کد خبر : 1542666 | 11 مرداد 1397 ساعت 22:40 | 102.7K بازدید | 0 دیدگاه

هرکسی من را می‌بیند قهرمانی می‌خواهد

توشاک: نمی‌دانستم دژاگه یکسال مصدوم بوده است

توشاک، سرمربی جدید تراکتوری ها در نشست مطبوعاتی خود پیش از برگزاری دیدار دوم لیگ برتر به صحبت پرداخت.

توشاک: نمی‌دانستم دژاگه یکسال مصدوم بوده است

 

به گزارش "ورزش سه"، توشاک حرف های خود را این گونه آغاز کرد: هواداران در دیدار پیش رو نیستند و این برای ما ماجراجویی جدیدی است. من فکر می کنم ما حدودا به یک ماه زمان نیاز داریم تا بازیکنان جدیدمان هماهنگ شوند. همه چیز در تیم ما از مربیان تا مدیران و بازیکنان جدید است. مشکلی که در فوتبال است این است که هواداران صبوری از خود نشان نمی دهند و همه چیز را خیلی سریع می خواهند. هر کسی که من را می بیند از من قهرمانی می خواهد. من از آنها می پرسم تراکتور در این سال ها چند بار قهرمان شده و آنها به من می گویند در لیگ قهرمانی نداشتیم. فوتبال ورزشی است که باید در آن صبور باشید همان طور که یک خانه به راحتی ساخته شود. 


او ادامه داد: همیشه سه چهار بازی ابتدایی برای هر تیمی سخت است شما بازی های اروپایی را هم که ببینید سه چهار بازی ابتدایی را می بینید که نتایج درستی نمی گیرند. اما پس از آن راه می افتند. این طبیعی است که همه تیم ها به چهار پنج هفته نیاز دارند تا به فرم ایده آل خود برسند. لیگی که ما در آن حضور داریم مانند ماراتن می ماند و ما باید با صبوری به اهداف مان برسیم. 

 

سرمربی تراکتوری ها درباره دو کاپیتان تیم ملی که شب گذشته به جمع تراکتوری ها اضافه شدند گفت: نمی دانم این را می دانید یا خیر که وقتی شما وارد باشگاه جدیدی می شوید نیاز به زمان دارید. ما با گروهی از بازیکنان چند وقت گذشته تمرین کردیم و حالا دو بازیکن جدید به تیم ماپیوسته اند. اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که آنها در شرایط جسمانی خوبی هستند یا خیر. این درست نیست به محض اینکه بازیکن جدیدی با ما قرارداد می بندد از او استفاده کنیم. باید منتظر بمانیم کمی زمان بگذرد تا آنها با همه تیم هماهنگ شوند و به شرایط خوبی برسند. این بازیکنان اگر چهار هفته پیش می آمدند اکنون می توانستیم به راحتی از آنها استفاده کنیم. ما چهار هفته پیش برنامه های خود را آغاز کردیم اما این بازیکنان اکنون به ما اضافه شدند.

 

او درباره بازیکنان جدید و اینکه بازیکنان ایده آل او هستند یا خیر گفت: ما فقط نیاز داریم تا این بازیکنان با شرایط هماهنگ شوند. مشکلی که هست ما با تعدادی از بازیکنان تمرینات مان را شروع کردیم و با آنها به سطحی رسیده ایم اما پس از آن بازیکنان دیگری به ما اضافه شدند و به همین دلیل باید این ها را نیز هم سطح بقیه کنیم. در مورد بازیکنانی که به ما پیوستند باید خیلی مراقبشان باشیم تا آسیب نبینند.

 

او در این باره ادامه داد: مشکلی که است این است بازیکنانی که از بریتانیا آمدند باید هم از نظر زبان، هم آب و هوایی و هم ارتباط با تماشاگران تیم راه بیفتند. بازیکنان جدیدمان فکر می کنم دو شنبه به ما می پیوندند ما باید در یک جلسه تمرینی آنها را ببینیم. چیزی که هست می دانم آنها بازیکنان با تجربه ای هستند.

 

توشاک درباره اینکه آیا در لیگ های معتبر دنیا دیده است که دیداری بدون حضور تماشاگران برگزار شود گفت: این اتفاق به ندرت پیش می آید اما این طور نیست که من تاکنون آن را تجربه نکرده باشم. من این تجربه را داشتم که درب های استادیوم به روی تماشاگران بسته شده و حتی تیم مجبور شد برای برگزاری بازی خود راهی ورزشگاهی دیگر که بدون تماشاگر است برود. زمانی که من در کازابلانکا بودم که استادیوم بزرگ و  هواداران پرشوری دارند این اتفاق برای من افتاده بود. آنها را هم فدراسیون محروم کرده بود. دو تیم راجا و کازابلانکا در مراکش، بازی های حساسی را بین خود برگزار می کنند. یک بار به خاطر حساسیت بالای این بازی، دو هوادار جان خود را از دست دادند و به همین دلیل بازی بعدی ما را بدون تماشاگر کردند. در واقع این تجربه جدیدی است که شما هواداران فراوانی دارید و نمی توانید از آنها استفاده کنید.

 

او درباره اینکه پیش از حضور در ایران آیا چیزی از لیگ ایران می دانسته است یا خیر گفت: (با دست خود عدد صفر را نشان می دهد) خیر هیچ چیز از لیگ ایران نمی دانستم. اگر بخواهم آنالیزی از لیگ ایران داشته باشم باید کمی صبور باشیم تا در آینده شناختم بیشتر شود. معمولا از کادرم و نفراتی که دور تیم هستند درباره فوتبال ایران اطلاعات می گیرم ولی بیشتر از همه چیز به تیم خودم فکر می‌کنم. اززمانی که من وارد تبریز شدم مشکلات زیادی داشتیم و برای برطرف کردن آن نیاز به زمان داریم. در بخش مدیریتی نفرات زیادی را عوض کردیم و اکنون به ثبات رسیدیم.

 

سرمربی تراکتوری ها درباره حریف فردای این تیم یعنی نساجی مازندران گفت: ما از بازی فردا فقط برد می خواهیم.

 

توشاک در پاسخ به سوالی که درباره سیستم مورد نظر او در تراکتورسازی پرسیده شد گفت: ما در این بازی نیز با همان سیستم بازی اول به میدان خواهیم آمد. از موقعی که شروع کردیم با همین سیستم استارت زدیم و می خواهیم همین طور ادامه دهیم. خیلی ها هم در مورد سیستم های بازی سوال می کنند اما چیزی که وجود دارد این است که بازیکنان ما هستند که تعیین می کنند باید با چه سیستمی به میدان برویم. من یک مربی هستم و قرار نیست در زمین بازی کنم. من در پنج کشور تجربه قهرمانی با تیم های مختلف را داشتم و حضور در ایران می تواند چالش جدیدی باشد. من همه توانم را می خواهم بگذارم تا این اتفاق اینجا هم بیفتد. من می دانم تراکتور یکی از بهترین باشگاه های ایران است.

 

او درباره اینکه دژاگه و شجاعی با نظر مستقیم او جذب شدند یا خیر گفت: من بازیکنان را به طور کامل نمی شناسم اما می دانم عملکردشان در تیم ملی بسیار خوب بوده است همان طور که من دیگر بازیکنانی که اینجا بودند را نیز نمی شناختم. درباره مصدومت دژاگه نیز باید بگویم قاعدتا من نمی دانستیم این بازیکن در یک سال اخیر مصدوم بوده است.


 

دیدگاه‌ها