کد خبر : 1544895 | 20 مرداد 1397 ساعت 15:33 | 36.6K بازدید | 0 دیدگاه

7 پرده از مستطیل سبز استقلال - تراکتور؛

آبی‎ها چگونه طلسم شکنی کردند؟

آبی پوشان پایتخت 3 بار دروازه محسن فروزان را فرو ریختند تا سنت شکنی کرده باشند.

آبی‎ها چگونه طلسم شکنی کردند؟

به گزارش "ورزش سه"، دوئل تهران و تبریز، مصاف شفر و توشاک، نبرد استقلال و تراکتور و جدال حساس هفته سوم با پیروزی تیم میزبان خاتمه یافت. این بازی از کیفیت قابل توجهی برخوردار بود و صحنه های جذابی در آن خلق شد اما بیش از آن که راجع به خود بازی صحبت شود، در مورد حواشی اش صحبت می شود.

 

اما حالا حداقل برای دقایقی چشم بر حواشی روی سکو می بندیم و فقط به مستطیل سبز نگاه میکنیم.

 

تراکتور با میانگین 28 سال مقابل استقلال

 

ترکیب تیم تراکتورسازی شامل تلفیقی از بازیکنان جوان و مسن بود. تی تی ها 5 بازیکن بالای 30 سال در ترکیب داشتند و پیرترین بازیکنشان هم مسعود شجاعی بود. به جز او، اشکان دژاگه، محمد طیبی، آنتونی استوکس و محسن فروزان دیگر مهره های بالای 30 سال تراکتور بودند. همچنین در ترکیب تیم جان توشاک، تنها یک بازیکن 23 ساله دیده می شد و آن هم دفاع چپ سرباز این تیم، رضا شربتی بود. میانگین سنی تراکتور در نیمه دوم و با حضور پهلوان، طاهران و سوگیتا کاهش یافت اما آن ها پیرتر از استقلال بازی را به پایان رساندند. در بین نفرات آبی پوش وریا غفوری، پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی بالای 30 سال بودند.

 

 

استفاده از 5 تازه وارد در دربی حساس

 

مصاف با استقلال، دربی بزرگ برای تراکتورسازان بود و به قدری حساسیت داشت که هزاران تراکتوری از تبریز به تهران بروند و این مسابقه را تماشا کنند. تصمیم توشاک برای ترکیب تراکتور در این بازی استفاده از 5 بازیکنی بود که پس از آغاز لیگ به تیم اضافه شده اند. آنتونی استوکس، هری فورستر، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی از ابتدا در زمین حضور داشتند و یوکیا سوگیتا نیز از دقیقه 50 وارد زمین شد. شاید به همین دلیل، تراکتوری ها در بخش های مختلف زمین ناهماهنگی هایی داشتند و البته سرمربی تیم نیز در نشست خبری تقصیرها را بر گردن گرفت.

 

 

مسعود شجاعی چه جایگاهی خواهد داشت؟

 

کاپیتان تراکتورسازان روز گذشته 56 دقیقه در زمین حاضر بود و تمام تلاشش را برای جلب رضایت تی تی ها و توشاک انجام داد اما انتظارات را برآورده نکرد. او در نیمه اول، مقابل هافبک دفاعی بازی می کرد و به نوعی نقش پلی میکر را داشت اما سبک بازی تراکتور، بیشتر استفاده از توپ های مستقیم، سانتر از جناحین و البته کارهای سرعتی است که با شیوه فوتبال مسعود تضاد دارد. او در نیمه دوم به پست هافبک دفاعی منتقل شد و بازیسازی را از آن منطقه برعهده داشت اما یک بار دیگر نشان داد که برای قرارگیری در این پست ساخته نشده است. فریم اول، فضای خالی در مقابل مدافعان را نشان می دهد و دومی، صحنه ای است که شجاعی در تلاش بود تا در منطقه خطر 2 بازیکن استقلال را دریبل کند اما موفق به این کار نشد و همان توپ  درون دروازه فروزان قرار گرفت.

 

1326210

 

1326209

 

علی کریمی؛ حلقه مفقوده استقلال

 

علی کریمی هنوز با آن چه که باید باشد، فاصله دارد. استقلالی ها نباید کریمی را با امید ابراهیمی مقایسه کنند، او باید با خودش در زمان خرید قیاس شود، بازیکنی که به خاطر مصدومیت، انتقادات زیادی را متوجه خود دید و موجی از ناامیدی را در بین هواداران استقلال به وجود آورد. اما هافبک دفاعی سابق دینامو زاگرب نشان داد که می تواند مهره ای کارآمد برای تیم شفر باشد. روی گل دوم، پاس استثنایی اش، تراکتوری ها را حیرت زده و خط دفاعشان را به هم ریخت. اما هنوز تک روی هایش در زمین خودی وجود دارد و خیلی زود باید رفع شود.

 

 

مشکل فقط عدم هماهنگی نیست

 

بسیاری معتقدند مشکل دفاعی تیم تراکتور عدم هماهنگی 3 مدافع میانی این تیم است. اگر چه این موضوع هم تا حدی وجود دارد اما چالش اصلی فقط ناهماهنگی نیست. در سیستم 3 دفاعه، مدافعان باید انسجام بسیار خوبی داشته باشند و همچنین امر توپ رسانی به هافبک ها را نیز با دقت انجام دهند اما این موضوع در عملکرد تی تی ها دیده نشد. آن ها علاوه بر این، روی گل ها اشتباهاتی محرز انجام دادند تا مشخص شود عدم هماهنگی، یکی از سلسله مشکلات تیم تراکتورسازی تبریز است.

 

 

استوکس، بهترین خرید تراکتور؟

 

نمایش تراکتوری ها قابل قبول نبود اما در این بین، آنتونی استوکس بار دیگر کیفیت بالای خود را نشان داد. او اگر چه نتوانست گلزنی کند یا گلی بسازد، اما با کنترل و حفظ توپ بالا، نوید روزهای بهتر را در خط حمله این تیم داد. استوکس که فصل گذشته را با اخراج از هر 2 باشگاه به پایان رسانده بود، روی توپ های هوایی نیز عملکرد خوبی داشت و با نمایشی که مقابل نساجی از خود نشان داد، تراکتوری ها را امیدوار به خلق یک ادینهو دیگر کرد.

 

1326216

 

استقلال چگونه رکوردشکنی کرد؟



در تاریخ لیگ برتر آبی ها هیچگاه در 2 بازی پیاپی تراکتور را در تهران شکست نداده بودند. اما این طلسم با پیروزی سه گله در بازی شب گذشته شکسته شد. فصل پیش جپاروف با شوتی استثنایی گروسیان را مغلوب کرد و این فصل هم مدافع خودی، مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی سه بار توپ را به تور دروازه تراکتور چسباندند و کار را تمام کردند. تبریزی ها در 4 فصل گذشته عملکرد ضعیفی مقابل سرخابی ها داشته اند و به نوعی با شکست های متوالی، عملکرد خوب گذشته شان را زیر سوال برده اند. 6 شکست از لیگ پانزدهم برابر سرخابی ها آمار ضعیفی برای تیم محبوب شهر تبریز به حساب می آید.

 

دیدگاه‌ها