کد خبر : 1554799 | 27 شهریور 1397 ساعت 16:57 | 126.7K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار آخرین حضور؛

ایران کشور سوم ستاره سابق بارسلونا

ژاوی ستاره تیم فوتبال السد روز یکم آبان ماه برای چهارمین مرتبه در ورزشگاه آزادی به میدان خواهد رفت.

ایران کشور سوم ستاره سابق بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، ستاره 38 ساله تیم فوتبال السد فصل گذشته قصد خداحافظی از دنیای فوتبال داشت که مسئولان باشگاه قطری به هر زحمتی، این هافبک خلاق را راضی کردند تا همچنان به کار خود ادامه دهد.


حضور ژاوی در آسیا این نوید را می داد که ستاره سابق بارسلونا و به زعم بسیاری از کارشناسان بهترین هافبک تاریخ فوتبال به ایران سفر کند ولی شاید هیچ کس فکر نمی کرد این ستاره حالا در آستانه چهارمین حضور خود در ایران و ورزشگاه آزادی باشد.

 

پاگشا با طعم حذف در پلی‌آف


ژاوی اولین حضور خود در ورزشگاه آزادی را در دیدار پلی آف لیگ قهرمانان دو سال پیش تجربه کرد؛ جایی که السدی ها در روزی که استقلالی ها ورزشگاه آزادی را پر کرده بودند، در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان منصوریان شدند تا ژاوی در روزی که نمایش خوبی در میانه میدان داشت و پنالتی خود را هم به گل تبدیل کرده بود از رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازبماند.

 

1337422

 

شکست در روز فریادهای ژاوی


دومین حضور ژاوی در ایران به واسطه هم‌گروه شدن السد و پرسپولیس در گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد. در آن مسابقه هم ژاوی در طول بازی نمایش خوبی داشت ولی بازیکنان پرسپولیس تصمیم گرفته بودند هر طور شده این او را متوقف کنند تا شکست 3 بر 1 دیدار برگشت را جبران کنند و در نهایت هم پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر از زمین مسابقه خارج شد.

 

1337421

 

شکست طلسم در سومین حضور


السد در گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پایین تر از پرسپولیس به عنوان تیم اول صعود کرد و پس از شکست الاهلی عربستان به استقلال تهران رسید که ذوب آهن را در پلی آف شکست داده بود؛ این بازی که هنوز چند هفته از آن نمی گذرد، بهترین روز ژاوی در ورزشگاه آزادی تاکنون بوده است؛ دیداری که ژاوی ستاره السد در میانه میدان بود و پاس گل دوم را به شکلی اعجاب انگیز برای بونجاح ارسال کرد و در پایان پیروزی 3 بر 1 کار السدی ها را برای رسیدن به نیمه نهایی آسان کرد تا ژاوی اولین تجربه شیرین خود در ورزشگاه آزادی که جوی ویژه برای او دارد را ثبت کند.

 

1337423

 

در انتظار بازگشت ستاره فوتبال دنیا


اگرچه ژاوی از سال 2015 و پس از جدایی از بارسلونا شاید همان بازیکن سریع روزهای اوج بارسلونا با گواردیولا نباشد ولی تنها شرایط بدنی او تحلیل رفته و بررسی شیوه بازی او بیانگر این حقیقت است که کیفیت از بین رفتنی نیست.


این بازیکن بار دیگر به آزادی باز خواهد گشت تا شمار رویارویی های او با پرسپولیس نیز مانند استقلال به عدد 2 برسد. ستاره فراموش نشدنی فوتبال دنیا که بسیاری حضور او را به عنوان یکی از عناصر اصلی شکوفایی بارسلونا در زمان مربیگری گوآردیولا قلمداد می کنند، شاید آخرین حضور خود را در آزادی حداقل در قالب بازیکن تیم فوتبال السد تجربه کند.


ژاوی در پایان فصل گذشته قصد خداحافظی از فوتبال را داشت ولی به هر ترتیبی بود ماندگار شد تا شاید به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود که هم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده و هم در لیگ قهرمانان آسیا جام را بالای سر برده. مهندس میانه میدان السد روز یکم آبان ماه به ایران بازمی گردد تا برای چهارمین مرتبه در ورزشگاه آزادی بازی کرده باشد؛ دیداری که برای این بازیکن پرافتخار فوتبال دنیا که تمامی جام های ممکن را کسب کرده پر اهمیت است؛ چرا که هم برای تبدیل کردن خود به بازیکنی ویژه تلاش خواهد کرد و هم می تواند در روزهای واپسین فوتبال خود جوی را تجربه کند که سال ها در ورزشگاه نوکمپ تجربه کرده بود.

دیدگاه‌ها