کد خبر : 1563174 | 01 آبان 1397 ساعت 10:30 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت ویژه: رئال مادرید در موقعیت کراسنودار

چهار ماه بعد از اینکه فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم به اخراج خولن لوپتگی گرفت، اکنون فلورنتینو پرز نیز بر سر دوراهی حفظ یا اخراج اوست.

یادداشت ویژه: رئال مادرید در موقعیت کراسنودار

به گزارش "ورزش سه"، در ماشین تصمیم‌گیری فلورنتینو پرس این موارد ثبت شده است: رئال مادرید با اشتباهات فردی در خانه به لوانته باخت، اتلتیکو مساوی کرد، سویا باخت و مسی هم خودش را برای احتمالا یک ماه مصدوم کرد. احتمال اینکه لوپتگی پیش از کلاسیکو برکنار شود، زمانی بیشتر بود که اتلتیکو در خانه ویارئال برد خوبی کسب می‌کرد و بارسلونا با هت‌تریک مسی سویا را می‌برد.


فلورنتینو از این می‌ترسد که تا اواسط زمستان، مادرید کاملا از کورس قهرمانی دور شده باشد اما در حال حاضر اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است. تصمیم او بستگی به این دارد که رقبا چه کار می‌کنند.


چیزی که مادرید در حال حاضر از آن رنج می‌برد این است که چندین ستاره تیم در فرم خوبی نیستند. آنها عملکردی ضعیف دارند که شاید یا به دلیل آسان گرفتن و خونسردی بیش از حد است، یا آنها تنبل شده‌اند، یا اینکه مشکلات جسمانی دارند، یا به دلیل این است که مصدوم بوده‌اند و نتوانسته‌اند به آمادگی کامل برسند.

 

 

1341872

 


به هیچ وجه نمی‌توان توجیهی برای سطح پایین سازمان‌دهی و توجه رئال مادرید روی گل پیروزی‌بخش آلاوس در دو هفته پیش آورد. راموس، واران، ناچو و تیبو کورتوا کاری کردند که حرکت معمولی بازیکنان آلاوس (کرنر به تیر دورتر، ضربه سر رو به عقب، ضربه سر دوم از روی نقطه پنالتی) مانند کار اینشتین به نظر برسد اما این‌طور نبود. حرکت آنها واقعا معمولی بود.


در بازی شنبه هم کسی روی سرخیو پوستیگو فشاری نیاورد و پاس بلند او به لوییس مورالس رسید و او هم گل اول را زد. واران طوری بازی می‌کرد که انگار فقط جسمش در زمین است و روحش در میدان نیست. او سپس یک پنالتی هم داد و این یا نشان می‌دهد که لوپتگی تاثیر بدی روی تیم گذاشته، یا اینکه وضعیت روانی تیم خوب نیست.

 

 

1341865

 


اما در بازی‌های اخیر، مادرید با اینکه ضعیف بازی کرده، فرصت‌های گل‌زنی بسیاری ایجاد کرده است. آنها به میزانی باورنکردنی توپ را به تیر دروازه حریفان زده‌اند و البته قربانی VAR هم بوده‌اند. اگر VAR نبود، تصمیمات اشتباه داوران باعث می‌شد آنها امتیازات بیشتری بگیرند و اوضاعشان به این بدی نباشد.


چند بازیکن کلیدی، مانند ایسکو، مارسلو و گرت بیل هم دارند به آمادگی می‌رسند، و می‌توانند به مادرید کمک کنند که امتیازات مهمی کسب کند و از بحران دور شود و به آمادگی و اعتماد به نفس برسد.


شاید لوپتگی از این عوامل بتواند استفاده کند. شاید هم نه اما همانطور که گفته شد، با توجه به استعداد و توانایی مربیگری او، شاید حتی تصور کنید که او را طلسم کرده‌اند.

 

1347193

 


پرس عادت به اخراج مربیان در میانه فصل دارد


مربیانی مانند زیدان و دل‌بوسکه، پیش‌تر در میانه فصل به‌صورت موقت به رئال آمده‌اند و در نهایت رئال را قهرمان کرده‌اند. اوضاع مادرید به‌گونه‌ای است که هر مدیری که باشد، وسوسه می‌شود که این کار را تکرار کند.


اما حتی اگر سولاری به جای لوپتگی بیاید، او تیمی را در دست می‌گیرد که هم از نظر آمادگی و هم از نظر نگرش به بازی رو به رشد است. به این ترتیب به نظر خواهد رسید که سولاری تیم را احیا کرده اما این اتفاق لزوما به دست او نبوده است.


مادرید نیاز به یک مدیر فوتبال دارد، نیاز به کتاب مرجعی دارد که هر زمان که دچار مشکل شد به سراغ آن برود، پرس باید افراد متخصصی را به تیم اضافه کند تا برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت انجام بدهند.اوضاع به همین سادگی است.


گراهام هانتر-ESPN

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها