کد خبر : 1565540 | 11 آبان 1397 ساعت 00:21 | 313.4K بازدید | 0 دیدگاه

شلیک با توپ پلاستیکی به پنجره خوشبختی؛

من پائولو دیبالا هستم، 10 ساله از ایران

یک کودک ده ساله ایرانی با ویدیویی تماشایی در دنیا شهرت پیدا کرده و بازیکن مورد علاقه او هم از کیلومترها دورتر ابراز تمایل کرده که این طرفدار مستعد خود را ببیند.

من پائولو دیبالا هستم، 10 ساله از ایران

به گزارش "ورزش سه"، دو روز پیش بود که صفحه 433، یکی از صفحات مجازی مشهور در دنیا که به انتشار ویدیوهای جذاب و خاص فوتبالی می پردازد، یک ویدیو از کودکی ایرانی منتشر و او را حسابی در دنیا معروف کرد. در این ویدیو کودک ایرانی که لباس شماره 10 یوونتوس و پائولو دیبالا را به تن دارد، به توپ پلاستیکی آبی رنگ ضربه ای می زند و آن را از داخل یک پنجره کوچک عبور می دهد. دقیقا شبیه به چالش هایی که مطرح ترین بازیکنان اروپایی انجام می دهند و توپ را از فواصل مختلفی به هدف های عجیب و عمدتا کوچک می زنند.

 

در ویدیوی مذکور پسر بچه بعد از اینکه توپ را به هدف می زند، به سمت دوربین برمی گردد و خوشحالی مشهور پائولو دیبالا (دیبالا ماسک) را انجام می دهد. سوژه صفحه 433 هم برای انتشار این ویدیو همین علاقه پسر ایرانی به دیبالا و ضربه دقیق او بوده است. در ذیل این فیلم، اکانت رسمی دیبالا هم منشن شده است تا این ستاره بتواند یکی از دورترین و کم سن ترین طرفدارانش را ببیند.

 

1350534

 

این کلیپ که توجه های زیادی را به خود جلب کرده بود، با نظرات جالب توجهی همراه شد. عده ای می گفتند خود دیبالا نمی تواند این توپ را به آن پنجره کوچک بفرستد و برخی ضربه پسر بچه ایرانی را بهتر از ضربات دیوید بکام می دانستند.

 

سرانجام اتفاقی که انتظارش می رفت، رخ داد. دیبالا فیلم را دید، لایک کرد و ساعاتی پیش در اینستاگرام شخصی اش آن را منتشر کرد و از دنبال کننده هایش خواست که در صورت آشنایی با این کودک، او را معرفی کنند.

 

اما این ویدیو چطور گرفته شد و آن کودک که بود؟

 

امیرمحمد علامه، پسربچه 10 ساله اهل دهدشت، همین کودک مستعدی است که ضربه استثنایی را به توپ نوستالژیک ایرانی ها زد و الگویش یعنی پائولو دیبالا را فرسنگ ها آنطرف تر به وجد آورد. او متولد دی ماه سال 1388 است و فوتبال را در همان شهر دهدشت پیگیری می کند.

 

در همین راستا گفت و گویی با این کودک انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

 

چه کردی امیرمحمد؟ با یک ویدیو حسابی معروف شدی. ماجرا چه بود؟

 

راستش صفحه اینستاگرام من توسط پسرخاله ام اداره می شود. یک روز یکی از صفحه های اینستاگرامی شهر دهدشت یک چالش درست کرد و ما هم دوست داشتیم در آن شرکت کنیم. پیشنهاد درست کردن فیلم و شرکت در چالش را پسرخاله ام داد. او با توپ دولایه سراغم آمد و در روستا فکر می کردیم که چطور برای چالش فیلم تهیه کنیم که برنده شویم.

 

خب. چه شد که تصمیم گرفتی به سمت پنجره شوت بزنی؟

 

این هم ایده پسرخاله ام بود. او گفت اگر بتوانی از دور به ان پنجره توپ را بفرستی، فیلم خوب و جذابی می شود. من هم گفتم امتحان می کنم. 4 بار ضربه ام به هدف نخورد اما دفعه پنجم توپ وارد پنجره شد. بعد از آن هم به خاطر علاقه ای که به دیبالا داشتم، به سبک او خوشحالی کردم.

 

متوجه شدی که شوت به یک پنجره تو را اینقدر معروف کرده؟

 

بله، این ویدیو فقط در صفحه خودم و یک صفحه دیگر قرار داشت که زیاد هم دنبال کننده نداشت. واقعا نمی دانم چطور شد که صفحه پربازدید و معروف 433 آن را دید و پیدا کرد.

 


پائولو دیبالا هم ویدیو را دید و حالا به دنبال تو می گردد

 

بله واقعا شوکه شدم. بی نهایت از این اتفاق خوشحال هستم و اصلا نمی دانم چطور باید شادی ام را ابراز کنم.

 

1350538

 

چطور شد که اصلا اینقدر وارد مسائل فوتبالی شدی؟

 

خب از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشتم. پدرم هم فوتبالی بود. ضمن اینکه پسرخاله ام مهرشاد، خیلی به من کمک کرد.

 

از چه سالی فوتبال را شروع کردی؟

 

7 سالم بود که مرا به مدرسه فوتبال استقلال دهدشت بردند و از آنجا شروع کردم.

 

1350535

 

پرسپولیسی هستی یا استقلالی؟

 

هیچکدام. طرفدار تیم خاصی در ایران نیستم.

 

چه شد که به دیبالا علاقه مند شدی؟

 

من بازیکن چپ پا هستم و لباس دیبالا را داشته ام. خیلی ها هم وقتی بازی ام را می دیدند، می گفتند شبیه او هستی. به همین دلیل به دیبالا علاقه مند شدم.

 

حالا که فوتبال بازی می کنی، درس را رها کردی؟

 

نه. درس را ادامه می دهم و اتفاقا درسم هم خیلی خوب است.

 

دیبالا را تنهایی دوست داری یا طرفدار یوونتوس هم هستی؟

 

نه دیبالا  را دوست دارم. طرفدار بارسلونا هم هستم.

 

1350536

 

اگر دیبالا قرار باشد چیزی برای تو بفرستد، دوست داری چه هدیه ای باشد؟

 

قطعا دوست دارم پیراهن او را داشته باشم. این یک هدیه بسیار عالی است.

دیدگاه‌ها