کد خبر : 1548481 | 03 شهریور 1397 ساعت 08:49 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار پنالتی‌ای که پنالتی نبود؛ گلی که بی‌دلیل مردود شد

جنجال‌های VAR در بازی اول بایرن مونیخ

بایرن مونیخ در اولین بازی فصل جدید بوندس‌لیگا با گلهای دیرهنگام آرین روبن و رابرت لواندوفسکی مقابل هوفنهایم به پیروزی رسید ولی جنجال‌های VAR یک بار دیگر به مهمترین ماجرای این بازی تبدیل شد و هوفنهایم معتقد است مورد جفا واقع شده است.

جنجال‌های VAR در بازی اول بایرن مونیخ

به گزارش "ورزش سه"، در جریان پیروزی 3-1 بایرن بر هوفنهایم، یک پنالتی با شبیه‌سازی بازیکنان بایرن در اختیار این تیم قرار داده شد، پنالتی‌ای که دو بار زده شد، تصمیم داور در مورد یک ضربه‌ی هند به بحث‌های زیادی دامن زد و گلی عجیب که در ده دقیقه‌ی آخر بازی به ثمر رسید، همه و همه دست به دست هم داد تا اولین بازی شاگردان کوواچ در بوندس‌لیگا با ماجراهای بسیار انجام شود.


در ابتدای بازی به نظر می‌رسید همه چیز طبق برنامه‌های کوواچ پیش می‌رود و اوضاع بر وفق مراد بایرن است. در نیمه‌ی اول بعد از ارسال کرنر جاشوا کیمیش، توماس مولر که یارگیری نشده بود به هوا بلند شد تا اولین گل بایرن را به ثمر برساند. هر چند در این نیمه، بیرون رفتن اجباری کینگزلی کومان به دلیل مصدومیت، یکی از نقاط منفی برای بایرن مونیخ بود.


ولی در شروع نیمه‌ی دوم هوفنهایم با انگیزه‌ی بالایی به میدان قدم گذاشت و با شایستگی به بازی برگشت. آدام زالای با عبور از جروم بواتنگ، شوت کم‌ارتفاع خود را روانه‌ی دروازه‌ی بایرن کرد تا توپ با عبور از مانوئل نویر وارد دروازه‌ی بایرن شود. زالای بعد از حدود یک سال، اولین حضور خود در بوندس‌لیگا را تجربه می‌کرد.


دقایقی بعد، فرانک ریبری با تکل مدافع هوفنهایم مواجه شد، تکلی که عملاً به او نرسید و پای بازیکن هوفنهایم به او برخورد نکرد. همه‌ی ناظران بی‌طرف معتقد بودند در این صحنه داور باید با استفاده از VAR تصمیم‌گیری کند ولی داور بازی چنین نظری نداشت و مستقیماً نقطه‌ی پنالتی را نشان داد. ضربه‌ی پنالتی ضعیف لواندوفسکی دفع شد، روبن توپ بازگشتی را وارد دروازه کرد تا سرانجام نوبت به استفاده از تکنولوژی برسد. بعد از بررسی صحنه توسط VAR داور بازی از مهاجم لهستانی بایرن خواست ضربه‌ی پنالتی را تکرار کند. چرا که به اعتقاد داور، اولیور باومن دروازه‌بان هوفنهایم قبل از زدن ضربه‌ی پنالتی اول از خط دروازه جلوتر آمده بود. لواندوفسکی پشت توپ ایستاد و این بار ضربه‌ی خود را وارد دروازه کرد تا بایرن از حریف خود پیش بیفتد.


جنجال‌های داوری به اینجا ختم نشد. دقایقی بعد شوت لئون گورتزکا، بازیکن بایرن که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود ناخواسته به توماس مولر برخورد کرد و با تغییر جهت وارد دروازه‌ی هوفنهایم شد. داور باز هم از VAR کمک گرفت و اعلام کرد مولر عمداً از دست خود استفاده کرده، هر چند از دید بیننده‌های تلویزیونی به نظر می‌رسید مولر قصد داشته از برخورد با توپ خودداری کند.


اما گل سوم بایرن که در آخرین دقیقه‌ی بازی به ثمر رسید نه با اعتراض مواجه شد و نه جنجالی به دنبال داشت. در دقیقه‌ی 90 بازی آرین روبن سانتر ارسالی مولر را وارد دروازه کرد تا پیروزی شاگردان کوواچ را قطعی کند. بایرن مونیخ در شش فصل گذشته همیشه بازی اول خود در بوندس‌لیگا را با پیروزی به پایان برده و در هر شش فصل، در نهایت به قهرمانی رسیده. ولی با توجه به بازی‌ای که دیشب دیدیم به نظر می‌رسد کسب مقام قهرمانی برای بایرن، امسال چندان ساده نخواهد بود.

 

1330270

دیدگاه‌ها