کد خبر : 1556178 | 02 مهر 1397 ساعت 11:46 | 53.7K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی من گلر هستم نباید زیاد جلو بیایید

توصیه عجیب بیرانوند به بازیکنان سپیدرود

دروازه‌بان پرسپولیس طی دو بازی اخیر تیمش نمایش موفقی در ارسال پاس‌های هدفمند به بازیکنان تیمش داشته است.

توصیه عجیب بیرانوند به بازیکنان سپیدرود

به گزارش "ورزش سه"، پرتاب‌های بلند علیرضا بیرانوند خصوصیتی است که طی سال‌های اخیر همواره به عنوان یکی از پوئن های این دروازه بان یاد می‌شد و حتی به سوژه رسانه‌های خارجی نیز تبدیل شده بود.


بیرانوند اما در طول سه فصل اخیر عملکرد پرنوسانی در ترکیب پرسپولیس داشت؛ گاه در قامت یک ستاره و مرد نفوذ ناپذیر و گاهی هم در قامت دروازه‌بانی که غیرقابل اعتماد نشان می‌داد. با تمام این اوصاف اما آمار او گواهی بر نقش پررنگش در کسب دو عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی بود.


بیرانوند در نهایت نیز موفق شد علیرغم حرف و حدیث‌ها و نگرانی‌هایی که از خط دروازه تیم ملی در جام جهانی وجود داشت به عنوان شماره یک نظر کارلوس کی روش را به خود جلب کند. عملکرد فوق العاده‌ی این دروازه‌بان در جام جهانی اما تمام نگاه‌ها را نسبت به او تغییر داد که اوج آن را در جدال با پرتغال و مهار پنالتی کریس رونالدو می‌توان دانست.

 

1334146


بیرانوند به پرسپولیس بازگشت و در شرایطی که مدعی بود پیشنهادات مناسبی خارجی دارد. مشکلات پرسپولیس و پنجره بسته نقل و انتقالات باعث شد تا او در توافق با مسوولان باشگاه به قراردادش متعهد باشد و بار دیگر شماره یک سرخپوشان را از آن خود کند. بیرانوند در این فصل اما امیدوارکننده و کاملا قابل اعتماد نشان داده است. اعتمادبنفس بالای او بعد از حضوری موفق در جام جهانی اکنون به کمک پرسپولیس نیز آمده تا از حضور یک گلر آماده درون دروازه خود احساس امنیت کند.


شماره یک پرسپولیس اما طی دو دیدار اخیر نقش پررنگی و نمایش متفاوتی به جا گذاشته تا به کابوس حریفان هم تبدیل شود. ابتدا بازی با الدحیل قطر و ارسال 60 متری او برای گادوین منشا که زمینه ساز گل تاریخی و صعود این تیم شد. بیرانوند در این صحنه با آغاز سریع بازی و در حالی که حریف در فاز تهاجمی روی دروازه تیمش قرار داشت، به خوبی منشا را در منطقه‌ای که توسط دو مدافع حریف مارک شده بود دید و ارسال دقیقش را برای او انجام داد. مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس هم با سود بردن از قدرت بدنی و تکنیکی خود توانست گل صعود سرخپوشان را به نام خود کند.


بیرانوند از این پوئن ویژه در بازی مقابل سپیدرود هم به خوبی سود برد و در تک حملات حریف با ارسال و پرتاب‌های بلند خط دفاعی سپیدرود را به دردسر می‌انداخت. بیش از پنج پرتاب و ارسال بلند به این شکل تبدیل به موقعیت مناسبی برای حمله وران پرسپولیس شد که یکی از آنها در بهترین شرایط با اشتباه گادوین منشا در محوطه جریمه سپیدرود ناکام ماند. اتفاقی که در پایان بازی و در مسیر میکسدزون با شوخی و کری بیرانوند هم همراه شد و او رو به مدافعان و بازیکنان سپیدرود می‌گفت: وقتی من درون دروازه هستم شما باید بدانید که نباید زیاد جلو بیایید، من به خوبی پشت سر شما را هدف قرار می‌دهم!


اکنون برخلاف دو فصل گذشته که این دروازه‌بان در استفاده از پوئن پرتاب‌های بلند خود بارها تیم را دچار دردسر کرده بود و مالکیت توپ را از سرخپوشان گرفته بود، با تجربه بیشتر و بالا بردن کیفیت به یک پوئن مثبت و قابل اتکا تبدیل شده است. درست مثل پرتاب‌ اوت‌های مرسوم در فوتبال ایران که یک روش دستیابی به گل است و البته پرتاب‌های بیرانوند جذابیت‌های خاص خودش را دارد و درست مثل بازی با الدحیل می‌تواند یک اتفاق بزرگ را رقم بزند.

 

بیرانوند اکنون به مهندس برانکو ایوانکوویچ درون دروازه تبدیل شده است و درست در لحظاتی که تصور می‌شود تیم با حمله حریف در آستانه فروپاشی و تسلیم است با تغییر جریان بازی قادر است موقعیت را به سود تیمش شکل دهد. باید دید بیرانوند در طول فصل قادر خواهد بود بار دیگر از این مولفه مثبت برای دستیابی تیمش به گل سود ببرد یا خیر، خصوصا اینکه در خط هجومی تیمش نفراتی با سرعت و قدرت گلزنی بالا مثل گادوین منشا، علی علیپور، سیامک نعمتی و امید عالیشاه حضور دارند.

 

دیدگاه‌ها