کد خبر : 1562990 | 30 مهر 1397 ساعت 20:40 | 214.2K بازدید | 0 دیدگاه

10 کشتی گیر و 7 نفر با دست خالی در بوداپست

3 برنز و بدون فینالیست؛ این تیم طلایی نبود!

تیم ملی کشتی آزاد ایران یک روز مانده به پایان رقابت های قهرمانی جهان به کار خود با 3 مدال برنز و بدون فینالیست پایان داد.

3 برنز و بدون فینالیست؛ این تیم طلایی نبود!

به گزارش "ورزش سه"، ۲ روز نخست مسابقات جهانی کشتی برای ایران خیلی امیدوار کننده نبود؛ اگرچه نتایج بهتری از نظر تیمی نسبت به سال گذشته کسب شد. مهمترین نکته شکست ۳ کشتی گیر ایرانی یعنی پرویز هادی، علیرضا کریمی و عزت الله اکبری در یک قدمی فینال است که آنها را به دیدار رده بندی فرستاد.


شب گذشته تکلیف ۴ وزن نخست به صورت کامل مشخص شد که حسن یزدانی و پرویز هادی در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و باقر یخکشی هم با شکست در رده بندی وزن ۶۱ کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت. مصطفی حسین خانی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم قبل از این حذف شده بود.


در ۴ وزن دوم نیز رضا اطری و امیرحسین مقصودی در اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم وداع زودهنگامی با مسابقات جهانی داشتند؛ اما عزت الله اکبری و علیرضا کریمی تا پای فینال خیلی خوب پیش رفتند. این ۲ کشتی گیر هم در اوزان ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم در نیمه نهایی شکست خوردند تا ایران در پایان روز دوم در حسرت فینال بماند.


امروز که روز سوم مسابقات جهانی کشتی آزاد به حساب می آمد، برای ایران فقط با یک مدال برنز همراه شد. عزت الله اکبری در دیدار رده بندی خیلی نزدیک و حسرت بار شکست خورد؛ اما علیرضا کریمی توانست با اقتدار کامل حریف گرجستانی را شکست دهد تا مثل پرویز هادی و حسن یزدانی به مدال برنز دست پیدا کند.

همچنین در ۲ وزن پایانی یونس امامی و مجتبی گلیج از ظهر امروز برابر حریفان خود قرار گرفتند که به شکلی ناباورانه هر ۲ نفر در همان دور نخست شکست خوردند و در ادامه هم با باخت حریفانشان خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفتند.
 

1347162

 

بدین ترتیب ایران در روز پایانی مسابقات که فرداست و مسابقات رده بندی و فینال 2 وزن آخر برگزار می شود، نماینده ای ندارد و همین امشب به کار خود پایان داد.


شاگردان خادم در این دوره در حسرت فینال ماندند و فقط از میان 10 نفر 3 کشتی گیر طلایی جاکارتا یعنی حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی توانستند به مدال برنز برسند.


این در حالی است که کشورهایی مثل بحرین و ژاپن هم در فینال نماینده داشتند و روسیه و آمریکا هم تعداد مدال های خود را هر لحظه افزایش می دادند.

 

در ادامه می توانید اتفاقات مهم روز پایانی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۸ را بخوانید

 

در وزن 70 کیلوگرم که 28 کشتی گیر حضور دارند یونس امامی در دور نخست به مصاف «تیموراز سالکازانوف» از اسلواکی رفت. با اینکه به نظر می رسید این کشتی گیر جوان کار آسانی را پیش رو داشته باشد و ۷ بر ۴ هم از حریفش تا ثانیه های پایانی پیش بود، یک بار خاک شد و اختلاف به یک امتیاز رسید. در ادامه هم با فشار کشتی گیر اسلواکی پای امامی از تشک بیرون رفت. البته داور در ابتدا امامی را برنده اعلام کرد؛ اما بعد از اعتراض مربی اسلواکی و بازبینی فیلم یک امتیاز به کشتی گیر اسلواکی تعلق بگیرد و یونس امامی ۷ بر ۷ و به شکلی ناباورانه بازنده شود.

 

* مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در اولین دیدار خود در رقابت های جهانی مجارستان با نتیجه ۱۰ بر  صفر برابر اصلان بیک آلبروف از آذربایجان دارنده مدال برنز جهان مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا شانس کسب مدال برنز را داشته باشد. این آزادکار ایرانی که سال گذشته در مسابقات امیدهای جهان به عنوان قهرمانی رسیده بود،‌ با اعتماد رسول خادم توانست مسافر بوداپست شود و با نمایشی ضعیف در همان گام نخست شکست خورد. این در حالی است که رضا یزدانی، کشتی گیر باتجربه در این وزن از سوی رسول خادم و شورای فنی به تیم ملی دعوت نشد.

 

* کایل اسنایدر، ستاره کشتی آمریکا و مدعی اول وزن ۹۷ کیلوگرم جهان در دور نخست موفق شد ۸ بر ۳ حریف مغلوستانی خود را شکست دهد.

 


*‌با نتایج به دست آمده در روز پایانی ایران قطعا فینالیست نخواهد داشت و فقط باید برای افزایش تعداد مدال های برنز تلاش کند.


*‌ عبدالرشید سعداله یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه که دیگر مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم محسوب می شود، در دور نخست حریفی از مقدونیه را ۱۱ بر صفر شکست داد.

 

* در وزن 70 کیلوگرم، که یونس امامی در دور اول با نتیجه 7 بر 7 مقابل سالکازانوف از اسلواکی شکست  خورد؛ با توجه به شکست 2 بر یک این کشتی گیر مقابل زورابی یاکوباشویلی دارنده مدال طلای جهان از گرجستان، امامی از دور مسابقات کنار رفت تا حذف زودهنگامی را تجربه کند.

 

1347192

 


* در وزن 97 کیلوگرم اصلان بیک آلبروف از آذربایجان که مجتبی گلیج را شکست داده بود، در دور دوم هم کشتی گیر کره جنوبی را 11 بر صفر برد تا فعلا نماینده ایران در جدول بماند. کایل اسنایدر و سعیداله یف هم به جمع 8 نفر برتر راه یافتند و این مدعیان تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر مبارزه نخواهند کرد. در این میان اسنایدر آمریکایی از قرعه راحت تری برخوردار است.

 

* در وزن 97 کیلوگرم و در مرحله یک چهارم نهایی اصلان بیک آلبروف از آذربایجان برابر حریف گرجستانی خود 4 بر 3 شکست خورد. بدین ترتیب مجتبی گلیج که در دور اول مقابل این حریف آذربایجانی 10 بر صفر باخته بود، مثل یونس امامی حذف شد تا 2 وزن آخر دست ایران کاملا خالی بماند.

 

* کایل اسنایدر در نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم باید به مصاف پاولو اولینیک از مجارستان برود و در طرف دیگر نیمه نهایی هم سعیداله یف از روسیه با اودیکادزه از گرجستان مبارزه می کند.

 

* در رقابت های شانس مجدد وزن 79 کیلوگرم علی شعبانوف از بلاروس توانست با شکست حریفان خود مجوز حضور در دیدار رده بندی را بگیرد و حریف عزت الله اکبری برای کسب مدال برنز در مسابقه امشب شود.  


* در وزن 92 کیلوگرم که امروز در مرحله شانس مجدد پیگیری شد، داتو مارساگیشویلی از گرجستان با شکست حریفان خود به دیدار رده بندی رسید. این کشتی گیر حریف علیرضا کریمی برای کسب مدال برنز در مبارزه امشب شد.

 

* در مرحله نیمه نهایی وزن 70 کیلوگرم آدام باتیروف، کشتی گیر روسی الاصل بحرین توانست حریف اوکراینی را 10 بر صفر شکست دهد و فینالیست شود. این برای نخستین بار است که کشور بحرین در مسابقات جهانی کشتی فینالیست خواهد داشت؛ در شرایطی که ایران حتی یک فینالیست هم در 10 وزن نداشته است. جالب اینکه دیدار فینال این وزن بین کشتی گیر روسی الاصل بحرین و حریف روسیه ای او برگزار خواهد شد.  


* این اتفاق برای اولین بار از سال 2005 رخ می دهد که ایران در هیچ کدام از اوزان کشتی آزاد فینالیست ندارد و در واقع در 13 سال گذشته بی سابقه است!

 

* همانطور که پیش بینی می شد در وزن 97 کیلوگرم عبدالرشید سعداله یف از روسیه و کایل اسنایدر از آمریکا با شکست رقبای خود به فینال راه یافتند تا فرداشب یک جدال دیدنی را برای کسب مدال طلا برگزار کنند.

 

* رقابت های رده بندی و فینال 4 وزن دوم امشب برگزار می شود که در ابتدا نفرات برتر وزن 57 کیلوگرم مشخص شدند. در فینال سبک وزن زاگور اوگوئف از روسیه توانست با غلبه 5 بر 4 بر حریف قزاقستانی خود به مدال طلا دست پیدا کند. همچنین سلیمان آتلی از ترکیه و یوکی تاکاهاشی با برتری در دیدار رده بندی به مدال برنز دست پیدا کردند.

 

* در وزن 65 کیلوگرم اوتوگورو از ژاپن در یک کشتی تماشایی 16 بر 9 از سد حریف هندی خود یعنی باجرانگ گذشت و به مدال طلا رسید. همچنین والدس از کوبا و واخائف از روسیه 2 مدال برنز این وزن را برای خود کردند.

 

* عزت الله اکبری در دیدار رده بندی وزن 79 کیلوگرم به مصاف شبانوف از بلاروس رفت و در حالی که می توانست برنده باشد؛ با نتیجه 8 بر 8 باخت و دستش از مدال برنز کوتاه ماند. کشتی ابتدا از سوی داوران با نتیجه 10 بر 8 به سود اکبری به پایان رسید؛ اما این بار هم بازبینی به ضرر ایران تمام شد و 2 امتیاز از کشتی گیر ایرانی گرفته شد تا او بازنده اعلام شود.

 

* در فینال وزن 79 کیلوگرم دوگلاس از آمریکا مقابل حسن اف از آذربایجان با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. همچنین دیگر برنز این وزن به کشتی گیر روسی رسید که در دیدار رده بندی حریف گرجستانی را شکست داد.

 

* علیرضا کریمی در دیدار رده بندی وزن 92 کیلوگرم مقابل داتومار ساگاشویلی از گرجستان با طوفانی که در 3 دقیقه دوم داشت، 12 بر یک به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

 

1347298

 

* در فینال وزن 97 کیلوگرم دن کاکس همانطور که پیش بینی می شد حریف بلاروسی خود را از پیش رو برداشت و یک طلای دیگر به کارنامه آمریکا اضافه کرد.

دیدگاه‌ها