کد خبر : 1566717 | 15 آبان 1397 ساعت 15:05 | 79.7K بازدید | 0 دیدگاه

مهدی تاج خبر داد:

افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا افزایش پیدا می کند.

افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش‌سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای سهمیه های کشورها  جهت حضور در لیگ قهرمانان فاکتورهای متعددی را مورد بررسی قرار می دهد که یکی از این فاکتورها صعود نماینده آن کشور به فینال مسابقات در دوره قبلی است. بر این اساس اگر کشوری نماینده اش به فینال راه یابد حداکثر سهمیه را در فصل آینده لیگ قهرمانان به خود اختصاص می دهد.


حالا با صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان سهمیه های ایران برای فصل آینده لیگ قهرمانان ارتقا می یابد و با اعلام مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال این سهمیه برای فصل بعد 1+3 خواهد بود.


رییس فدراسیون در این باره به خبرگزاری فارس گفت: «اگر حتی پرسپولیس دوم هم شود ایران بهترین سهمیه را کسب می‌کند. طبق قانون سهمیه ایران 3 + 1 خواهد شد. البته کمیته مسابقات  در این زمینه جلسه خواهد داشت ولی سهمیه ما همین است.»


گفتنی است؛ پیش از این اعلام شده بود که ایران در لیگ قهرمانان فصل آینده 2+2 سهمیه خواهد داشت اما با صعود پرسپولیس سهمیه حداکثری به ایران می رسد و 3 تیم به صورت مستقیم به مسابقات می روند و یک تیم جواز حضور در پلی آف را به دست می آورد.


بنا براین تیم های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن سال بعد به صورت مستقیم به دور گروهی لیگ قهرمانان می روند و سایپا به عنوان تیم چهارم در پلی آف شرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها