کد خبر : 1563176 | 01 آبان 1397 ساعت 10:30 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

مهمترین چهره های گمنام لیگ برتر را بشناسید

باشگاه‌ها لیگ برتری از حضور مدیرانی سود می‌برند که شاید نامشان در مطبوعات و رسانه ها شنیده نشود ولی تاثیرگذاری استثنایی در تیم دارند.

مهمترین چهره های گمنام لیگ برتر را بشناسید

به گزارش "ورزش سه"، اهمیت یک مربی یا یک سرمربی برای یک تیم فوتبال واضح است، اما قهرمانان گمنامی که در پشت پرده تلاش می‌کنند تا همه چیز بر وفق مراد مربیان و بازیکنان تیم‌ها پیش برود چه کسانی هستند؟ نشریه میل برخی از ناشناس‌های بزرگ پشت پرده مدیریت 5 باشگاه بزرگ انگلیس را معرفی کرده است.

 

1347336 

 


آرسنال: فرانیه کاجیاجو، مسوول استعدادیابی بین‌المللی


این لندنی سه‌زبانه که در پرتغال زندگی می‌کند، سال‌ها در نقش چشم‌های تیزبین آرسنال و گوش‌های شنوا در شبه جزیر ایبریا فعالیت داشته است. داشتن والدینی اسپانیایی به او امتیازی ویژه‌ای از نظر زبانی داده است. او که زمانی عضو تیم آکادمی آرسنال بود و بعداً‌ خودش باعث توسعه این آکادمی شد، برای مدتی به آکادمی باشگاه بارسلونا رفت و سر از لیگ‌های دسته پایین اسپانیا هم درآورد. یک فرصت برای ملاقات با استیو رولی، رییس سابق کادر استعدادیابی آرسنال، 18 سال پیش منجر به عضویت کاجیاجو در این کادر به‌عنوان استعدادیابی اسپانیایی باشگاه شد و او بود که توجه رولی را به سسک فابرگاس 15ساله معطوف کرد.
رولی هم در همان دقیقه‌ای که فابرگاس را دید به باشگاه تأکید کرد که او را بخرد. آنها هم‌تیمی ریزجثه فابرگاس، که پسری 15ساله به‌نام لیونل مسی بود را هم می‌خواستند اما در نهایت تأسف نتوانستند او را بخرند. هکتور بیرین هم یکی دیگر از استعدادهای اسپانیایی کشف‌شده توسط کاجیاجو است. اسون میسلینتات جانشینی رولی را گرفت اما کاجیاجو در دوران پسا ونگر همچنان مسوول شناسایی استعدادهای شبه جزیره ایبریاست.

 

 

1347334

 


چلسی: گری استاکر، افسر رابط بازیکن


اگر هوادار دوآتشه چلسی نباشید، بعید است که نام گری استاکر به گوش‌تان خورده باشد. شاید به‌صورت اتفاقی او را دیده باشید اما خب پی نبرده‌اید که او چه کسی است. از سال 2000، پشت هر سرمربی‌ای که در چلسی کار کرده است، استاکر حضور داشته و گاهی اوقات در تونل ایستاده است و در حال برنامه‌ریزی برای مأموریت‌هایش بوده است. او در سطح مدیریتی هیچ نفوذی ندارد –جایی که مالک باشگاه رومن آبراموویچ و دست راستش مارینا گرانوفسکایا همه‌کاره باشگاه هستند– اما با این حال جزو افرادی دارای برش در باشگاه محسوب می‌شود. قبل از انتصاب آنتونیو کنته به‌عنوان سرمربی، استاکر در شهر اودینه ایتالیا در کنار دانیبه کنته، برادر و مدیر برنامه‌های این مرد ایتالیایی رویت شده بود.


او قبلا هم به‌عنوان مترجم کلودیو رانیری در لیگ برتر نزدیک به دو دهه پیش فعالیت داشت. او که قبلاً به‌عنوان یکی از خدمه استمفوردبریج فعالیت داشت، الان به‌عنوان افسر رابط بازیکنان ایفای نقش می‌کند که این پست، او را در زمره اعضای حلقه انتخاب باشگاه قرار می‌دهد. کار او چیست؟


در واقع همه چیز؛ شناسایی مشکلات بازیکنان و رفع آنها، از پیدا کردن مدرسه برای فرزندان بازیکنان تا ارائه مشاوره مالی و ساختن اکانت نتفبیکس و... در سفرهای اروپایی هم او به‌نوعی مسوول تدارک تیم می‌شود؛ از رزرو هتل گرفته تا خرید بلیت سفر و تهیه گذرنامه و روادید برای بازیکنان. استاکر در چلسی بسیار مورد احترام است و اشرافش به زبان ایتالیایی می‌تواند به سرمربی تیم مائوریتزیو ساری هم کمک کند.

 

 

1347335

 


 لیورپول: یولیان وارد، مدیر بخش انتقالات قرضی و شراکت فوتبالی


بله، عنوان رسمی او کمی دهان‌پرکن است، اما اگر بخواهیم به عبارت ساده‌تر بگوییم، این نقش در زمینه الهام‌بخشی به تمام بازیکنان جوان باشگاه حیاتی است. او تلاش می‌کند تا بهترین مقصد را برای بازیکنانی که باشگاه می‌خواهد برای کسب تجربه به باشگاه‌های دیگر قرض بدهد، پیدا کند تا پیشرفت‌شان تضمین شود. او نه‌تنها در میان بازیکنان بلکه از سوی یورگن کلوپ، سرمربی تیم و دیگر مربیان انگلیسی هم بسیار مورد احترام است و هم استیون جرارد و هم فرانک لمپارد جزو آن دسته هستند. پست وارد پستی است که نیازمند ساعت‌‌های کاری طولانی و سفر‌های چندهزار مایلی است اما او که اهل لیورپول است، این کارها را با جان و دل انجام می‌دهد.

 

 

1347337

 


 
منچسترسیتی: مانوئل استیارته، رییس بخش حمایت از بازیکنان و تشریفات


قهرمان سابق المپیک در رشته واترپلو در تمام دورانی که در کادر فنی تیم‌های بارسلونا، بایرن‌مونیخ و اکنون منچسترسیتی فعالیت داشته جزو معتمدان پپ گواردیولا بوده است. این مرد 56ساله کاتالان که سال 1996 برای اسپانیا مدال طلای المپیک آتالانتا را کسب کرد، چشم‌های بینا و گوش‌های شنوای گواردیولا در من‌سیتی است. او رابطی بسیار مهم میان سرمربی و بازیکنانش است و به‌دقت پوشش رسانه‌‌ای از گواردیولا را زیر نظر دارد. او زمانی که لازم باشد شخصاً مداخله می‌کند، به‌خصوص در مورد اصحاب رسانه اسپانیایی که این روزها در شهر منچستر مستقر هستند. برای سرمربی سیتی، وفاداری استیارته در چیزی که اغلب اوقات می‌تواند یک کار انفرادی باشد بسیار ارزشمند است و اغلب اوقات به توصیه‌های او در مورد مسائل مختلف گوش می‌کند.

 

1347333

 


منچستریونایتد: مت جاج، رییس توسعه سازمانی


با وجود اشتغال در نقشی کلیدی در باشگاهی معروف مثل منچستریونایتد، نام جاج از سال 2012 که به استخدام این باشگاه درآمد، کمتر سر زبان‌ها افتاده است. حتی عنوان رییس بخش توسعه سازمانی باشگاه هم نتوانسته نقشی که جاج در عقد برخی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ باشگاه ایفا کرد را برجسته کند؛ قراردادهایی مثل آنچه پل پوگبا، روملو لوکاکو و الکسیس سانچس را به اولدترافورد برد. در منچستریونایتد اد وودوارد شاید مهم‌ترین مهره مدیریتی باشد و در نهایت مسوول خرید بازیکنان بزرگ، اما او از سال 2016 به بعد برای مذاکره در مورد رقم قرارداد و حقوق بازیکنان به‌میزان زیادی به جاج تکیه کرده است. جاج دارای مدرک فوق‌لیسانس در رشته اقتصاد از دانشگاه بریستول‌سیتی است؛ همان جایی که وودوارد هم درس خوانده است و 13 سال هم تجربه کار در زمینه سرمایه‌گذاری بانکی دارد.

 

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها