کد خبر : 1566767 | 15 آبان 1397 ساعت 18:57 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

گل‌ها و گلزنان لیگ برتر؛

استوکس و استنلی؛ گرگ خانه و شیر بیرون

رقابت های لیگ برتر در حالی به هفته یازدهم رسیده است که رقابت گلزنان برای کسب عنوان آقای گلی و به ثمر رساندن گل های بیشتر روز به روز افزایش پیدا می کند.

استوکس و استنلی؛ گرگ خانه و شیر بیرون

به گزارش" ورزش سه" تا الان 168 گل در بازی های انجام شده در لیگ برتر به ثمر رسیده و آنتونی استوکس مهاجم تیم تراکتورسازی با زدن هشت گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. استنلی کی روش دیگر مهاجم خارجی لیگ برتر و بازیکن برزیلی سپاهان نیز با هفت گل در رده دوم بهترین گلزنان این فصل است.  آماری که به نسبت دیگر لیگ های فوتبال باشگاهی در جهان نیز آمار بدی به حساب نمی آید.


استوکس؛ گرگ خانگی و استنلی؛ شیربیرون


آنتونی استوکس در این فصل 8 گل در این فصل به ثمر رسانده است و او 6 گل از این گل ها را در بازی های خانگی به ثمر رسانده است. اما استنلی کی روش نفر دوم لیست بهترین گلزنان لیگ برتر برعکس استوکس، از هفت گلش 4 گل را در بازی های خارج از خانه و 3 گل را در بازی های خانگی به ثمر رسانده است. وحید خشتان سومین گلزن برترلیگ برتر نیز در این فصل 5 گل زده، 2 گل در بازی هایی که میزبان بوده اند و 3 گلش را در بازی های خارج از خانه زده است. اما امین قاسمی نژاد مهاجم پدیده همین تعداد گل را با شرایط متفاوت زده است به طوری که او 3 گل خانگی و 2 گل در خارج از خانه زده است. در بین مهاجمان لیگ برتر یونس شاکری نیز 4 گل را در زمین حریفان و 1 گلش را در مشهد و در زمان میزبانی پدیده به ثمر رسانده است.


وریاغفوری ؛ اسلحه برای میهمانی


وریا غفوری مدافع راست استقلال و تیم ملی که شفر او را به پست وینگر راست برده است امسال هر سه گلش را در بازی های خارج از خانه به ثمر رسانده است. اما برخلاف او عیسی آل کثیر مهاجم پیکان و محمدرضا سلیمانی مهاجم سایپا نیز که در این فصل سه گل زده اند، هر سه گلشان را در بازی های خانگی تیمهایشان به ثمر رسانده اند. سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان و علی دشتی وینگر سایپا نیز در این فصل 4 گل به ثمر رسانده اند. این دو بازیکن دو گل در بازی های خانگی و دو گل هم در بازی های خارج از خانه به ثمر رسانده اند.


خشتان بهترین گلزن لیگ


با وجود آنکه آنتونی استوکس با 8 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد اما اگر دقایق بازی ها را حساب کنیم و براساس گل های زده بازیکنان میانگین به دست آوریم آن وقت وحید خشتان 5 گله مهاجم تیم استقلال خوزستان بهترین گلزن لیگ برتر تا این زمان خواهد بود. خشتان در 8 بازی 5 گل به ثمر رسانده است و با نسبت 62.5% در صدر جدول از نظر نسبت دقایق بازی و گل های زده قرار دارد.


اما نفر دوم لیست حسین ابراهیمی مهاجم سپاهان است که در 4 بازی 2 گل به ثمررسانده است که میانگین 50% است و نفر سوم آنتونی استوکس است که با 8 گل زده در 11 بازی و نسبت 47.1% در جایگاه سوم قرار گرفته است. رضا خالقی فر مهاجم ماشین سازی تبریز در 9 بازی 4 گل زده و با 44.4% در رده چهارم است.

دیدگاه‌ها