کد خبر : 1555459 | 31 شهریور 1397 ساعت 10:08 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

وینفرد شفر و مهمترین آزمونش در استقلال(گزارش)

استقلال در دو بازی آینده خود به مصاف نساجی و پرسپولیس خواهد رفت. دو بازی مهم که بسیار در آینده وینفرد شفر در استقلال تاثیر خواهد گذاشت.

وینفرد شفر و مهمترین آزمونش در استقلال(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، حذف استقلال از لیگ قهرمانان آن هم در شرایطی که پرسپولیس موفق به صعود به نیمه نهایی شده، نارضایتی هواداران استقلال را به همراه داشته است. البته این نارضایتی بیشتر متوجه کادر مدیریتی سابق این تیم است تا کادر فنی. وینفرد شفر در فصل جدید با تیمی که چند مهره کلیدی فصل قبلش را از دست داده، هنوز نتوانسته رضایت هواداران استقلال را فراهم کند اما عملکرد او در فصل پیش باعث شده تا همچنان هواداران به او اعتماد داشته باشند. اما گارانتی شفر در نزد هواداران به شدت به نتایج استقلال در دو بازی آینده و به خصوص به نتیجه ‌‌ای که شاگردان شفر در دربی بدست می ‌آورند، بستگی دارد. یک برد در دربی می‌ تواند به معنای شروع دوباره ‌ای برای شفر و استقلال باشد، اما روی دیگر سکه باخت در دربی تهران است، دربی ‌ای که نتیجه ‌اش برای هواداران سرخابی کم اهمیت ‌تر از نتیجه در آسیا نیست.

 

شفر در کنفرانس خبری پیش از بازی با نساجی، از تخریب جزیی بنایی که فصل پیش ساخته بود گفت و تاکید کرد که ترمیم این بنا زمان می ‌برد تا بدین ترتیب هواداران استقلال را به صبر دعوت کند. البته که اکثریت هواداران آبی، شفر را مقصر وضع بوجود آمده نمی ‌دانند و بارها اعتراض خود را به ناتوانی مدیریت باشگاه در حفظ بازیکنان کلیدی تیم اعلام کرده ‌اند.

 

شفر فصل پیش نشان داد که می ‌تواند در کوتاه مدت، تیمش را بسازد و احیا کند. استقلالی که در بدترین بحران دهه اخیر خود فرو رفته بود را شفر خیلی زود احیا کرد و کاری کرد که در حضورش روی نیمکت استقلال علی رغم باخت به پرسپولیس در دربی از سوی هواداران استقلال تشویق شود. او ابتدا با اصلاح برخی ضعف های تاکتیکی ساده، توانست استقلال را به تیمی نرمال از نظر تاکتیکی تبدیل کند و سپس با گذشت چند هفته تفکرات مدنظر خود را در بین بازیکنان به خوبی جا انداخت تا استقلالی ساخته شود که زیباترین بازی‌ های لیگ را در نیم فصل دوم ارائه می داد. اما تفاوت استقلال فصل پیش با استقلال کنونی، تفاوت در کیفیت بازیکنانی است که شفر در اختیار دارد.


علیرضا منصوریان توانسته بود با یارگیری مناسب، تیمی یکدست و تقریبا بدون نقص از نظر کادر بازیکنان ببندد و این ترکیب بازیکنان به کمک شفر آمد تا بتواند در زمانی کوتاه استقلال را به نوار موفقیت برگرداند. اما در فصل جاری، استقلال مهره هایی را از دست داده که پر کردن جای آنها راحت نیست. امید ابراهیمی که حتی زمانی شفر از او به عنوان فرمانده تیمش یاد کرد، کلیدی ترین بازیکنی بود که شفر از دست داد. بازیکنی که شفر به خوبی از توانایی های او در ایجاد توازن بین فاز دفاعی و حمله استفاده کرد. نقش تاکتیکی ابراهیمی در استقلال شفر، فراتر و مهم تر از هر بازیکن دیگری بود. مجید حسینی در دفاع و تیام در حمله نیز هنوز بدون جانشین مانده اند و جای خالی جپاروف نیز با آن پاس های تک ضرب و داریوش شجاعیان با مهارتش در خلق ضدحملات هنوز در ترکیب استقلال احساس می شود.

 

شفر مرد باتجربه ای است که کارش را بلد است و از این نظر هواداران استقلال تردیدی نسبت به دانش، تجربه و مهارت او ندارند. اما سکوهای احساسی و از آن بدتر فضای مجازی تسخیر شده به دست هواداران احساسی که تبدیل به پایگاه های غیر رسمی مخالفان و آلترناتیوهای مدیریتی باشگاه نیز شده، می تواند در صورت عدم نتیجه گیری شفر در دربی تاثیرش را در میزان حمایت از این مربی بگذارد. دو بازی آینده استقلال و به خصوص دربی، از این نظر حساس ترین بازی هایی است که شفر از زمان ورودش به استقلال تجربه می کند و نتیجه این دو بازی چه بسا از همه بازی های گذشته برای شفر مهمتر باشد.

 

دیدگاه‌ها