کد خبر : 1561366 | 24 مهر 1397 ساعت 10:30 | 140.2K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ گلیزرها به پیشنهاد خانواده سلطنتی عربستان

بن سلمان! یونایتد را به تو نمی‌فروشیم

باشگاه منچستریونایتد، شایعات در مورد فروش باشگاه به محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان سعودی را تکذیب کرد.

بن سلمان! یونایتد را به تو نمی‌فروشیم

به گزارش "ورزش سه"، اخیرا شایعاتی در مورد تمایل خانواده گلیزر، مالکان منچستریونایتد به فروش باشگاه و از سوی دیگر، تلاش محمد بن سلمان به خرید این باشگاه شنیده می‌شود. دیلی رکورد معتقد است که پیشنهاد شاهزاده عربستانی، 850 میلیون پوند بوده ولی گلیزرها با چنین پیشنهادی مخالفت کرده اند.

 

اما منابعی از داخل باشگاه تایید کردند که این شایعات با توجه به بحران در روابط اروپا و انگلیس با عربستان سعودی، پس از ربوده شدن جمال خاشقچی، از مخالفان خاندان آل سعود در ترکیه، به کلی کذب است.

همچنین عربستان سعودی به خاطر کشتار مردم بی گناه در حملات هوایی یمن، از سوی اتحادیه اروپا به شدت تحت فشار است. بن سلمان که ولیعهد و دومین شخصیت در حکومت سعودی، پس از پدرش است، تمایل زیادی به خرید یک باشگاه فوتبال و سرمایه گذاری در این رشته در کنار فرمول 1 و کشتی کج دارد.

 

1345344

 

پس از محبوبیت گسترده ای که فعالیت در باشگاه منچسترسیتی برای مالکان اماراتی به بار آورد، به نظر می‌رسد بن سلمان و دیگر سعودی ها برای بهبود چهره خود در اروپا سعی دارند رو به چنین تصمیماتی بیاورند.

 

خانواده گلیزرها سال گذشته دو درصد از سهام باشگاه را به فروش رساندند  و گفته می‌شود به دنبال فروش باقی سهام هم هستند ولی مطمئنا آنها به سراغ فروش سهام به سعودی ها نخواهند رفت زیرا مشکلات بسیاری گریبان گیر آنها خواهد شد.

 

سعودی ها سال گذشته پس از قطع ارتباط کامل با قطر، شبکه ورزشی beIN را که متعلق به این کشور است، تحریم کردند. سپس شبکه BeoutQ که در عربستان سعودی فعالیت می‌کند، برای پوشش فوتبال انگلیس شروع به فعالیت کرد. محمد بن سلمان، منچستریونایتد را فرصتی بسیار مناسب برای اثرگذاری در دنیای فوتبال می‌بیند و از همین رو برای خرید باشگاه تلاش می‌کند.

 

1345345

 

1345343

 

پس از سرمایه گذاری عربستان سعودی در پروژه جنرال اسپورت که به گفته دو طرف، همکاری استراتژیکی در بازسازی الدترافورد خواهد بود، شایعات در این مورد افزایش یافت.آورام گلیزر، نایب رئیس باشگاه نقش مهمی در بستن این قرارداد داشت و انتظار می‌رود برای کنفرانس هایی که در راستای سرمایه گذاری های آینده در ریاض برگزار می‌شود، به این کشور سفر کند.

 

اما منابع داخلی باشگاه هر گونه شایعه در مورد فروش سهام باشگاه به خانواده پادشاهی سعودی ها را تکذیب کرده اند.

دیدگاه‌ها