریم، شجاعیان برگردد!

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم تراکتورسازی بعد از برپایی اردوی تدارکاتی چند روزه در کشور ترکیه حالا به ایران برگشته و خودش را آماده حضور در رقابت های لیگ هجدهم می کند. از این رو مدیران باشگاه تراکتورسازی با رهبری محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه در صدد جذب بازیکنان خارجی باکیفیت هستند که بر این اساس دوبازیکن ایرلندی و انگلیسی به این تیم پیوستند و هواداران را بسیار امیدوار کرده اند.


محمدرضا زنوزی، مالک تراکتورسازی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره مسائل مختلف پیرامون این باشگاه توضیحاتی را ارائه کرد که ماحصل صحبت هایش را در ادامه می خوانید:


به خاطر دلال بازی، در استانبول بازیکن خریدیم


ما از روز اول می خواستیم بدون حاشیه کارمان را جلو ببریم، همین کار را کردیم اما در میانه راه دیدیم که دلال بازی هایی رخ می دهد و از طرف دیگر مردم هم به ما فشار می آوردند. به همین خاطر مجبور شدیم در استانبول خودمان کار را متمرکز کنیم تا بازیکنان مطرح خارجی به خدمت بگیریم. الان هم می دانید بدون اینکه کسی باخبر شود، دو خرید خوب خارجی انجام دادیم و اینها بازیکنانی هستند که کسی در ایران به خود ندیده است.


آقای کریمی! اخلاق کجا رفته است؟


متاسفانه هر بازیکنی را ما روی او دست می گذاشتیم، تیم های دیگر به سراغ آنها می رفتند و هوایی شان می کردند. مثلا علی کریمی در آلمان حضور داشت که من با او حرف زدم و توافق کردیم. برایش بلیت بیزینس کلاس از آلمان به استانبول گرفتم که به اردوی تیم اضافه شود. حتی در فرودگاه هم با یکدیگر تماس داشتیم که گفت در حال رفتن به اردو هستم اما ناگهان تلفنش خاموش شد! آقای علی کریمی! اخلاق کجا رفته است؟ آدم حداقل اگر می خواهد به تیم دیگری برود، تماس می گیرد و از خرید بلیت هواپیما تشکر می کند!


درست نیست که پرسپولیس بازار را تخلیه کند


ما با سروش رفیعی هم صحبت کرده بودیم. در میانه راه دیدیم پرسپولیس با اینکه نمی تواند بازیکن جذب کند و پنجره اش بسته است، برای 6 ماه دیگر این بازیکن را به خدمت گرفت. من از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می پرسم که آیا این کار اخلاقی است؟ اینکه بازار را تخلیه کنیم و برای آینده یار بگیریم تا رقبا نتوانند این بازیکنان را جذب کنند، درست است؟ فدراسیون باید به این موضوع جواب بدهد. این فیرپلی فوتبال نیست.


مدیران پرسپولیس فیرپلی را رعایت نمی کنند


مدیران پرسپولیس فیرپلی را انجام نمی دهند. آنها اخلاق را رعایت نمی کنند. ما در ورزش به اخلاق اعتقاد داریم و اینکه باید پهلوان پروری و قهرمان پروری در یک مسیر انجام شود، اما در پرسپولیس این موضوع صدق نمی کند.


قرارداد و چک هایی که ترابی گرفته را ببینید


آقایانی که درباره مهدی ترابی اظهارنظر می کنند، خوب است که مدارک ما درباره این بازیکن را ببینند. قراردادی که او با تراکتور امضا کرده و چک هایی که دریافت کرده را ببینند. من از حق تراکتورسازی نمی گذرم و بیشتر آقایانی که در فدراسیون و سازمان لیگ هستند هم وقتی مدارک رو دیدند، گفتند حق با شما است.


شجاعیان باید به گسترش فولاد برگردد


داریوش شجاعیان هم باید به گسترش فولاد برگردد. توافق نامه ما 3 طرفه بین استقلال، گسترش فولاد و شجاعیان امضا شده و اگر تعهدات عمل نشود، این بازیکن باید به گسترش برگردد. حالا چک استقلالی ها برگشت خورده و او باید برگردد. چند بار این اتفاق افتاد، حرفی نزدیم اما دیگر مدارا نمی کنیم و خواهان بازگشت شجاعیان به گسترش فولاد هستیم.


از توشاک نهایت تشکر را دارم


من از جان توشاک نهایت تشکر را دارم که در بحث جذب بازیکن کمال همکاری را با ما دارد. او خیلی حرفه ای عمل می کند و اگرچه به ما مشاوره می دهد اما می گوید هر بازیکنی را می خواهید بیاورید، فقط باید من تایید کنم و دیگر حرفی نمی زند. او دخالتی در جذب بازیکن ندارد و فقط وقتی بازیکن می آید، می گوید که به دردش می خورد یا نه.

 

1321417

 


نرفتیم از لیگ سه و چهار برزیل بازیکن بیاوریم


ما بازیکنان خارجی جذب کردیم که کیفیت بالایی دارند و در سطح بالایی قرار دارند. این را کارنامه آنها نشان می دهد. ما از لیگ سه و چهار برزیل بازیکن نیاوردیم که هندوانه در بسته باشد. کار حرفه ای انجام دادیم و بازیکنی را به خدمت می گیریم که رزومه اش مشخص است.


از قهرمانی تراکتور 30، 40 میلیون نفر خوشحال می شوند


کارهایی که برای تراکتورسازی انجام می دهیم، برای مردم است. آدم کاری را تا اندازه ای برای احساس و تا اندازه ای برای پول انجام می دهد. عمده کار ما در تراکتور برای این است که تلاش کنیم تا مردم خوشحال شوند. شما می دانید که از قهرمانی تراکتور سی، چهل میلیون نفر خوشحال می شوند و این ارزش دارد.


قهرمانی گسترش برای چند نفر ارزش دارد؟


مدتی پیش یکی از دوستانم می گفت در گسترش فولاد هزینه خوب انجام دهیم و بازیکن خوب بیاوریم تا تیم قهرمان شود اما من گفتم گسترش را به خاطر اینکه سهمیه آذربایجان حفظ شود، نگه داشته ام. گسترش فولاد همین که میانه جدول باشد، خوب است. دلیلش اینکه از قهرمانی تیمی مثل گسترش فولاد چند نفر می توانند خوشحال شوند؟ نهایتا 500 نفر شاد می شوند و ما باید در جایی هزینه کنیم که مردم خوشحال شوند.


از هواپیمای تیم ملی دنبال کار تبلیغاتی نبودم


کاری که من برای تیم ملی کردم خدا شاهد است که برای منافع نبود. من آدمی نیستم که به خاطر تبلیغات چنین کارهایی کنم. شما دیدید که در هیچ برنامه تبلیغاتی نیز حضور نداشتم و فقط تیم ملی با هواپیمای اختصاصی به روسیه رفت و بازخورد خوبی هم داشت. این کارها برای خوشحالی مردم است. همه چیز درآمد و پول نیست، ما باید نگاهی به مردم داشته باشیم تا آنها خوشحال شوند. چند روز قبل آقای استیلی هم از من خواست به تیم امید کمک کنم که قبول کردم.


هزینه می کنیم تا شادی مردم را به ارمغان بیاوریم


در تراکتورسازی هم مثل استقلال و پرسپولیس مهم خوشحالی مردم است. مردم کشور ما این 3 تیم را دوست دارند و وقتی قهرمان می شوند، خوشحال هستند. به همین خاطر هزینه می کنیم تا شادی مردم آذربایجان را به ارمغان بیاوریم.

دیدگاه‌ها