کد خبر : 1559709 | 16 مهر 1397 ساعت 17:20 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه‌نویی خوش‌شانس‌تر از ویسی بود؛

چمن لغزنده نقش جهان زیر پای حاج صفی و کومان

تیم فوتبال سپاهان در حالی موفق به شکست نساجی مازندران شد که داستان کیفیت چمن نقش جهان همچنان مشکلی بزرگ در راه میزبانی بازی‌های این تیم است.

چمن لغزنده نقش جهان زیر پای حاج صفی و کومان

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از ایمنا شاید ترسناک‌ترین صحنه‌ای که از بازی جام حذفی سپاهان و نساجی مازندران در ذهن هواداران ریزبین سپاهان باقی مانده باشد مربوط به ضربات پنالتی آخر بازی و لحظه‌ای باشد که ولادمیر کومان هافبک مجاری سپاهان پشت توپ قرار گرفت. کومان در حالی برای زدن چهارمین ضربه پنالتی مامور شد که نساجی به خاطر گل شدن ضربه پنالتی حامد شیری با یک گل از سپاهان پیش بود و اگر ضربه کومان به گل تبدیل نمی‌شد شرایط برای دو بازیکن آخر هر دو تیم فرق می‌کرد و شاید امروز سپاهان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نشده بود.

 

با این حال پنالتی کومان تبدیل به گل شد ولی صحنه لیز خوردن او بر روی چمن نقش جهان آن هم به هنگام زدن ضربه پنالتی تصویری است که در ذهن هواداران سپاهان به عنوان یک خاطره دلهره‌آور به یاد مانده و امیر قلعه‌نویی باید از بازیکن خارجی تیمش تشکر کند که حتی با وجود لغزنده بودن چمن توانست در آن صحنه موفق عمل کند.


 داستان لیز خوردن پنالتی زن سپاهان در نقش جهان اتفاق جدیدی نیست و هواداران این تیم هنوز فراموش نکرده‌اند که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ چگونه احسان حاج‌صفی کاپیتان سابقشان در مقابل نفت تهران به هنگام زدن ضربه پنالتی در همین دروازه شمالی در ثانیه‌های پایانی لیز خورد تا توپ فرق آسمان را بشکافد و سپاهان نتواند در مقابل نفت تهران به بازی برگردد. گل شدن آن توپ هم می‌توانست شاگردان عبدالله ویسی را به فینال جام حذفی برساند و شاید امروز هنوز هم ویسی بر روی نیمکت سپاهان نشسته بود.


با این حال سپاهان بر خلاف دفعه اول بدشانس نبود و ولادیمیر کومان از پس وظیفه خودش به خوبی برآمد اما داستان کیفیت چمن نقش جهان و شرایطی که برای بازیکنان ایجاد می‌کند کم کم وارد مراحل جدیدتری می شود. چمنی که بر اساس وعده‌های قبلی قرار بود با سردتر شدن هوا شرایط بهتری پیدا کند همچنان با هر فشار کوچکی از جا کنده می‌شود و سپاهانی‌ها اگر می‌خواهند که از امتیاز بازی‌های خانگی خودشان استفاده کنند باید هرچه زودتر فکری به حال چمن نقش جهان داشته باشند. نقش جهان با ظرفیت ۴۰ هزار نفره خودش یک استادیوم بسیار آبرومند برای سپاهان است که در صورت رفع مشکلات می‌تواند تبدیل به یکی از استانداردترین استادیوم‌های ورزشی ایران هم شود اما داستان چمن به صورت مستقیم با کیفیت بازی سپاهان ارتباط دارد و شاید بی دلیل نیست که امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تاکتیک اصلی خودش را بر روی استفاده از ضربات ایستگاهی و پرتاب‌های اوت قرار داده تا حداقل از این لحاظ نخواهد بازیکنانش را وادر درگیری مستقیم با چمن لغزنده استادیوم نقش جهان کند.

دیدگاه‌ها