کد خبر : 1542597 | 11 مرداد 1397 ساعت 10:07 | 313.5K بازدید | 0 دیدگاه

تبریز شهر میلیاردرها؛

کهکشانی‌ترین تراکتور تاریخ چگونه شکل گرفت؟

تیم تراکتورسازی تبریز با جذب کاپیتان های تیم ملی و 3 سهمیه خارجی، یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی و البته کهکشانی ترین تیم تاریخش خواهد بود.

کهکشانی‌ترین تراکتور تاریخ چگونه شکل گرفت؟

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازان حالا برخلاف پیش فصل، تیمی قدرتمند در اختیار دارند. تیمی که در نقل و انتقالات تابستانی 12 خرید انجام داده و در کنار 4 سرباز و دیگر ستاره ها، رقیبی خطرناک برای مدعیان خواهد بود. اکنون بد نیست نگاهی دوباره و متفاوت به تیم تراکتورسازی داشته باشیم.

 

* باقی مانده از فصلِ سیاه

 

تراکتوری ها فصل پیش عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان دادند اما با این حال در نیم فصل دوم سه ستاره مهم در تیمشان داشتند. دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی پور بازیکنانی بودند که به عنوان بازیکن سرباز تراکتوری شدند و همچنان نیز در تراکتور حضور دارند. حضور اسماعیلی در پست وینک بک راست و مهدی پور در هافبک دفاعی تضمین شده به نظر می‌رسد و احسان پهلوان نیز بدون شک کیفیت رقابت با ستاره هایی چون فورستر برای حضور در ترکیب اصلی را دارد.

 

* جایگزین های درجه یک

 

 

محرومیت از نقل و انتقالات سبب شد تا لیست تیم تراکتورسازی خالی از ستاره شود. بنابراین مالک جدید تصمیم گرفت تا پست به پست، درجه یک ترین بازیکنان ایران را جذب کند و پست های باقی مانده را نیز با بازیکنان خارجی پر کند.

محسن فروزان به جای گروسیان، اهل شاخه، طیبی و علی عبدالله زاده برای خط دفاع، نقی زاده در پست هافبک دفاعی و دژاگه و شجاعی نیز به عنوان هافبک های میانی و هجومی جذب شده اند. همچنین سه بازیکن خارجی تیم تراکتور یعنی هری فورستر، آنتونی استوکس و یوکیا سوگیتا توانایی بازی در پست های وینگر و نوک حمله را دارند. همچنین یوسف سیدی بازیکن جوان چند پسته ای است 

این در حالی است که تبریزی ها به خاطر جدایی محمد ایران پوریان، مهدی کیانی و محمد ابراهیمی بسیار نگران بودند اما حالا نه تنها نگران نیستند بلکه از وضعیت فعلی بسیار راضی نیز هستند.

 

* غیبت در پیش فصل، مهم ترین نگرانی

 

نیمی از خریدهای تراکتور در اردوی ترکیه حضور نداشته اند و این موضوع بدون شک نگرانی های زیادی را برای جان توشاک و هواداران این تیم ایجاد خواهد کرد. اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، هری فورستر، آنتونی استوکس و یوکیا سوگیتا غایبان تراکتور در پیش فصل بودند و بدون شک جزو ترکیب اصلی تیم نیز خواهند بود. شاید عدم هماهنگی در هفته آینده مهم ترین نقطه ضعیف سرخپوشان آذربایجان باشد و باید دید توشاک چگونه این مشکل را برطرف خواهد کرد.

 

* خریدهای در بسته و چالش اثبات

 

 

سه خارجی تراکتور در حد لیگ ایران نام و آوازه قابل قبولی دارند ولی باید توانایی شان را در مستطیل سبز نشان دهند. آنتونی استوکس باید اخراج از دو تیم قبلی و 2 سال حبس تعلیقی را با درخشش در تراکتور از اذهان عمومی پاک کند، شجاعی باید نشان دهد در نیمه دوم سومین دهه زندگی اش همچنان یک فوتبالیست کارآمد است. دژاگه باید بر تمام حواشی ها و البته مصدومیت ها خط بطلان بکشد و البته جان توشاک باید به یاد گذشته برای تراکتور جام بیاورد. در غیر این صورت، رزومه آن ها و بازی در لیورپول و فولام و اوساسونا و هدایت رئال مادرید و بشیکتاش، در پایان فصل هواداران را راضی نخواهد کرد.

 

* تراکتورِ کهکشانی در انتظار چند مولفه مهم

 

تی تی ها این فصل مدعی اصلی قهرمانی خواهند بود. البته تیمی که سرمربی سابق رئال، ستاره های مختلف فوتبال بریتانیا، کاپیتان های تیم ملی و یک دوجین بازیکن باکیفیت در اختیار دارد، باید هم مدعی قهرمانی باشد اما ادعای قهرمانی کافی نیست و تیمی در پایان جام را بر بالای سر خواهد برد که در طول فصل چند مولفه مهم داشته باشد. استمرار در پیروزی، دوری از حواشی، برتری تیم بر فردیت، شاید مهم ترین ویژگی هایی باشد که یک تیم پرستاره به آن احتیاج دارد.

دیدگاه‌ها