کد خبر : 1562908 | 29 مهر 1397 ساعت 23:17 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

هادی با شکست حریف روسی اولین مدال جهانی را صید کرد

درخشش سنگین وزن ایران؛ برنز پرویز به ارزش طلا

سنگین وزن کشتی آزاد ایران هم توانست مثل حسن یزدانی به مدال برنز مسابقات جهانی 2018 دست پیدا کند.

درخشش سنگین وزن ایران؛ برنز پرویز به ارزش طلا

 به گزارش "ورزش سه"، پرویز هادی که بعد از چند سال دوباره این فرصت را پیدا کرد تا به مسابقات جهانی اعزام شود، این بار کوهی از انگیزه  بود. این کشتی گیر سنگین وزن که 2 ماه قبل در بازی های آسیایی طلایی شده بود، با اینکه سابقه کسب مدال جهانی در کارنامه اش نداشت؛ اما از مدعیان بزرگ این دسته نترسید.


اوج کار پرویز هادی دیروز با شکست طاها آکگول از ترکیه بود که سابقه قهرمانی در المپیک و جهان را کارنامه داشت. البته این آزادکار آذری در نیمه نهایی به سد محکم کشتی گیر گرجستانی برخورد کرد و در نهایت راهی دیدار رده بندی شد.


در حالی که سمت دیگر جدول کشتی گیران سطح پایینی مسابقه دادند، پرویز هادی برای کسب مدال برنز هم به مصاف خزریف روس رفت که حریف سرسختی به حساب می آمد.


2 کشتی گیر که اصلا مثل کشتی های سنگین وزن ایستا و بدون تحرک نبودند، در یک دقیقه اول نتوانستند از هم امتیاز بگیرند. یک زیرگیری از خزریف باعث شد پرویز هادی اولین امتیاز را به حریف بدهد؛ اما این تازه آغاز زیرگیری های کشتی گیر ایرانی بود.


هادی اولین زیرگیری را به زیبایی انجام داد تا 2 بر یک پیش بیفتد. این روند ادامه داشت تا اینکه وقت اول با برتری 4 بر یک پرویز به پایان برسد.


کشتی گیر روسی هم با اینکه از نظر نفس در وضعیت جالبی به سر نمی برد، برای جبران آمده بود. او یک امتیاز دیگر با خروج پای هادی از تشک گرفت؛ اما این سنگین وزن ایرانی با پشتکاری ستودنی و در حالی که گوشش خونریزی داشت، یکی پس از دیگری حملات را ترتیب می داد و امتیاز می گرفت.


زیرگیری های متوالی پرویز هادی وقت نفس کشیدن به خزریف نمی داد و در نهایت هم این کشتی گیر ایرانی به امتیاز 11 رساند.


6 دقیقه زمان کشتی در حالی به پایان رسید که یل آذربایجان 11 بر 2 به پیروزی رسید و با شایستگی به مدال برنز رسید؛ برنزی که ارزش طلا را با این قرعه سخت و سنگین برای ایرانی ها دارد.


این دومین مدال برنز ایران بود که در 4 وزن نخست بعد از کسب مدال برنز توسط حسن یزدانی به دست آمد.

دیدگاه‌ها