کد خبر : 1561277 | 23 مهر 1397 ساعت 14:44 | 24.4K بازدید | 0 دیدگاه

با شش ستاره شماره 9 خارجی ایران

فصل به یک چهارم خود رسیده است و همیشه در این چنین روزهایی ترازوها برای وزن کردن کیفیت بازیکنان خارجی به کار می افتد.

با شش ستاره شماره 9 خارجی ایران

به گزارش "ورزش سه"، در لیگی که آن را پشت سر می گذاریم حضور چند بازیکنان خارجی در راس خط حمله تیمهای لیگ برتری به چشم می خورد و ورزش سه در این مطلب قصد دارد تحلیلی جامع ارائه دهد از وضعیت بازیکنانی که پیراهن شماره 9 تیمهای لیگ برتری را به تن کرده اند.

 

 

آنتونی استوکس، در قامت فوق ستاره

 

بازیکنی شناخته در فوتبال بریتانیا که اکنون کیفیت خود را به خوبی به نمایش گذاشته است. کارنامه او از کیفیت و حاشیه های او به صورت توامان سخن می گفت ولی اکنون که فصل به روزهای میانی خود نزدیک می شود درخشش این ستاره و گلهای زیبایش برای پرشورها از این بازیکن یک ستاره در فوتبال ما ساخته است. شاید اگر توشاک زودتر رفته بود یا ستاره های ملی پوش تراکتورسازی زودتر پیراهن این تیم را پوشیده بودند اکنون تراکتور و استوکس وضعیت بهتری می داشتند و البته ناگفته نماند که آنتونی باید روندش را ادامه دهد تا بتوان آخرین تحلیل را در پایان فصل در مورد این مهاجم سرشناس ارائه کرد.

 

 

کی روش استنلی سوارز، فرمانروای آسمانها

 

بی تردید کی روش باید خوشحال باشد که در مسیر فوتبالش به امیر قلعه نویی برخورد کرد که دقیقا کیفیت این برزیلی بلندقامت را می شناسد. او فصل گذشته در ذوب آهن به همراه امیر ارزشهای خود را نشان داد و این بار در پیراهن سپاهان است که بیش از فصل گذشته می درخشد. جالب اینکه این بازیکن با قانون خرید بازیکنان خارجی شاید اصلاً نمی توانست به ایران بیاید و اکنون با کیفیتی که از فرمانرواهای آسمانهای لیگ می بینیم مطمئناً در درست بودن قانون جاری در فوتبالمان شک می کنیم!

 

 

گادوین منشا، رشد با قیمت طلا

 

در برهه ای از فصل حسرت نبودن یک مهاجم شش دانگ و در فصل جاری نمایشی بسیار ارزشمند از مهاجمی که تیمش را در لیگ و آسیا درخشان به پیش برده است. اوج درخشش او در دیدار با الدوحیل قطر کار را به جایی رساند که اکنون همه از منشا راضی هستند و منتظرند تا او به عنوان فورواردی آماده در ترکیب تیم رویایی باشد که حتی می تواند قهرمانی آسیا را از آن خود کند. منشا روز به روز بهتر می شود و این به برانکو برای ایستادن در جایگاهی که برای خود تصویر کرده است کمک می کند.

 

 

ادی هرناندز، ستاره ای که روشن می شود

 

یکی دیگر از مهاجمانی که از اولین هفته لیگ برتر نوید یک ستاره در فوتبال ایران را می داد ادی گابریل هرناندز بود. بازیکنی که با رزومه ای مشخص به فوتبال ایران آمد و علیرغم درخشش در چند هفته ابتدایی نتوانست روند خوبش را حفظ کند. البته گل فوق العاده او به نفت آبادان نوید شروع مجدد فورواردی را داد که به نظر می رسد هنوز ظرفیتهای واقعی خود را نشان نداده است. ادی که همین یک سال پیش و با پیراهن تیم ملی هندوراس در مقدماتی جام جهانی به استرالیا گل زد، بی تردید در صورت تغذیه بهتر توسط هافبکهای ذوب آهن می تواند لیگ و آسیا را برای ذوب آهن به محل زیباتری تبدیل کند.

 

 

شیمبا، چرا پیر نمی شود؟

 

تصور افت شیمبا یک تصور اشتباه است. او در فوتبال ایران پیراهن هر تیمی را که پوشیده حق مطلب را ادا نموده است. فورواردی کار بلد که از بازی مقابل سپاهان نشان داد آماده تبدیل شدن به همان شیمبای همیشگی است. فورواردی که علیرغم پیرتر شدن همچنان در خط حمله شور و هیجان وصف نا شدنی برای گل زدن دارد و به احتمال فراوان هفته های آتی برای او هم روزهای روشن تری را رقم خواهد زد.

 

 

جاناتان، زود قضاوت نکنیم؟

 

هنوز نمی توان تحلیلی جامع از برزیلی نفتی ها ارائه داد. آنها که خاطراتی شیرین از فونیکه سی به همراه دارند و هر سال سعی می کنند با یکی دو برزیلی تعریف بهتری از برزیل بودن آبادان ارائه دهند، در فصل جاری نگران افت و خیزهای جاناتان هستند. به نظر می رسد برای بیان کیفیت واقعی جاناتان باید اندکی تامل کرد و گزینه های خرید خوب یا بد برای نفت در مورد جاناتان همچنان روی میز است.

 

 

دیدگاه‌ها