کد خبر : 1554677 | 27 شهریور 1397 ساعت 09:15 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

می‌توانیم برای بازی‌های آسیایی 2026 برای سومی رقابت کنیم

سلطانی‌فر: عملکرد فدراسیون‌ها را بررسی خواهیم کرد

سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: خیلی دور از ذهن نیست که با وجود قدرت‌هایی چون چین، کره جنوبی و ژاپن در بازی‌های آسیایی 2026 برای جایگاه سومی رقابت کنیم.

سلطانی‌فر: عملکرد فدراسیون‌ها را بررسی خواهیم کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در نشست مشترک با روسای فدراسیون‌های ورزشی با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به نتایج موفقیت آمیز کاروان ورزشی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بدنبال نتایج خوب و موفقیت آمیز کاروان ورزشی ایران و شور و شعف مردم و عزتی که ایجاد شد، پیام دلگرم کننده مقام معظم رهبری را داشتیم که از عملکرد کاروان و مدال آوران تشکر کرد. همچنین تبریک رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و تقدیر 190 نفر از نمایندگان مجلس را هم از مجموعه اقداماتی که باعث موفقیت کاروان ایران شد، دریافت کردیم.

 

وی آرامش و همدلی در کاروان ورزشی ایران را یکی از رویکردهای مجموعه مدیریتی وزارت متبوع و کمیته ملی المپیک دانست و تاکید کرد: تلاش کردیم که  این آرامش در روند آماده‌سازی تیم‌ها و سپس در حین برگزاری مسابقات وجود داشته باشد و خوشبختانه از حیث تعداد مدال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک نتیجه تاریخی  رقم خورد.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شایستگی کاروان ورزشی ایران بهتر از جایگاه ششمی بوده است، توضیح داد: به دو دلیل ایران توانایی و شایستگی قرار گرفتم در رتبه بهتر را هم داشت اما هدیه برخی رشته‌ها به میزبان و ناداوری‌ها باعث شد که حداقل از چهار مدال طلا دور شویم. 

 

در همین رابطه سلطانی فر ورزشکاران رشته‌های ووشو، جودو ، کاراته و تکواندو را از جمله رشته هایی دانست که حق آنها تضییع شده است. 

 

وی ادامه داد: تعدادی از رشته ها فراتر از حد انتظار ظاهر شدند، برخی ورزش‌ها در حد انتظار و برخی هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند که در جلسات مختلف و مستمر دلایل آن را بررسی خواهیم کرد.

 

سلطانی فر گفت: از هفته آینده با تک تک فدراسیون‌ها جلسه خواهیم داشت و آماده شنیدن گزارش‌های فدراسیون‌ها هستیم.

 

 سلطانی فر گفت: در بازی‌های آسیایی به رکوردهای خوبی هم رسیدیم از جمله در کبدی که به سیطره قدرت هندوستان پایان دادیم در واترپلو بعد از بازی‌های آسیایی ١٩٧٤ تهران که مدال طلا گرفت، در این دوره پس از 44 سال مدال برنز به ارمغان آورد؛ بانوان هم با یک مدال طلا ، ٦ نقره و 10 برنز روند صعودی نسبت به ادوار گذشته داشتند و همین سیر مدال‌آوری آنها باعث نتیجه تاریخی از حیث تعداد مدال شد. 

 

سلطانی‌فر در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اهمیت بازی‌های المپیک اظهار داشت: باید کاری را که شروع کردیم استمرار دهیم تا بتوانیم برای ٢٣ ماه دیگر حضور قدرتمندی در المپیک داشته باشیم. 

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش ایران در رشته های شمشیربازی، تیراندازی، تیرو کمان و قایقرانی ظرفیت مدال آوری در المپیک را دارد و با یک کار شبانه روزی و برنامه ریزی منطقی این مهم امکان‌پذیر است.

 

سلطانی فر با تاکید بر این مهم که منابع مالی شرط لازم برای موفقیت هستند اما کافی نیست، اظهار داشت: برای موفقیت باید مدیریت، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت دقیق داشت و با استعدادیابی و پرورش استعدادها شرایط را برای موفقیت مهیا کرد و در کنار آن منابع مالی هم تزریق کرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم. 

 

وی جوانگرای در رشته های مختلف را مورد تاکید قرار داد و توضیح داد: جوانگرایی حتی در رشته‌هایی که موفق بودند هم باید صورت بگیرد بطوریکه هر رشته با پشتوانه قوی همراه باشد.

 

در ادامه این نشست سلطانی فر برنامه ریزی برای نتیجه گیری در المپیک و آسیا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز باید در رشته‌های مختلف از جمله ژیمناستیک برنامه ریزی  دقیق را در دستور کار قرار دهیم و با یک کار بنیادی برای مدال آوری حرکت کنیم. اگر امروز برنامه ریزی کنیم ممکن است در بازی های آسیایی 2022 هم در این رشته ها نتیجه نگیریم اما در صورت عدم برنامه ریزی در 2026 هم به مدال نمی‌رسیم. 

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر از امروز کار بنیادی در رشته‌های مختلف را انجام ندهیم و سرمایه گذاری نکنیم حتی در المپیک 2028 هم نتیجه نمی‌گیریم.

 

سلطانی‌فر گفت: از فدراسیون‌ها می خواهیم با برنامه ریزی استراتژیک و بلند مدت شرایطی را فراهم کنند تا با بروز و ظهور خلاقیت‌ها از رده نوجوانان استارت بزنیم و به موفقیت‌های مهم برسیم. 

 

وزیر ورزش و جوانان به سرمایه گذاری در رشته‌های مدال آور تاکید کرد و توضیح داد: خیلی دور از ذهن نیست که باوجود قدرت‌هایی چون چین، کره جنوبی و ژاپن در بازی‌های آسیایی 2026 برای جایگاه سومی رقابت کنیم به همین منظور باید در رشته‌های دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک که مدال‌های فراوانی دارند متمرکز شویم. 

 

 سلطانی‌فر در ادامه این بحث تصریح کرد: رویکرد ما برنامه ریزی و کار پایه و بنیادی است، بنابراین ممکن است روزی که این اقدامات بنیادی نتیجه می دهد ما مسئولیت نداشته باشیم اما مهم این است که نهال را بکاریم  تا نتیجه اش را در بلند مدت با رسیدن میوه‌ها بگیریم.

 

 

 

دیدگاه‌ها