کد خبر : 1554909 | 28 شهریور 1397 ساعت 09:49 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

تیم های قدیمی یکی پس از دیگری می روند!

همان طور که در خبرها خواندید دو تیم صبای قم و راه آهن تهران به دلیل عدم حضور در دو هفته متوالی از مسابقات لیگ 2 به دو دسته پایین تر سقوط کردند. یعنی لیگ استانی!

تیم های قدیمی یکی پس از دیگری می روند!

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در حالی رخ داد که این دو تیم تا چندی پیش یکی از تیم های حاضر در لیگ برتر بودند و حتی صبای قم در لیگ قهرمانان آسیا هم سابقه حضور دارد. نیاز به توضیح نیست که راه آهن یکی از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال به حساب می آمد و معرف ستاره های بزرگی به فوتبال ایران بود. از ستاره های قدیمی آن می شود از فرشاد پیوس نام برد و این اواخر هم راه آهن معرف دو بازیکن خوب به فوتبال ایران بود. میلاد و مهرداد محمدی.


راه آهن برگ زرینی از تاریخ فوتبال ایران بود. البته در سال های اخیر کم نبودند تیم هایی که به تاریخ پیوستند. ابومسلم که عنوان بهترین تیم شهرستانی لیگ برتر را در کارنامه داشت به خاطره ها پیوست.  شموشک نوشهر که در یکی دو دهه اخیر معرف بیشتر فوتبالیست های مازنی به دیگر تیم های لیگ برتری بود بعد از فوت مهندس درویش مرد! برق شیراز به خاطره ها پیوست و آرارات هم در آسیا ویژن حضور دارد و هر چه چشم می چرخانیم اثری از پاس تهران در فوتبال کشور نیست. 


هر چند با نابودی این تیم ها تیم های جدیدی شکل گرفته اند اما از بین بردن تاریخ فوتبال ایران آنهم در شرایطی که می شد از این اتفاق بد جلوگیری کرد به فوتبال ضربه زده است. 


طبیعتا اگر امروز پاس در تهران حضور داشت باز هم می توانست جواد نکونام ها، آرش برهانی ها، کیانوش رحمتی ها، خداداد عزیزی ها و... را به فوتبال کشور معرفی کند. از سویی می توانست همانند گذشته پذیرای سربازانی باشد که امروز برای بازی مجبور به حضور در تیم های دسته اولی و در دسته دومی هستند. آیا بعد از ادموند بزیک، ادموند اختر، سرژیک تیموریان، مارکار آقاجانیان و... بازیکن ارمنی قابل بحثی به تیم های لیگ برتری راه پیدا کرده است؟ آیا این نمی تواند به دلیل دوری آرارات از سطح اول فوتبال ایران باشد؟ 


مدت هاست که از نوشهر بازیکنی چون کیانوش رحمتی، رحمان احمدی و...به فوتبال کشور معرفی نکرده است، به این خاطر که فوتبال در نوشهر فراموش شده است. دیگر اثری از مدرسه فوتبال رایگان شوشک نیست که بچه ها را جذب خود کند و آنها را رشد دهد. 


تیم های قدیمی یکی پس از دیگری می روند در حالی که می شد با تدبیر آنها را نگه داشت و هم چنان یاری گر فوتبال بود. اگر نیروی انتظامی پاس را رها نمی کرد، کارخانه صبا این تیم را در تهران نگه می داشت و اتفاقاتی از این دست امروز فوتبال باشگاهی بی شک پویا تر بود و دست کم تیم های نوظهور برای فعالیت چشم به سکوهای خالی نمی دوختند! 


برای زمان های از دست رفته و تیم هایی که دیگر نیستند شاید دیگر نتوان کاری کرد اما حداقل می توان جلوی تکرار این اتفاق و نابودی تیم های بعدی مشابه را گرفت.

دیدگاه‌ها