کد خبر : 1561403 | 24 مهر 1397 ساعت 09:05 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

بیش از هر بازیکن دیگری، حتی مسی

مسوت اوزیل؛ 1033 موقعیت گل در 12 فصل

اپتافرانتس با انتشار آماری جالب مسوت اوزیل را بهترین فرصت‌ساز لیگهای بزرگ اروپایی دانست. این آمار با بررسی دقیق 5 لیگ بزرگ اروپایی از سال 2006 تا امروز بدست آمده است.

مسوت اوزیل؛ 1033 موقعیت گل در 12 فصل

 به گزارش "ورزش سه"، اپتافرانتس با ارائه‌ی  این آمار نشان می‌دهد که مسوت اوزیل ستاره‌ی آلمانی آرسنال از زمانی که جمع‌آوری دقیق و همراه با جزئیات داده‌های آماری از لیگهای بزرگ اروپایی آغاز شده، تا امروز، بیشتر از هر ستاره‌ی دیگری برای هم‌تیمی‌هایش فرصت‌سازی کرده است.

 

مسوت اوزیل در این دوره‌ی 12ساله‌ی آمارگیری در کلیه‌ی مسابقاتی که به  همراه باشگاه‌هایش در آنها حضور داشته برای هم‌تیمی‌های خود 1033 موقعیت گلزنی خلق کرده و در این آمار، در صدر فهرست قرار گرفته است. به این ترتیب، باید ستاره‌ی آلمانی و ترک‌تبار باشگاه آرسنال را فرصت‌سازترین فوتبالیست اروپایی دانست.

 

رتبه‌ی دوم فهرست با 1016 فرصت گلزنی خلق‌شده، در اختیار دیمیتری پایه فوتبالیست فرانسوی باشگاه المپیک مارسی اختصاص دارد. سسک فابرگاس اسپانیایی با 932 فرصت خلق شده رتبه‌ی سوم این فهرست را به خود اختصاص داده و داوید سیلوا با 886 فرصت گلزنی در رتبه‌ی چهارم ایستاده.

 

اما نکته‌ی جالب اینجا است که لیونل مسی ابرستاره‌ی باشگاه بارسلونا با 861 فرصت گلزنی که در این مدت برای هم‌تیمی‌هایش خلق کرده رتبه‌ی پنجم جدول را به خود اختصاص داده. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند اگر روزی آمار فوتبالیستهایی که بیشترین پاس گل را به هم‌تیمی‌هایش داده‌اند منتشر شود، مسی در این فهرست رتبه‌ی اول را بدست خواهد آورد.

 

ادن هازارد، مارک هامسیک، خوان ماتا، فرانچسکو توتی هم رتبه‌های بعدی این جدول را به خود اختصاص داده‌اند. اما نکته‌ی جالب اینکه کریستیانو رونالدو ابرستاره‌ی پرتغالی باشگاه یوونتوس با 695 فرصت خلق شده رتبه‌ی دهم این فهرست را به خود اختصاص داده است. اختلاف قابل ملاحظه‌ی آمار رونالدو با صدرنشین جدول مسوت اوزیل و حتی اختلاف قابل ملاحظه‌ی آمار او با لیونل مسی رقیب بزرگش نشان می‌دهد که سبک بازی رونالدو نسبت به اوزیل، مسی و حتی هازارد خودخواهانه‌تر است.

 

1345268

دیدگاه‌ها