کد خبر : 1545581 | 23 مرداد 1397 ساعت 13:33 | 12.8K بازدید | 1 دیدگاه

احترام در فوتبال ما وجود ندارد؛

کیانی: دوست دارم هر بازی یک نفر کاپیتان باشد

مهدی کیانی می گوید که بازیکنان، هواداران و نیروی انتظامی همه از یک خانواده هستند و معتقد است باید احترام میان آنها حکم فرما باشد.

کیانی: دوست دارم هر بازی یک نفر کاپیتان باشد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی کیانی در ابتدای پنجره تابستانی به عنوان یکی از خریدهای تیم فوتبال سپاهان معفری شد تا بار دیگر زیر نظر امیرقلعه نویی به کار خود ادامه دهد. این بازیکن که نقشی کلیدی در آرایش تیم سپاهان با قلعه نویی دارد، طی سه بازی گذشته به طور کامل در ترکیب این تیم حضور داشته و بازوبند کاپیتانی نیز در اکثر مواقع بر بازوی او بوده است. 


مهدی کیانی کاپیتان با اخلاف تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با "ورزش سه" در مورد موضوعات مختلفی نظیر نتایج سپاهان، خشونت در ورزشگاه ها و بستن بازوبند کاپیتانی صحبت کرده است.

 

•  بازی با پیکان چطور بود؟ هر چقدر تلاش کردید نتوانستید به گل برسید.

 

خب ما از دقیقه یک تا 90 تمرکز خوبی داشتیم. می دانستیم با تیم خوبی بازی داریم و می دانستیم که این تیم بسته بازی می کند. پیکان هفته قبل سه گل به سایپا زد ولی مقابل ما موقعیتی به دست نیاوردند واین نشان می دهد که تیم ما ساختار بسیار خوبی در بخش دفاعی دارد. اگر توپ های نیمه اول گل می  شد می توانستیم با دو سه اختلاف بازی ها را ببریم، چون تیم آنها باز می شد. در بین نیمه هم سعی کردیم با صحبت های آقای قلعه نویی با تمرکز بیشتری وارد زمین شویم ولی در نهایت نتوانستیم گل بزنیم ولی دیگر نباید اشتباه کنیم و امتیازات بازی های خانگی را از دست بدهیم.  اگر تیمی بخواهد قهرمان شود باید امتیارات بازی های خانگی  را جمع کند. اگر بازی صنعت نفت را هم دیده باشید، می توانستیم بازی را ببریم ولی نشد. اما امیدوارم دیگر این اشتباهات را تکرار نکنیم و امتیاز بازی های خانگی را بگیریم.

 

•  چرا در نیمه دوم نمایش سپاهان مانند نیمه اول نبود و کیفیت تیم افت کرد؟


طبیعی است که در نیمه دوم یک مقدار استرس ها بالا رفت. با این حال در نیمه دوم هیچ موقعیتی به پیکان ندادیم. ولی تیم آنها خیلی بسته بازی می کرد. طبیعی است تیمی که می خواهد به گل برسد از تاکتیک های مختلف استفاده می‌کند و هر چه جلوتر رفتیم از تاکتیک های مختلف استفاده کردیم که توپ را به محوطه جریمه حریف برسانیم که یک مقدار طراوات نیمه اول را نداشت.


 
•  در طول بازی به عملکرد داوری معترض بودی. بیشتر گلایه شما به خاطر داور کم  نام و نشانی بود که انتخاب کرده بودند؟ در این مورد توضیح می دهی. 


ما همیشه به داور احترام می گذاریم. داور در چنین بازی بزرگی و حساسی باید تمرکز  داشته باشد. باز احترام می گذاریم و امیدوارم در بازی با تراکتور و ذوب آهن داوری انتخاب شود که تجربه قضاوت بازی های حساس را داشته باشد. 
در بازیهای حساس داور بزرگتری نیاز است و به نظر این داور کم تجربه بود. البته برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

 

•  در سه بازی گذشته هر چند حسین پاپی هر وقت در زمین حضور داشته کاپیتان بوده ولی شما را به نحوی باید کاپیتان اول سپاهان دانست. درست است؟ 


به جان بچه ام من اصلا دنبال بازوبند نبودم و اگر دنبال این موضوع بودم تراکتورسازی می ماندم و با هر شرایطی کار می کردم ولی خسته شده بودم و دوست داشتم از آن شرایط دور باشم و خدا دوستم داشت که به تیمی بزرگی مثل سپاهان آمدم. آقای پاپی و دو سه نفر دیگر از بزرگان و قدیمی های سپاهان هستند. وظیفه می دانم که وقتی هستند من بازوبند را نبندم. بازوبند  سپاهان را بستن افتخار بزرگی است ولی خدا شاهد است که من فقط و فقط  نیتم کمک کردن به تیم است و دوست دارم هر بازی یک نفر بازوبند را ببندد. از همه بچه ها در این سه بازی تشکر می کنم که به نحو احسن تلاش می کنند.
 


•  در مورد دلایل جدایی از تراکتورسازی صحبت می کنی؟ آنها این فصل با جذب بازیکن به تیم پرستاره ای تبدیل شده اند.


واقعا دوست ندارم در مورد تیم تراکتور صحبت کنم؛ زمان ما همیشه حسرت جذب بازیکن داشتیم. من وقتی صحبت می کردم و می خواستم که برای تیم امکانات و مثلا لباس فراهم کنند، برای من حرف در می آوردند. من می گفتم به تیم برسید و امکانات را فراهم کنید. این کارها و صحبت های من فقط به خاطر تیم بود. آقای زنوزی هم که آمد اولین کسی که حمایت کرد من  بودم و همه جوره ایشان را حمایت کردم ولی حرف و حدیث هایی شد که نمی خواهم در موردش بیشتر از این صحبت کنم. خودم را مدیون تراکتورسازی می دانم.  اما یک مقدار طول می کشد تا تیم هماهنگ شود و امیدوارم سال موفقی را داشته باشند.

 

1327045

 

•  پیش بینی ات از قهرمان یا مدعیان قهرمانی لیگ امسال؟


به نظر من 5،6 تیم هستند که با طراوات فوتبال بازی می کنند. ما تیم خوبی داریم، پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی و حتی پیکان تیم های خوبی نشان داده اند. همین جا به هواداران قول می دهم که این تیم بزرگ است و ما تمام تلاش خود برای موفقیت تیم را انجام می دهیم. به حمایت آنها نیاز داریم و با تمام قدرت به مصاف رقبا می رویم.

 


بازی با ذوب آهن را چطور می بینی؟


این هفته بازی بسیار سختی داریم که امتیازهایش از نان شب برایمان واجب تر است. بعد از بازی با پیکان ما دو بازی دیگر در اصفهان داریم که باید امتیاز بگیریم. بچه ها هم می دانند و مربی بزرگی هم بالای سر تیم ما است. امیدوارم در این مسابقه هر کسی بهتر بازی می کند و می جنگد  و بازی با طراوات تری انجام می دهد، برنده شود.

 

•  در هفته های گذشته شاهد خشونت زیادی در سطح ورزشگاه ها بوده ایم. به نظر شما با توجه به تجربه ای که درتبریز داشته اید، دلیل این رفتار چیست و چطور باید از این اتفاقات جلوگیری کرد؟

 

واقعا صحنه ها را که دیدم خیلی ناراحت شدم. اصلا ما ایرانی هستیم چه ترک چه لر و چه عرب باید به هم احترام بگذاریم. البته این موضوع از سال های قبل نشات گرفته است. 
این باعث می شود که آمدن به استادیوم برای مردم خطرناک شود. خیلی ناراحت کننده است؛ لذت فوتبال به هوادار است؛ اگر بخواهند موضوع را قومیتی کنند خیلی بد است. ما یک قوم هستیم و آن هم ایران است. به نظرم باید به هم کمک کنیم هوادار باید باشد و محروم کردن اصلا شکل خوبی ندارد. هوادارهایی هم که تیمشان را دوست دارند نباید این کارها را بکنند؛ امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.  الان بازیکنان خارجی زیادی در لیگ ما هستند؛اصلا خوب نیست که آنها این اتفاقات را می بینند. فرهنگ ما در کل دنیا زبانزد است و امیدوارم تجربه های بهتری برای آنها در ایران ایجاد کنیم. 
در مورد اینکه چطور می شود از این اتفاقات جلوگیری کرد باید فرهنگ سازی بشود؛ لیدرها نباید فقط پول بگیرند لیدرها خیلی می توانند به این موضوع کمک کنند. اینکه لیدرها می گویند ما کسانی که اغتشاش درست کرده بودند را نمی شناسیم اصلا معنا ندارد. باشگاه ها باید لیدرها را مدیریت کنند؛در استادیوم هر لیدر یک جایگاهی دارد و فقط لیدر بلند می شود و با برنامه ریزی می توان از این اتفاقات جلوگیری کرد. لیدرها باید از قبل این شرایط را پیش بینی کنند و فقط به تیمشان بپردازند؛ واقعا بازی تراکتور و استقلال مامورها برای چه مردم را می زدند ؟ چرا باید خشونت وجود داشته باشد؟ چرا نباید کاری کنیم که احترام بین همه وجود داشته باشد؟ این از من بازیکن شروع می شود و مامور و هوادار هم هستند. همه ما یک خانواده ایم و در شرایط سخت همیشه پشت هم هستیم؛ نه اینکه فحش های قومیتی بدهیم. این باعث می شود اصالتمان از بین برود و به نظرم کسی که هویت و اصالت خود را دوست دارد، اصلا از این کارها نمی کند. امیدوارم دیگر در ورزشگاه ها شاهد این اتفاقات نباشیم.

دیدگاه‌ها