کد خبر : 1548503 | 03 شهریور 1397 ساعت 10:13 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

نیمکت نشینی سوال برانگیز روبن و هوملس

با شروع فصل جدید بوندس‌لیگا، در بازی بایرن مونیخ و هوفنهایم ترکیب یازده نفره‌ی شاگردان کوواچ که از آغاز بازی به میدان رفت باعث تعجب هواداران بایرن و کارشناسان فوتبال آلمان شد.

نیمکت نشینی سوال برانگیز روبن و هوملس

به گزارش "ورزش سه"، نکته‌ی عجیب ترکیب اولیه‌ی بایرن برای هواداران این تیم نیمکت نشین شدن آرین روبن و متس هوملس در ابتدای بازی بود. البته کارشناسان فوتبال در آلمان حدس می‌زدند که روبن در این بازی به عنوان بازیکن فیکس به کار گرفته نشود. جای او همانطورکه انتظار می‌رفت به کینگزلی کومان فرانسوی داده شده بود. اما شگفتی بزرگ ترکیب اولیه‌ی بایرن عدم حضور متس هوملس در میدان بود. به جای هوملس، نیکلاس سوله از سوی کوواچ راهی زمین شده بود، کسی که در کنار جروم بواتنگ دفاع‌های میانی بایرن مونیخ را تشکیل داده بودند.


تصمیم کوواچ برای بازی نگرفتن از روبن تا حدودی غیرمنتظره نبود چون کومان فصل گذشته یکی از خطرناک‌ترین وینگرهای بایرن بود و در بازی‌هایی که به میدان رفت، نسبت به دیگر وینگرهای بایرن عملکرد به مراتب بهتری داشت. بنابراین، حضور او در میدان چیزی نبود که برای کسانی که بایرن را می‌شناختند عجیب به نظر برسد. اما نکته‌ی عجیب این بود که او نه به جای فرانک ریبری بلکه به جای آرین روبن روانه‌ی میدان شده بود. این نشان می‌داد که کوواچ در تمرینات نیم‌فصل از عملکرد روبن چندان راضی نبوده. هر چند با بیرون رفتن کومان به دلیل مصدومیت، روبن به میدان وارد شد و با یک بازی درخشان نشان داد که هنوز می‌تواند یکی از مهره‌های مهم بایرن مونیخ باشد.


اما در مورد هوملس، تصمیم کوواچ برای بازی گرفتن بواتنگ و سوله و عدم استفاده از او واقعاً عجیب بود. از چندی پیش گفته می‌شود کوواچ و کادر فنی بایرن قصد دارند نیکلاس سوله را به عنوان رهبر خط دفاعی بایرن تثبیت کنند. به عبارت دیگر، سوله از این پس در بازی‌های بایرن گزینه‌ی اول کادر فنی برای حضور در قلب خط میانی خواهد بود و بواتنگ و هوملس برای بازی در کنار او با هم رقابت خواهند کرد. این درحالی است که فصل گذشته، وضعیت دقیقاً برعکس بود. در فصل گذشته جایگاه هوملس در ترکیب اصلی قطعی بوده و سوله و بواتنگ، شانس حضور در میدان، در کنار هوملس، را بین خود تقسیم می‌کردند.

دیدگاه‌ها