کد خبر : 1551045 | 12 شهریور 1397 ساعت 10:31 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

درباره موفق ترین لژیونر فوتبال ایران

رویاهای بزرگ عابدزاده تعبیر می شوند

ماریتیمو با حضور دروازه بان ایرانی اش توانست سومین بردش در لیگ پرتغال را به دست بیاورد و حالا یکی از صدرنشینان این لیگ معتبر اروپایی است.

رویاهای بزرگ عابدزاده تعبیر می شوند

به گزارش" ورزش سه" روزگار انگار بروفق مراد امیرعابدزاده و ماریتیمو است. این تیم فصل گذشته با 47 امتیاز و با فاصله امتیازی زیاد نسبت به پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ سه مدعی همیشگی در رده هفتم لیگ پرتغال قرار گرفت. امسال اما با جدایی دنیل راموس و آمدن کلودیو براگا ماریتیمو فصل را رویایی شروع کرده است.


4 بازی، 3 برد و 1 باخت و 9 امتیاز باعث شده این تیم هم امتیاز با پورتو و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به بنفیکا، براگا و اسپورتینگ در رده پنجم قرار بگیرد. البته که همانطور که گفته شد این پنجمی تنها به خاطر تفاضل گل است چرا که ماریتیمو با پورتو تیم چهارم هم امتیاز است و می تواند اختلاف یک امتیازی اش با سه تیم اول تا سوم نیز از میان بردارد.


اما در کنار بازیکن جدید ماریتیمو یک مهره بزرگ دیگر هم دارد و آن امیر عابدزاده دروازه بان 25 ساله و ملی پوش ایرانی این تیم است. او از زمان حضورش در ترکیب ماریتیمو از فصل گذشته یکی از مهره های تاثیرگذار بوده است.  ماریتیمو فصل گذشته و در 26 بازی که بدون امیر عابدزاده برگزار کرد 33 امتیاز و میانگین 1.27 امتیاز در هر بازی را به دست آورد اما از هفته 26 که امیر دروازه بان ثابت این تیم شد ماریتیمو در 8 بازی 14 امتیاز گرفت که میانگین 1.75 امتیاز برای هر بازی است.


با این حساب اگر عابدزاده در فصل قبل از ابتدا دروازه بان ماریتیمو بود و اگر همین همان 1.75 امتیاز را در هر بازی به دست می آورد آن وقت ماریتیمو به جای 47 امتیاز 60 امتیاز داشت و حداقل می توانست در رتبه پنجم قرار بگیرد. همین موضوع باعث شد که بعد از رفتن دنیل راموس و آمدن کلودیو براگا دروازه بان ملی پوش ایرانی با وجود حضور در جام جهانی و دیرملحق شدن به تمرینات آماده سازی در این فصل دروازه بان اصلی تیمش باشد و تا الان از 4 بازی 9 امتیاز و میانگین 2.25 امتیاز در هر بازی را به دست بیاورد.


او در این فصل در 4 بازی 4 گل خورده است و البته دو بار کلین شیت کرده است. تنها در بازی دوم تیمش برابر ریوآوه بود که سه گل خورد و سنگین ترین شکست ماریتیمو هم در این فصل همین بازی بود. با این حال اما او شب گذشته و در هفته چهارم رقابت های لیگ پرتغال برابر تیم دیپورتیوو آوس دومین کلین شیت را در این فصل تجربه کرد تا تیمش به سومین برد فصل دست پیدا کند. اگر او امسال بتواند همراه ماریتیمو با میانگینی نزدیک به آنچه در حال حاضر به دست آورده، برسد شاید سال آینده شاهد حضور اولین دروازه بان ایرانی در چمپیونز لیگ یا یوفا لیگ باشیم.


امیرعابدزاده را می توان موفق ترین لژیونر حال حاضر فوتبال ایران و البته موفق ترین دروازه بان ایرانی حاضر در تیم های خارجی دانست. او در یکی از معتبرترین لیگ های فوتبال اروپا دروازه بان ثابت یکی از تیم های بالانشین است و آمار قابل توجهی نیز به جای گذاشته است. او حالا با این پشتوانه به اردوی تیم ملی آمده است تا با رقیبانش و به خصوص علیرضا بیرانوند دروازه بان اصلی تیم ملی برای گرفتن شماره یک جام ملت های آسیا 2019 رقابت کند. البته که او رقیبان بااستعداد دیگری مثل رشید مظاهری و سیدحسین حسینی را دارد اما تجربه رقابت با دروازه بان های بزرگی مثل روی پاتریسیو و ایکر کاسیاس می تواند او را یک پله بالاتر از تمام رقیبانش قرار دهد ضمن این که ادامه روند موفقیت های او در فوتبال باشگاهی و رقابت های اروپایی می تواند یک امتیاز ویژه و اعتباری قابل توجه به او بدهد.


امیر در کنار توانایی های فنی یک ویژگی دیگر هم دارد و آن نام فامیلش است. عابدزاده یک فامیلی معتبر و بسیار محبوب در فرهنگ فوتبال و جامعه ایران است و همه این ها باعث می شود که امیدوار به موفقیت های بزرگتر این لژیونر فوتبال ایران باشیم.

دیدگاه‌ها