کد خبر : 1563155 | 01 آبان 1397 ساعت 09:33 | 82.9K بازدید | 0 دیدگاه

شبی که آلمانی ها حسرت از دست دادنش را خوردند

بله، من مسوت اوزیل هستم!

اوزیل که در دیدار دیشب بازوبند کاپیتانی تیمش آرسنال را به بازو بسته بود با به نمایش گذاشتن یکی از بازی‌های درخشان دوران فوتبالی خود مهمترین نقش را در پیروزی 3-1 توپچی‌ها ایفا کرد.

بله، من مسوت اوزیل هستم!

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های انگلیسی بعد از این بازی، سبک و سیاق رهبری اوزیل در میدان را به اریک کانتونا تشبیه کردند، کسی که با استعداد خارق‌العاده‌اش حضور خود را در میدان دیکته کرده و تیمش را هدایت می‌کند. زمانی که آرسنال با یک گل از حریف پیش افتاده بود اوزیل حرکتی فوق‌العاده را آغاز کرد که در نهایت توسط خود او به گل مساوی توپچی‌ها تبدیل شد. اوزیل بعد از آن هم چنان درخشان ظاهر شد که اغراق نخواهد بود اگر بگوییم یکی از بهترین شبهای فوتبالی خود را پشت سر گذاشت.

 

لسترسیتی در نیمه‌ی اول با شور و شوق و دوندگی بی امان بازیکنانش، برای آرسنال مشکلات زیادی درست کرده بود و در واقع توپچی‌ها را به دنبال خود می‌کشید و سبک بازی مورد نظرش را به آنها تحمیل می‌کرد. در این نیمه به نظر می‌رسید کاپیتان اوزیل درست زمانی که تیمش بیشترین نیاز را به او دارد یکی از شبهای نه چندان خوب خود را به نمایش می‌گذارد. بازی تا دقیقه‌ی 44 کم حادثه و غیر جذاب پیش می‌رفت.

 

در این دقایق هواداران آرسنال تصور می‌کردند اوزیل دوباره به سرنوشت خود در بازی‌های اول فصل دچار خواهد شد و مثل بازی با چلسی که اوزیل بعد از یک بازی ضعیف توسط اونای امری از زمین بیرون کشیده شده بود، بقیه‌ی بازی با لستر را از روی نیمکت تماشا خواهد کرد.

 

1347321

 

پیش از شروع بازی با لستر، اوزیل آمار خوبی نداشت و یکی از کم‌تاثیرترین بازی‌سازان لیگ برتر به حساب می‌آمد. او تا پیش از بازی دیشب نتوانسته بود برای هم‌تیمی‌هایش حتی یک پاس گل ارسال کند و تنها در 9 موقعیت گلزنی نقش بازی کرده بود. این در حالی است که داوید سیلوا، ویلیان و گیلفی سیگوردسون در 26 موقعیت گلزنی تیم‌هایشان شرکت داشتند.

 

اما زمانی که عقربه‌های ساعت دقیقه‌ی 45 را نشان می‌داد ناگهان جرقه زده شد و اوزیل با درخششی خار‌ق‌العاده خود را به بهترین بازیکن بازی دیشب آرسنال و لسترسیتی تبدیل کرد.

 

امری درباره‌ی درخشش اوزیل گفت:" او می‌تواند همه‌ی بازی‌ها را با این شور و شوق بازی کند. ما باید در تک‌تک بازی‌ها از بازیکنان‌مان بخواهیم اینطور بازی کنند. ما باید از فوتبال لذت ببریم ولی در عین حال، باید کاری کنیم که تلاش و سخت‌کوشی هم برایمان لذت‌بخش باشد".

 

1347323

 

در دقیقه‌ی 45 اوزیل به فضای خالی زد، از ویلفرد ان‌دیدی عبور کرد و با یک استارت انفجاری به سمت دروازه‌ی حریف پیش رفت. او توپ را به سمت راست فرستاد تا بلرین در حال حرکت توپ را دریافت کرده و پیش بتازد. اوزیل به دویدن ادامه داد و ورود خود به محوطه‌ی جریمه را طوری زمان‌بندی کرد که دقیقاً توپ برگشتی از طرف برلین را در بهترین موقعیت ممکن دریافت کند. سپس نوبت به تکنیک بی‌نظیر اوزیل رسید. او با یک حرکت تکنیکی زیبا توپ را از کسپر اشمایکل عبور داد تا نتیجه‌ی بازی مساوی شود.

 

نمی‌توانیم با قاطعیت نظر بدهیم که آیا درخشش اوزیل به دلیل به بازو بستن بازوبند کاپیتانی بوده یا اینکه دلایل دیگری داشته ولی یک چیز قطعی است، و آن اینکه اوزیل در بازی دیشب تیمش مقابل لسترسیتی به خوبی از پس انجام وظایف رهبری و کاپیتانی برآمد. درخشش و اعتماد به نفس اوزیل به آرسنال اعتماد به نفسی تازه داده بود، اعتماد به نفسی که می‌‌تواند در هفته‌های آینده توپچی‌ها را به یکی از جذاب‌ترین تیمهای لیگ برتری تبدیل کند.

 

1347320

دیدگاه‌ها