کد خبر : 1539970 | 30 تیر 1397 ساعت 20:59 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش آزادکاران جوان با ۳ طلا و ۲ برنز

در ۵ وزن روز نخست مسابقه‌های کشتی آزاد جوانان آسیا تیم ملی ایران صاحب ۳ مدال طلا و ۲ مدال برنز شد.

درخشش آزادکاران جوان با ۳ طلا و ۲ برنز

به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، در روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد جوانان آسیا در دهلی نو پایتخت هندوستان، تیم ملی کشتی آزاد ایران در هر ۵ وزن صاحب مدال شد که ۳ طلا و ۲ برنز حاصل کار جوانان ایران بود.

 

امیرحسین کاووسی در وزن ۷۰ کیلوگرم، سجاد غلامی در وزن ۷۹ کیلوگرم و سجاد عزیزی در وزن ۹۷ کیلوگرم، سه طلایی ایران بودند و رضا علیجان زاده جویباری در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرحسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. هدایت تیم ملی کشتی آزاد جوانان بر عهده تقی اکبرنژاد است.

 

اما در مسابقات عصر امروز، در دیدار رده بندی وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا علیجان زاده جویباری با نتیجه ۱۰ بر صفر رز گلدی سیدف از ترکمنستان را ضربه فنی کرد و صاحب مدال برنز شد.

 

همچنین در مسابقه رده بندی وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرحسین مقصودی از سد کوانیش دویسنکول از قزاقستان گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی موفق شد ویشال کالیرامانا از هند را در یک کشتی دیدنی و حساس ۱۰ بر ۷ مغلوب کند و اولین مدال طلای ایران را بر سینه بزند.

 

همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم سجاد غلامی در فینال با ضربه فنی از سد ساچین گیری از هند گذشت و قهرمان شد. غلامی در همان دقایق نخست کشتی حریف را در خاک نشاند و با ۴ فتیله پیچ پیاپی به پیروزی ۱۰ بر صفر رسید.

 

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم نیز سجاد عزیزی سریک باکیتخانف از قزاقستان را از پیش رو برداشت تا سومین مدال طلا را نصیب ایران کند. عزیزی که کشتی‌گیری پر زور و مستحکم است، در طول مسابقه حریف را در کنترل خود داشت و فینال را ۶ بر یک به سود خود تمام کرد تا ایران در روز نخست با سه مدال طلا و دو برنز در پنج وزن به کار خود پایان دهد.

 

کشتی گیران ایران فردا در ۵ وزن دوم به میدان می‌روند و تیم میزبان جدی‌ترین رقیب ایران برای کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید.

 

قرعه کشتی‌گیران ایران در پنج وزن دوم به ترتیب زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۳ نفر شرکت کرده اند، مجید داستان در دور نخست به مصاف حاجی مراداف از قرقیزستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران چین و تاجیکستان می رود.

 

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف عثمان اف از ازبکستان می رود. در این وزن ۱۳ نفر حضور دارند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سید سجاد سیدی در دور اول با دیپاک پونیا از هند کشتی می گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دور دوم با برنده کشتی میان نمایندگان پاکستان و قزاقستان روبرو می شود. در این وزن ۱۱ نفر حضور دارند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند رقابت ها به صورت دوره ای (نوردیک) برگزار می شود، عباس فروتن در مرحله گروهی با کشتی گیران چین و ازبکستان کشتی می گیرد.

 

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور دارند، امیر یاری  پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با اردنباتار از مغولستان کشتی می گیرد.

دیدگاه‌ها