کد خبر : 1540275 | 01 مرداد 1397 ساعت 11:53 | 174.3K بازدید | 0 دیدگاه

سیمای مدعیان لیگ برتر؛

آشنایی با ناشناخته‌ترین تراکتورِ تاریخ

تراکتورسازی تبریز در فصل جدید با هدایت جان توشاک و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه به مصاف رقبا می رود.

آشنایی با ناشناخته‌ترین تراکتورِ تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان تبریزی پس از بحران محرومیت نقل و انتقالاتی که منجر یک فصل کابوس وار شد، حالا با مالکیت بخش خصوصی به آرامش رسیده اند. آن ها در بازار نقل و انتقالات بازیکنان مورد نظر را جذب کردند و احتمالا خریدهایشان تا آغاز لیگ برتر نیز ادامه خواهد داشت. اما همین حالا هم بابررسی پست به پست این تیم درخواهیم یافت که توشاک تیم نسبتا  کاملی را در اختیار دارند.

 

* کادرفنی

 

محمدرضا زنوزی در اولین گام بدهی معوقه ارطغرل ساغلام را پرداخت کرد و سپس به سراغ بازار اروپایی رفت تا مربی موردنظرش را به تبریز بیاورد. پس از مذاکرات فراوان جان توشاکِ 69 ساله، بازیکن سابق لیورپول و سرمربی اسبق رئال مادرید به عنوان سرمربی تراکتورسازی معرفی شد.

 

او در نشست خبری اعلام کرد فقط پسر ناتنی اش الکسیس را در کادرفنی خواهد داشت و باقی مربیان به انتخاب باشگاه خواهند بود. تراکتورسازان نیز عماد مهاجری (پسر رضا مهاجری) و کاظم محمودی (سرپرست فصل گذشته) را به همراه امیرحسین پیروانی روی نیمکت کنار توشاک قرار داده اند. امیر یوسفی نیز مربی دروازه بانان ها انتخاب شد.

 

1321721

 

* دروازه بان

 

نخستین خرید تراکتور برای فصل جدید محسن فروزان بود. تی تی ها فصل گذشته از این ناحیه بسیار ضربه خوردند و این بار با خرید گلر سابق تیم ملی امیدوارند به آرامش برسند. فروزان پیش تر 2 فصل در تراکتور حضور داشت و با وضعیت این تیم و شهر تبریز آشنا است. او در طول بازی های دوستانه پیش فصل 2 کلین شیت به ثبت رساند و 2 گل هم خورد.

 

از طرفی کادرفنی تراکتور اجازه تمرین به فرزین گروسیان نداد تا ذخیره های فروزان، از تیم های پایه باشند. علیرضا حیدری و مهدی محمدیان گلرهای جوان تبریزی ها هستند که در کنار فروزانِ 30 ساله به تجربه اندوزی مشغولند.

 

در 5 دیدار دوستانه: محسن فروزان 235 دقیقه، مهدی محمدیان 135 دقیقه و علیرضا حیدری 90 دقیقه به میدان رفتند.

 

1321722

 

* دفاع میانی

 

در بازی های دوستانه توشاک تیمش را با 3 مدافع میانی به زمین می فرستد. محمد اهل شاخه، محمد طیبی، محمدرضا مهدی زاده و علی عبدالله زاده اصلی ترین گزینه ها برای این پست هستند. روز گذشته عبدالله زاده، طیبی و اهل شاخه بازی را آغاز کردند اما دیگران هم در مسابقات دیگر تست شدند.

 

در 5 دیدار دوستانه: محمد اهل شاخه 375 دقیقه، علی عبدالله زاده 345 دقیقه، محمدرضا مهدی زاده 360 دقیقه و محمد طیبی 295 دقیقه بازی کردند.

 

1321723

 

* وینگ بک راست

 

نحوه چینش تراکتوری ها به شکلی است که به جای دو هافبک یا دفاع کناری، دو وینگ بک بازی می کنند. تراکتور برای سمت راست دانیال اسماعیلی فر و یوسف سیدی را در اختیار دارد و علی اسماعیلی هم می تواند در این بخش از زمین حضور یابد. البته اسماعیلی فر و سیدی تمایلات هجومی بیشتری دارند و اسماعیلی می تواند در پست دفاع میانی بازی کند.

 

گزارش خبرنگار ورزش سه از تمرینات پشت درهای بسته تراکتور و 5 بازی این تیم در ترکیه نشان می دهد توشاک ترجیح می دهد دانیال اسماعیلی فر کمی جلوتر بازی کند و پست وینگ بک راست تا زمانی که سیدی و اسماعیلی دچار اشتباه نشوند، در اختیار آن ها خواهد بود.

 

همچنین گفته می شود باتوجه به جدایی محمد ایران پوریان، تی تی ها به شدت دنبال خرید رامین رضاییان برای این پست هستند چرا که هم اسماعیلی و هم سیدی این روزها به نوعی در پست غیر تخصصی به میدان می روند.

 

در 5 دیدار دوستانه: اسماعیلی 390 دقیقه، اسماعیلی فر 365 دقیقه و سیدی 60 دقیقه بازی کردند.

 

1321724

 

* وینگ بک چپ

 

برای این پست رضا شربتی و محمد مسلمی پور تنها بازیکنان تراکتورسازان هستند. شربتی این فصل به عنوان بازیکن سرباز در جمع تراکتوری ها بازی می کند و مسلمی پور نیز با تجارب حاصل از بازی در لیگ هفدهم، مهره ای قابل اتکا به شمار می رود. شاید کم تجربگی این بازیکنان در طول فصل برای تراکتور مشکل ساز شود.

 

در 5 دیدار دوستانه: رضا شربتی 402 دقیقه و محمد مسلمی پور 76 دقیقه بازی کردند.

 

1321725

 

* هافبک تدافعی

 

قرمزهای آذربایجان را این فصل با 2 هافبک دفاعی خواهیم دید. 2 هافبک که وظایف متفاوتی بر عهده خواهند داشت. یکی به خط حمله اضافه می شود و دیگری مقابل 3 مدافع میانی باقی می ماند تا اجازه ضد حمله به تیم حریف داده نشود. علی رغم جدایی کاپیتان مهدی کیانی حضور مهدی مهدی پور، علی طاهران و علیرضا نقی زاده سبب شده تا تبریزی ها نگرانی خاصی بابت پست هافبک دفاعی نداشته باشند. از این جمع مهدی مهدی پور می تواند در پست هافبک کناری و میانی هم بازی کند.

 

در 5 دیدار دوستانه: علی طاهران 450 دقیقه، علیرضا نقی زاده 255 و مهدی مهدی پور 244 دقیقه بازی کردند.

 

1321726

 

* هافبک – وینگر راست



علاوه بر بازیکنان جوان توشاک برای این منطقه از زمین می تواند دانیال اسماعیلی فر و هری فوریستر را استفاده کند. اسماعیلی فر درطول بازی های دوستانه عملکرد بسیار خوبی داشت اما شاید با اضافه شدن ستاره بریتانیایی به پست وینگ – بک راست منتقل شود. البته یوسف سیدی نیز می تواند گزینه جانشینی این بازیکنان باشد.

 

در 5 بازی دوستانه: مهدی پور و اسماعیلی فر بیشترین زمان حضور در این پست را داشته اند که دقایق حضورشان نیز در بالا نوشته شده است.

 

* هافبک – وینگر چپ

 

احسان پهلوان که در نیم فصل دوم لیگ هفدهم نمایش های قابل توجهی را از خود ارائه کرد، مهم ترین گزینه برای این پست است. اما همچون سمت راست بازیکنان جوان بسیاری می توانند در این قسمت حضور یابند.

 

در 5 بازی دوستانه: احسان پهلوان 229 دقیقه بازی کرد.

 

 

* مهاجم نوک

 

تراکتوری ها فصل گذشته نیز در این پست مشکلاتی داشتند و فرزاد حاتمی شاخص ترین مهره شان بود اما این فصل توشاک او را رد کرد. همچنین به نظر می رسد ارسلان مطهری نیز جزو برنامه های توشاک نخواهد بود. عبدی بازیکن جوان تراکتور در پست های مختلفی به میدان رفت و آزادی هم امتحان شد اما بعید است مربی اهل ولز آنتونی استوکس را نیمکت نشین آن ها کند.

 

استوکس هنوز به تبریز نیامده و طبیعتا دقایق بازی حضور او نیز در اختیار نیست.

 

نقطه قوت: تراکتوری ها در پست هافبک دفاعی و میانی صاحب قدرت زیادی هستند. مهدی پور، طاهران و نقی زاده در این بخش بازی می کنند و گفته می شود سینا عشوری نیز به تمرینات بازخواهد گشت. همچنین خرید سرور جپاروف می تواند تراکتوری ها را ثروتمندتر کند.

 

نقطه ضعف: نیمکت تراکتور را باید نقطه ضعف این تیم بدانیم. البته روی نیمکت بازیکنان جوان و آینده داری حضور دارند اما ستاره ای که بتواند بازی را برایشان در بیاورد و در نیمه دوم اثرگذار باشد، کمتر دیده می شود.

 

کاپیتان: پیش تر گفته می شد محسن فروزان کاپیتان تراکتور خواهد بود چرا که سابقه 2 فصل بازی برای این تیم را دارد اما در بازی های دوستانه محمد طیبی بازوبند را بر بازو داشت و به نظر می رسد مدافع سابق استقلال خوزستان و پارس جنوبی، وظیفه کاپیتانی را برعهده خواهد داشت.

 

1321728

 

پدیده احتمالی: علی اسماعیلی که دفاع وسط و راست است می تواند پدیده تراکتور در این فصل شود. همچنین محمدرضا آزادی، یوسف سیدی، عبدی و... نیز چنین پتانسیلی را دارند.

 

ورودی ها: آنتونی استوکس، رضا آقابابایی، علی عبدالله زاده (لیگ برتری)، علیرضا نقی زاده (لیگ برتری)، محسن فروزان (لیگ برتری)، محمد اهل شاخه، یوسف سیدی (لیگ برتری)، محمد طیبی (لیگ برتری) و هری فورستر.

 

خروجی ها: هادی محمدی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، عارف آقاسی، فرزاد حاتمی، محمد ابراهیمی، فاخر تهامی، محمد امین بهرامی، فرزین گروسیان، کرپیچ، ژوردی آلمیدا و محمد نادری.

 

خریدهای احتمالی: محمدرضا خانزاده، سرور جپاروف، رامین رضاییان.

 

* ترکیب اصلی تراکتور در لیگ هجدهم:

 

محسن فروزان، دانیال اسماعیلی فر، علی عبداله زاده، محمد طیبی، محمدرضا مهدی زاده، رضا شربتی، علیرضا نقی زاده، مهدی مهدی پور، هری فوریستر، احسان پهلوان، آنتونی استوکس.

 

1321729

 

نیمکت ذخیره ها: نیمکت: محمدیان(حیدری)، اهل شاخه، مسلمی پور، نصر آزادانی، طاهران، سیدی، اسلامی خواه، آزادی، عبدی، پاپی، حسینعلیزاده.


* روی نیمکت ذخیره ها 7 بازیکن حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها