کد خبر : 1565012 | 08 آبان 1397 ساعت 20:50 | 35.3K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به 287 کارتی که از جیب داوران خارج شده است

جوانمردترین تیم های لیگ برتر

رقابت های لیگ برتر یک سوم ابتدایی اش را سپری کرد و به نظر الان وقت مناسبی برای بررسی وضعیت این مسابقات از زاویه های گوناگون است.

جوانمردترین تیم های لیگ برتر

به گزارش" ورزش سه" اصولا زمان  بازی مفید در فوتبال ایران با استاندارد جهانی تفاوت دارد و بخشی از این موضوع به خاطر صحنه هایی است که بازیکنان روی زمین می افتند. برخی معتقد هستند که در فوتبال ایران بازیکنان بی جهت خودشان را روی زمین می اندازند برخی دیگر خشونت مسابقات باشگاهی ایران را بالا می دانند. با این حساب تعداد خطاها و میزان کارت های زرد و قرمز تیم ها تاحدودی شاید بتواند وضعیت فوتبال ایران از نظر بازی جوانمردانه نشان دهد:


دروازه بان ها: 26 نفر


26 دروازه بان تا الان در رقابت های لیگ برتر و در تیم های مختلف به میدان رفته اند و از این تعداد ، یازده نفر در طول ده هفته از داوران کارت زرد گرفته اند که میانگین 0.42 کارت زرد برای هر مسابقه می شود.


مهاجمان: 84 کارت زرد


124 مهاجم تا الان و در این هفته در فوتبال ایران بازی کرده اند که حاصل بازی آن ها 83 کارت زرد و یک کارت قرمز مستقیم بوده و 84 امتیاز و میانگین 0.68 کارت در هر بازی را ثبت کرده است.


هافبک ها: 3 کارت قرمز


94 بازیکن خط میانی که در این فصل برای شانزده تیم لیگ برتری فوتبال ایران به میدان رفته اند 89 کارت زرد، 1 بار دو کارت زرد متوالی و 3 کارت قرمز گرفته اند. آن ها در مجموع 93 کارت گرفته که در حدود نزدیک به یک کارت در هر مسابقه می شود.


مدافعان : خشن ترین ها


مدافعان با بیشترین تعداد کارت زرد و قرمز در بالای جدول خشن ترین ها قرار دارند. 109 مدافع در این فصل 86 کارت زرد ، 11 بار دوکارت زرد و اخراج و 2 بار کارت قرمز مستقیم گرفته اند.


مجموع کارت های بازیکنان: 353 بازیکن


در مجموع و تا این زمان 353 بازیکن در پست های مختلف در لیگ برتر بازی کرده اند ، 269 کارت زرد ، 12 بار اخراج به خاطر دریافت دو کارت زرد و 6 کارت قرمز گرفته اند که میانگین 0.81 کارت در هر بازی است.


بهترین تیم : تراکتورسازی


تراکتورسازی تبریز از نظر تعداد کارت های زرد و قرمز بهترین تیم لیگ برتر بوده است. این تیم تا الان تنها 12 کارت زرد گرفته ضمن اینکه هیچ کارت قرمزی نداشته است. پدیده صدرنشین فعلی مسابقات اما در جدول بازی جوانمردانه با دریافت 10 کارت زرد و گرفتن دو کارت زرد منجر به اخراج در رده دوم قرار گرفته است. پرسپولیس و پیکان  با 15 کارت زرد در رده های سوم و چهارم هستند. استقلال تهران با 16 کارت زرد و دو بار اخراج به خاطر دریافت کارت زرد دوم در رده نهم قرار دارد.


بیشترین کارت ها: استقلال خوزستان


تیم استقلال خوزستان و قهرمان لیگ برتر پانزدهم در حال حاضر در رده آخر بیشترین دریافت کارت زرد و قرمز قرار دارد. این تیم با 19 کارت زرد، یک بار اخراج به خاطر دریافت کارت زرد دوم و دو کارت قرمز از این نظر در قعر جدول رده بندی قرار گرفته است. ذوب آهن اصفهان هم با 13 کارت زرد، سه بار اخراج به خاطر دریافت کارت زرد دوم و یک اخراج مستقیم در رده پانزدهم جدول فیرپلی قرار دارد.

دیدگاه‌ها