کد خبر : 1560832 | 21 مهر 1397 ساعت 15:31 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

فرافکنی مدیرعامل شرکت پدیده در عدم حمایت از تیم

پدیده صدرنشین، بچه سرراهی لیگ برتر

تیم فوتبال پدیده خراسان این روزها اگرچه در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ‌برتر آقایی می‌کند اما شرایط داخلی این باشگاه به هیچ وجه خوب نیست.

پدیده صدرنشین، بچه سرراهی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پدیده ۶سال قبل توسط شرکت توسعه گردشگری پدیده با استارت در لیگ دسته اول فوتبال کار خود را آغاز کرد و همان سال نیز به عنوان قهرمان این رقابت‌ها حضورش در لیگ‌برتر فوتبال را رقم زد.


تیمی که قرار بود آرزوی اهالی فوتبال خراسان را برای کسب سهمیه آسیایی خیلی زود تحقق ببخشد، اما به دلیل مشکلاتی که گریبان شرکت پدیده مادر را گرفت خیلی زود وارد بحران حواشی و بی‌پولی شد، اما با این حال توانست با همه مشکلاتش ۴ سال حضور در لیگ‌برتر را تداوم ببخشد و علیرغم پستی و بلندی‌های فراوانی که داشتند اما امسال با حضور یحیی گل‌محمدی توانسته‌اند تا اینجای کار هم در صدر لیگ‌برتر قرار بگیرند و هم در جام حذفی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.


موفقیت‌های پدیده اما به دلیل مشکلات مالی حالا با یک علامت سوال بزرگ روبرو شده است و آن بی‌پولی است. در روزهایی که شرکت پدیده مادر و در راس آن مصطفی انتظاری مدیرعامل این شرکت نگاه مثبتی به این تیم ندارد شاید تنها ارگانی که بدون داشتن وظیفه‌ای به این تیم در حال کمک است شهرداری مشهد است.


مدیرعامل مجموعه پدیده مادر به تازگی در برنامه‌ای تلویزیونی در خصوص تیمداری در لیگ‌برتر و حمایت از تیم پدیده مدعی شده که چرا فقط ما باید به تیم پدیده کمک کنیم؟ اگر تیمداری یک نیاز اجتماعی و زمینه‌ساز شور و نشاط در جامعه و شهر مشهد است، چرا بقیه نهادها نباید به تیم پدیده کمک کنند؟


این صحبت‌ها شاید در ظاهر منطقی و هوشمندانه باشد اما باید برای بررسی شرایط باشگاه پدیده به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پدیده مادر به عقب‌تر برگردیم. روزهایی که شرکت پدیده مادر با بحران روبرو بود و هیچکس اجازه نداشت نامی از «پدیده» ببرد. روزهایی که سهامداران به شنیدن اخبار تلخ و خاکستری عادت کرده ‌بودند و همه چیز می‌رفت که رو به سیاهی مطلق باشد. در آن روزها تنها یک زیرمجموعه از پدیده مادر بود که توانست نام «پدیده» را زنده نگاه دارد و آن هم باشگاه فرهنگی‌ورزشی پدیده بود.


هرچند آقای مدیرعامل سعی کرد با اسم بردن از برخی نهادهای دولتی و غیردولتی توپ را به زمین دیگری هدایت کند اما در نهایت پاسخ نداد که اگر فوتبال بد است، اگر سرمایه‌گذاری در آن برای مجموعه‌ای که وی در آن مدیرعامل است، بی‌تاثیر و اشتباه است پس چرا 5 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال پرداخته تا شاهد حضور نام پدیده در تبلیغات محیطی ورزشگاه‌های کشور باشیم. حالا که پدیده صدرنشین لیگ‌برتر است، آیا تزریق پول به جای باشگاهی که نام این مجموعه را یدک می‌کشد مهمتر است یا تبلیغ در گوشه و کنار استادیوم‌ها و البته رسانه ها از جمله صدا وسیما!


انتظاری که چند سالی هم سابقه کار در شهرداری مشهد را دارد، در شرایطی خواهان ورود شهرداری مشهد است و بودجه فرهنگی این نهاد را به رخ می‌کشد که گویا از کمک‌های شهردار و شورای شهر مشهد از ابتدای لیگ هجدهم به پدیده بی‌خبر است! سوال دوم اینکه خود انتظاری در زمان حضور در شهرداری مشهد چه کمکی به پیام و ابومسلم کرده است که حالا یادآور می‌شود شهردار و شورا باید پای کار بیایند؟
البته نباید فراموش کرد که اگر حمایت‌های شهرداری و شورای شهر و معاون مالی این نهاد  در همین چند ماهه اخیر نبود، حتی کارت بازی بازیکنان جدید پدیده هم صادر نمی‌شد و چه بسا که تا امروز شاهد انحلال این تیم صدرنشین لیگ‌برتر می‌بودیم.


بخش دیگری از صحبت‌های مدیرعامل پدیده مادر نیز در خوشبینانه‌ترین وجه ممکن، نشان از ناآگاهی وی نسبت به شرایط باشگاه پدیده دارد. از پیشینه و رزومه اسماعیل وفایی در فوتبال خراسان اگر بگذریم، – او با خلف وعده‌ها و غیب شدن ناگهانی، نقشی اساسی و کلیدی را در نابودی ابومسلم و سقوط این تیم به لیگ دو در سال 93 ایفا کرد- رقم کمک‌های وی به باشگاه پدیده در فصل جاری نصف آن رقمی است که انتظاری در برنامه تلویزیونی اعلام کرد! اینکه انتظاری چه نیتی از بزرگنمایی و پروپاگاندا برای وفایی داشت قطعا شاه‌کلید حل این معماست که در پشت پرده، مدیریت مجموعه پدیده مادر به دنبال چیست!


فراموش نکنیم مجموعه پدیده مادر در سال‌هایی که حتی نامش اجازه درج در رسانه ها و حتی کوچه و خیابان را نداشت، با باشگاه فوتبال پدیده زنده ماند و حالا که شرایط کمی مساعدتر شده عجیب است که چرا باید نسبت به موثرترین زیرمجموعه در این سیستم عریض و طویل، بیشترین بی‌توجهی صورت بگیرد.


انتظاری و مشاورانش به خوبی از تاثیر فوتبال آگاهند که به سمت تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها می‌روند، اما اصرار به بیراهه موضوع قابل درکی نیست! سوال آخر اینکه در سال‌های اخیر مجموع کل بازدیدها و استقبال مردمی از مسابقات مختلف  و برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در مجموعه پدیده چقدر بوده‌است و چقدر مجموعه پدیده از جیب سهامدارانش برای برگزاری این رویدادها هزینه کرده‌است؟ این رقم را مقایسه کنید با 15 هزار نفری که هر هفته  از جیب پول هم دادند تا دیدار های تیم فوتبال پدیده را از نزدیک تماشا کنند!


به نظر می‌رسد انتظاری وسایر مشاورانش حالا باید عینک دودی روی چشمانشان را بردارند و با دیدی عمیق تر به مطالبه مردمی سهامداران شرکت خود که همان توجه به تیم پدیده است بنگرند. هر چند سهامداران و‌مردم خیلی باهوش تر از این هستند تا فرق نمایش را با دلسوزی از هم تفکیک نکنند!

دیدگاه‌ها