کد خبر : 1562696 | 29 مهر 1397 ساعت 09:30 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

رفعتی؛ ناظر داوری یا مسئول برگزاری مسابقه؟

کوپال ناظمی در بازی سپاهان – نساجی قضاوت جنجالی و بحث برانگیزی داشت و به زعم بسیاری از کارشناسان داوری پنالتی که در ثانیه های پایانی بازی برای تیم میزبان گرفت، درست نبود.

رفعتی؛ ناظر داوری یا مسئول برگزاری مسابقه؟

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در حالی رخ داد که داوود رفعتی که به تازگی رئیس دپارتمان کمیته داوران شده در اصفهان مسئول برگزاری مسابقه بود!


طبق قوانین بین المللی ناظر داوری پیش از بازی باید به جایگاه برود و بازی را از بالا تماشا کند. هم چنین او در بین دو نیمه حق حضور در رختکن داوران را ندارد چرا که فیفا بر این عقیده است دیدار ناظر داوری و تیم داوران پیش از بازی و بین دو نیمه می تواند برای داوران استرس هایی را ایجاد کند. و این اتفاقی بود که در بازی سپاهان – نساجی رخ داد.


البته حضور داوود رفعتی در کنار زمین و چشم تو چشم شدن با داور وسط و کمک داوران اتفاق خلاف قانون نبوده که رفعتی مرتکب شده باشد چرا که ابلاغ او برای این بازی به عنوان مسئول برگزاری مسابقه خورده بود نه ناظر داوری و او با این ابلاغ باید در کنار زمین می بود.


اتفاقا سوال اساسی اینجاست که چرا داوود رفعتی به عنوان ناظر داوری در این بازی حضور نداشت؟ مگر او در گذشته داور نبوده؟ آیا باید از داوران گذشته به عنوان مسئول برگزاری مسابقه استفاده کرد؟ حتی اگر داورانی قدیمی چون داوود رفعتی در امر برگزاری مسابقه تبحر داشته باشند نباید از آنها در این جایگاه استفاده کرد به این دلیل که حضور داوران در کنار زمین به عنوان مسئول برگزاری مسابقه ممکن است برای تیم داوری استرس ایجاد کند. به خصوص الان که داوود رفعتی رئیس دپارتمان کمیته داوران شده است.

دیدگاه‌ها