کد خبر : 1539859 | 30 تیر 1397 ساعت 12:57 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

سمندر: فرجی مقابل ظلم در کاراته بایستد

رئیس پیشین فدراسیون کاراته گفت: رئیس فعلی فدراسیون کاراته شاید از سرنوشت من می‌ترسد که با اقدامات آشوری مقابله نمی‌کند.

سمندر: فرجی مقابل ظلم در کاراته بایستد

علیرضا سمندر در خصوص عملکرد تیم‌های ملی در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات را پیگیری نکردم اما از نتایج اطلاع پیدا کردم. در خصوص بانوان که از اول همه چیز مشخص بود و همه می‌دانند نایب رئیس بانوان دخالت آنچنانی در وضعیت تیم ملی ندارد. صحبت‌های مبینا کاویانی در خصوص شرایط بانوان فدراسیون کاراته را نیز کاملا درست می‌دانم و اعتقاد دارم حرف‌های او کاملا درست است.

وی ادامه داد: خدا آخر و عاقبت بانوان فدراسیون کاراته را به خیر کند و از این می‌ترسم روزی شرایط آنقدر  به هم بریزد که یک نفر پیدا شود و بخش بانوان فدراسیون را تعطیل کند. قبل از من، در زمان ریاست من، در حال حاضر و ریاست فرجی و حتی بعد از فرجی نیز تمام رده‌های سنی بانوان در اختیار آشوری بوده و او این بخش را رها نمی‌کند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته با تمجید از فرجی عنوان کرد: مدیریت فرجی در فدراسیون کاراته خوب بوده اما برخی امور را رها کرده است. فرجی در حال چرخاندن فدراسیون کاراته است اما در برخی امور کوتاه آمده و مانند بخش بانوان آن را در اختیار آشوری گذاشته است.

سمندر در خصوص عملکرد افسانه باقری گفت: باقری پیشکسوت کاراته ایران است و بالاترین درجه را در کاراته ایران دارد اما کدام نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در ارتباط با امور تیم ملی اجازه دخالت داشته است؟ همانطور که گفتم در زمان من نیز شرایط نایب رئیس بانوان اینگونه بود و با وجودی که خیلی تذکر دادم اما شرایط تغییر نکرد. این شرایط در حال حاضر و بعد از فرجی نیز ادامه خواهد داشت و هیچ‌کس جلودار آشوری نیست. آشوری هر کسی را کنار می‌گذارد برای او یک مسئله‌ای درست می‌کند تا دیگر توان بازگشت نداشته باشد.

وی در خصوص برکناری کادرفنی تیم ملی در فاصله 18 روز تا بازی‌های آسیایی اندونزی اظهار داشت: مگر با رفتن بهرامی اتفاقی در کاراته بانوان افتاد؟ باید رسانه‌ها به عنوان چشم بیدار جامعه علت رفتن بهرامی را از بازیکنان پیگیری کنند. اگر بازیکنان صحبتی در این خصوص نکند من به آنها حق می‌دهم، چرا که اکثر کاراته‌کاها از او می‌ترسند. شما نگاه کنید در این مدت این همه رئیس از فدراسیون کاراته رفته اما آشوری همیشه در فدراسیون حضور داشته است و هیچ کاری نیز نمی‌توان کرد.

سمندر تاکید کرد: آشوری دبیر، مدیر تیم‌های ملی و نایب رئیس فدراسیون بانوان کاراته است. غیر از سبک کیو کوشین نیز چند سالی است که سبک غیر کنترلی را به ایران آورده که رئیس سبک آن سالیان سال  است که فوت کرده است. نمی‌دانم از اینکه بازیکن ملی‌پوشان را مجبور می‌کند به سبک غیر کنترلی او بروند چه لذتی می‌برد.

وی افزود: اینکه می‌گویند فدراسیون کاراته فدراسیون آشوری است را قبول ندارم. فدراسیون کارته در حال حاضر در اختیار فرجی است اما به دلیل اینکه کسی از او حمایت نمی‌کند زورش به آشوری نمی‌رسد. مربی و بازیکن اگر قرار است در کاراته ایران رشد کنند باید به او نزدیک شوند، در غیر این صورت باید خانه‌نشین شود. با حضور سبک غیر کنترلی، دیگر سبک‌ها جایگاهی در کاراته ندارند و با احترام به روئسای هیئت‌ها، احترام آنها نیز از بین رفته است.

رئیس پیشین فدراسیون کاراته خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود شرایط بد این روزها هیچ کسی اعتراض نمی‌کند و صدای کسی در نمی‌آید. کسی نیز نمی‌تواند اعتراض کند. هر اعتراضی با سد آشوری روبه‌رو خواهد شد و باید فعالیت در کاراته را تعطیل کند.

سمندر با اعتراضی به حضور زنگنه در تیم ملی گفت:  همه جامعه کاراته می‌دانند سرمربی تیم بانوان هیچ کاره است و همه اختیارات دست زنگنه است و هر چه او بگوید انجام خواهد شد. واقعا اگر زنگنه تنها یک بازیکن است چگونه داور، مربی و حتی آشوری را تهدید می‌کند و صدای او در نمی‌آید؟ چرا هیچ کس توجه نمی‌کند از زمان بازگشت زنگنه به کاراته او در 4، 5 کاراته وان در دوره‌های ابتدایی حذف شده و نتیجه نگرفته است. چگونه بازیکنی که به هند 8 بر یک می‌بازد باید فیکس تیم ملی در بازی‌های آسیایی باشد؟ مطمئن باشید اگر زنگنه بخواهد در جهانی اسپانیا نیز فیکس خواهد بود و هیچ کسی کاری نمی‌تواند بکند.

وی با درخواست از جامعه کاراته برای ایستادن مقابل آشوری، تاکید کرد: تا زمانی که همه بزرگان کاراته دست به دست هم ندهند و با یکدیگر هم‌صدا نشوند، صدای اعتراض‌ها به هیچ کجا نمی‌رسد. باید همه بزرگان با هم متحد شوند و به وزارت ورزش بروند تا شاید اتفاقی برای کاراته بیفتد.

رئیس پیشین فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: همین حمایت باعث شده بود آشوری سودای ریاست فدراسیون کاراته داشته باشد و تا 90 درصد نیز رئیس فدراسیون کاراته شده بود که خواست خدا بود این اتفاق به وقوع نپیوندد. اگر آشوری در حال حاضر رئیس فدراسیون کاراته بود باید دیگر قید این رشته را می‌زدیم. فرجی باید تعارف را کنار بگذارد و جلوی آشوری بایستد تا شاید افراد دیگری نیز با او همراه شوند. در صورت عدم حمایت نیز، فرجی بعد از رفتن از فدراسیون می‌تواند بگوید تلاش خود را انجام داده است.

سمندر در پاسخ به این سوال که چرا او با وجود اعلام این مسائل تنها در اواخر دوران ریاستش با آشوری قطع همکاری کرد گفت: من با آشوری مقابله کردم و در آخر نیز خودم از فدراسیون رفتم. شاید فرجی از سرنوشت من می‌ترسد که با آشوری مقابله نمی‌کند.  تا زمانی که کسی در کاراته نباشد و به این همه ظلم اعتراض نکند هیچ اتفاقی در این رشته نمی‌افتد. فیلم مسابقه انتخابی نسرین دوستی وجود دارد و با مشاهده آن همه متوجه خواهند شد که چگونه او را قربانی کردند.

وی تاکید کرد: من مشکلی با زنگنه ندارم و او یک ورزشکار است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. او نیز مانند همه ورزشکاران دوست دارد با عضویت در تیم ملی به مسابقات بازی‌های آسیایی و جهانی اعزام شود اما چرا برای این کار باید هم وزن‌های زنگنه نابود شوند. مطمئن باشید کاویانی نیز قید ادامه فعالیت در کاراته را زده که واقعیت‌ها را گفته است. کاویانی به خوبی می‌داند تا زمانی که آشوری در کاراته باشد جایگاهی در تیم ملی ندارد و باید قید این رشته را بزند. مگر عمر قهرمانی یک ورزشکار مانند برخی بازیکنان خاص تا 50 سالگی است که او بتواند به بازگشت به تیم ملی فکر کند؟

سمندر با اظهار تعجب از منفعل بودن جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران گفت: برای من جای تعجب دارد جواد سلیمی که کسنول داوری آسیا است چرا واکنشی به حق‌خوری انتخابی تیم ملی بانوان ندارد و به راحتی از این اتفاقات می‌گذارد. آیا دلیل آن خواست آشوری بوده است؟ سلیمی دوست من است و به او احترام می‌گذارم و اعتقاد دارم حتما متوجه حق‌خوری‌ها نشده که سکوت کرده است.

دیدگاه‌ها