کد خبر : 1559087 | 14 مهر 1397 ساعت 12:06 | 54.1K بازدید | 0 دیدگاه

چرا حدادی، صمد و کامرانی قرارداد باشگاهی نمی بندند؟

مثلث طلایی بسکتبال و چالش عجیب بی تیم ماندن!

مثلث طلایی بسکتبال ایران در یک دهه اخیر این روزها بدون داشتن تیم باشگاهی شرایط عجیبی را سپری می کنند.

مثلث طلایی بسکتبال و چالش عجیب بی تیم ماندن!

به گزارش "ورزش سه"، این روزها تیم نداشتن ستاره های ورزش ایران به اتفاقی مرسوم تبدیل شده است. از رامین رضاییان و کریم انصاری فرد بگیر که با وجود درخشش در جام جهانی هنوز با هیچ تیمی در فصل جدید قرارداد نبسته اند تا سیدمحمد موسوی که به عنوان یکی از ستاره های والیبال ایران هنوز تیم ندارد.


این اتفاق در بسکتبال نیز رخ داده و ۳ ستاره از این رشته نیز با دلایل مختلف به عقد قرارداد با تیم های داخلی و خارجی تن نداده اند. از ۲ هفته دیگر لیگ برتر بسکتبال در داخل ایران آغاز می شود و لیگ سایر کشورها از جمله NBA هم به زودی استارت می خورد.


شاید باورش سخت باشد که حامد حدادی به عنوان یکی از ستاره های بزرگ بسکتبال آسیا هنوز با هیچ تیمی قرارداد نبسته؛ در حالی که هر سال تا اواسط تابستان وضعیت تیم باشگاهی اش را مشخص کرده بود.


صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی و البته مهدی کامرانی که برای بازگشت به بسکتبال استارت زده، شرایط مشابهی با حدادی دارند.

 

1342626


حامد حدادی؛ بلاتکلیفی ستاره آسیا


در چند سال اخیر تنها حضور حامد حدادی در لیگ بسکتبال ایران به مرحله پلی آف مربوط می شود. این سنتر ۲۱۸ سانتی متری که به گفته خودش گرانترین بازیکن فصل قبل لیگ چین به حساب می آمد، چند سالی را در ترکیب تیم سیچوان در لیگ چین به میدان می رفت؛ اما برای فصل جدید دیگر به کارش در این تیم ادامه نداد. حامد تاکنون ۴ بار عنوانMVP یا همان ارزشمندترین بازیکن آسیا را به دست آورده و از این نظر رکورددار است. وقتی با او در چند ماه اخیر بارها همکلام شدیم، خودش هم از وضعیتی که امسال برایش به وجود آمده، ناراضی و البته حیرت زده است. حدادی در ۳۳ سالگی هم کیفیت خود را حفظ کرده و در ترکیب تیم ملی نیز به میدان می رود و از دید کشورهای دیگر دور نیست. گویا حامد به خاطر گرانی نرخ ارز حاضر نیست بعد از چند سال در لیگ ایران قرارداد امضا کند و صحبت رسمی هم درباره پیشنهادهای خارجی اش نمی کند. حدادی که چند هفته قبل به خاطر مصدومیت از ناحیه کشاله از تیم ملی جدا شد، این روزها در آکادمی المپیک و به صورت شخصی تمریناتش را پیگیری می کند و منتظر رسیدن یک پیشنهاد قابل توجه است؛ اگرچه بعید است او در سطح آسیا مشتری نداشته باشد.

 

 

1342627


صمد نیکخواه؛ در آمریکا به دنبال تیم


کاپیتان تیم ملی بسکتبال که او نیز مثل حدادی در چند سال اخیر در لیگ چین بازی کرده، از اواخر فصل گذشته با انتقادهایی از شرایط بازی در لیگ چین اعلام کرد دیگر حاضر نیست در این کشور به میدان برود. صمد نیکخواه بهرامی که در تیم ملی هم شرایط بلاتکلیفی دارد و کسی نمی داند که بازهم او را با پیراهن ملی بسکتبال خواهد دید یا خیر، این روزها در آمریکا به سر می برد. کاپیتان تیم ملی که بعد از دیدار با فیلیپین در تهران در انتخابی جام جهانی، قید سفر به ژاپن را هم زد و اعلام کرد باید برای حضور در تمرین چند تیم به آمریکا سفر کند، هنوز نتوانسته با تیمی قرارداد امضا کند. البته صمد قبل از سفر به آمریکا هم گفته بود که حتی اگر نتواند با تیم های حاضر در جی لیگ(سطح دوم بسکتبال آمریکا) قرارداد ببندد، حاضر نیست با این قیمت دلار برای تیم های ایرانی بازی کند. اگر نیکخواه بهرامی بدون تیم بماند، شاید آینده او در تیم ملی هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

1342629

 

مهدی کامرانی؛ به امید بازگشت


یکی دیگر از سه ضلع مثلث طلایی بسکتبال ایران در یک دهه اخیر مهدی کامرانی بود که هماهنگی  فوق العاده ای با صمد نیکخواه و حامد حدادی داشت. کامرانی که چند سالی است از تیم ملی دور شده، فصل گذشته را به دلیل مسائل خانوادگی در هیچ کدام از تیم های باشگاهی بازی نکرد؛ اما ماههاست که تمرینات خود را از سر گرفته تا بتواند با یکی از تیم های باشگاهی قرارداد امضا کند. کامرانی البته انگیزه بازگشت به تیم ملی را هم داشت؛ اما چون شاهین طبع رسما از او دعوت نکرد و تقاضا کرده بود فقط در تمرینات شرکت کند تا وضعیتش را ببیند، حاضر نشد با این شرایط به اردوی تیم ملی برود. کامرانی ماههاست به صورت شخصی تمریناتش را پیگیری می کند و به گفته خودش از چند تیم داخلی پیشنهاد دارد. باید دید این بازگشت او به بسکتبال سرانجامی خواهد داشت یا خیر.

 


هشدار به تیم ملی در راه صعود به جام جهانی

 

شکست برابر ژاپن کار صعود بسکتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۹ را سخت کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی در ترکیب حضور نداشتند و خلا آنها حسابی به چشم می آمد. این در حالی بود که یک ماه قبل از آن و در جریان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ایران با در اختیار داشتن حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به راحتی توانسته بود سامورایی ها را شکست دهد. ایران ۲ بازی سخت برابر استرالیا به صورت رفت و برگشت، یک بازی با ژاپن در تهران و یک دیدار هم با فیلیپین در مانیل در پیش دارد که همگی سخت و دشوار به نظر می رسند. به نظر می رسد اگر حدادی و صمد نتوانند در رده باشگاهی بازی کنند، بدون آمادگی به بازی های ملی که بار دیگر از آذرماه از سر گرفته می شود، می روند یا اصلا دعوت نمی شوند که این می تواند خطر بزرگی را ایجاد کند. خیلی ها معتقدند ایران بدون حدادی و صمد شاید شانس حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ را از دست بدهد که یک عقبگرد بزرگ برای بسکتبال ایران است.

 

دیدگاه‌ها