کد خبر : 1554350 | 26 شهریور 1397 ساعت 09:16 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

پانزدهمین بازی، پانزدهمین بازی بی شکست؟

خانه؛ قوت قلب بزرگ برای برانکو (آنالیز)

سرخپوشان پایتخت 6 سال و 4 ماه است که در خانه برابر حریفان آسیایی شکست نخورده اند؛ این آمار فوق العاده در حالی به ثبت رسیده که پرسپولیس از آن زمان 14 بازی آسیایی در ورزشگاه آزادی انجام داده است.

خانه؛ قوت قلب بزرگ برای برانکو (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت در حالی مقابل الدحیل صف آرایی خواهند کرد که در بازی رفت مغلوب شدند و تنها در صورتی به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد که حداقل یک گل بزنند و همان یک گل را تا ضربات پنالتی حفظ کنند. نکته مثبت برای قرمزها حضور پرشمار هواداران‌شان است که بی شک کار را برای حریف قطری سخت و سخت تر می کند؛ تیم پرسپولیس در 14 بازی خانگی قبلی شکست نخورده و در این مدت تیم های قدرتمندی چون لخویا، النصر، الهلال و... را زمین گیر کرده است.

 

* در انتظار برد شماره 10

 

در 14 بازی اخیر تیم پرسپولیس 9 بار حریفان را شکست داده است. الجزیره، السد، الوصل، نسف قارشی، الوحده، الهلال، بنیادکار، النصر و لخویا تیم های بازنده برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستند. نکته جالب پراکندگی این تیم ها می باشد؛ 9 تیم از امارات، قطر، ازبکستان و عربستان که هر یک قطب های فوتبال آسیا محسوب می شوند. پرسپولیس در صورتی که فردا الدحیل را شکست دهد، شمار بردهایش را به عدد 10 می رساند و آمار 66.6% برد در بازی های خانگی را ثبت می کند.

 

* نیازمند نُهمین کلین شیت

 

بدون شک اگر فردا قفل دروازه پرسپولیس شکسته شود، کار این تیم بسیار سخت خواهد شد. در صورت دریافت یک گل، شاگردان برانکو ایوانکوویچ باید 3 بار دروازه الدحیل قدرتمند را باز کنند که کاری بسیار دشوار است. در این سال ها پرسپولیس تنها 9 گل دریافت کرده و موفق به انجام 8 کلین شیت شده است؛ حال آن ها باید امیدوار باشند در پایان بازی شمار کلین شیت هایشان با گل خورده برابری کند.

 

 

* فرار الاهلی و الهلال از آزادی

 

فصل گذشته تیم های عربستانی 3 بار مقابل پرسپولیس به میدان رفتند و هر سه بار نماینده ایران در کشور ثالث از سعودی ها میزبانی کرد. هرچند قرمزها علی رغم میزبانی در عمان هم شکست ناپذیر باقی ماندند اما بعید است در صورت بازی در تهران، تیم های الاهلی و الهلال می توانستند همین تساوی ها را هم کسب کنند.

 

* در انتظار هت تریک مقابل قطری ها

 

در 14 بازی اخیر خانگی، تیم پرسپولیس عملکرد خوبی مقابل قطری ها داشته است. در 4 تقابل، سرخپوشان ایران، لخویا و السد را شکست دادند و البته فصل گذشته برابر الریان و همان لخویا متوقف شدند. اکنون تیم پرسپولیس باید برابر تیمی بازی کند که پیش تر نام لخویا داشت و حالا با اسم الدحیل یکی از قدرت های فوتبال آسیا محسوب می شود. شاگردان پروفسور امیدوارند با پیروزی در دیدار فردا، مقابل تیم های قطری هت تریک کنند.

 

* نوار پیروزی ها حفظ می شود؟

 

در این فصل لیگ قهرمانان پرسپولیس در تمام بازی های داخل خانه پیروز بوده است. آن ها نسف قارشی را 3-0 بردند، سپس با 2 گل الوصل را بدرقه کردند، 1-0 السد را از پیش رو برداشتند و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با کسب پیروزی 2-1 الجزیره را کنار زدند. در تاریخ لیگ قهرمانان کمتر تیمی توانسته چنین عملکردی را در خانه داشته باشد و حالا پرسپولیس می تواند با کسب یک برد دیگر، نوار پیروزی ها را حفظ کند.

 

 

* گلزنان پرسپولیس؛ از بنگر تا سیدجلال

 

آقای گل پرسپولیس در 14 بازی اخیر خانگی مهدی طارمی و گادوین منشا هستند. طارمی برابر النصر یک گل زد و مقابل الوحده هت تریک کرد، منشا نیز 2 گل به الهلال زد، یک بار دروازه الاهلی را گشود و در این فصل هم به نسف قارشی گلزنی کرد. علی علیپور بازیکن 3 گله پرسپولیس و محمد نوری دو گله است. محسن بنگر، محسن مسلمان، سروش رفیعی، شجاع خلیل زاده، فرشاد احمدزاده، مرحوم نوروزی، احمد نوراللهی و سیدجلال حسینی هم دیگر گلزنان پرسپولیس به شمار می روند.

نکته جالب رقم خوردن 3 گل به خودی در این بازی ها است که بدون شک حضور پرتعداد هواداران در این موضوع تاثیر گذار بوده است.

 

* الهلال همچنان آخرین فاتح آزادی؟

 

12 اردیبهشت 1391 الهلال توانست با تک گل یوسف العربی پرسپولیس را شکست دهد. از آن زمان 6 سال و 4 ماه می گذرد و پرسپولیس و العربی بار دیگر به هم رسیده اند. خط دفاع پرسپولیس به خوبی توانست این مهاجم مراکشی را در بازی رفت مهار کند و حالا بار دیگر می تواند چنین اتفاقی را رقم بزند. به هر حال، باید امیدوار باشیم پرسپولیس فردا پیروز باشد و الهلال همچنان آخرین فاتح آزادی لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها