کد خبر : 1567231 | 17 آبان 1397 ساعت 23:23 | 63.5K بازدید | 0 دیدگاه

تحصیل‌کرده ترین قشر فوتبال ایران؛

گزارش : 9 داوری که باید دکتر صدای‌شان کنیم!

در میان اعضای جامعه داوران فوتبال ایران چهره هایی با تحصیلات دانشگاهی بالا به چشم می خورند.

گزارش : 9 داوری که باید دکتر صدای‌شان کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که به دلیل تمرینات و اردوهای پرفشاری که معمولا فوتبالیست ها پشت سر می گذارند، بسیاری از آنها نمی توانند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، هستند چهره هایی که با وجود تمام محدودیت ها، ادامه تحصیل می دهند و فوتبال نمی تواند مانع از افزایش دانش آنها شود.


جامعه داوران فوتبال اما در این میان شرایط بهتری دارند و این قشر از فوتبال با توجه به زمان بیشتری که برای رسیدگی به امور شخصی در اختیار دارند، در تحصیلات هم شرایط بهتری نسبت به بازیکنان و البته برخی مسئولین دارند.


ورود دکتر بیژن حیدری (جراح ارتوپد) به جامعه داوری که پیش تر به عنوان کادر پزشکی فعالیت داشت، سبب شده تا تحصیلات جامعه داوری بیشتر به چشم بیاید ولی تنها بیژن حیدری نیست که با وجود تمام مشغله هایی که داشته، ادامه تحصیل را هم در دستور کار خود قرار داده. علاوه بر حیدری،  امیررضا آشور ماهانی هم با مدرک دکترای مدیریت ورزشی در دانشگاه باهنر کرمان تدریس می کند.

 

1352625

 

بیژن حیدری پزشک ارتوپد


موعود بنیادی فر یکی دیگر از داوران شناخته شده کشور است که دکترای خود را در زمینه تربیت بدنی دریافت کرده. همچنین علیرضا فغانی و کمکش محمدرضا منصوری داوران دیدار رده بندی جام جهانی 2018 روسیه، مهدی سیدعلی، علی میرزا بیگی در حال آماده شدن برای دفاع از پایان نامه های خود در مقطع دکتری در رشته مدیریت شهری هستند و یعقوب حجتی هم در این لیست نامش قرار می گیرد که به همراه حیدری دو پزشک جامعه داوران کشور هستند.

 

1352622

 

علرضا فغانی و محمدرضا منصوری در حال آماده کردن پایان نامه برای اتمام تحصیلات در مقطع دکترای مدیریت ورزشی

 

1352634

 

سید یعقوب حجتی پزشک

 

1352620

 

موعود بنیادی فر اخذ مدرک دکتری در رشته تربیت بدنی

 

1352623

 

علی میرزابیگی در حال آماده کردن پایان نامه دکتری در رشته مدیریت شهری

 

1352626

 

سیدمهدی سیدعلی در تدارکات دفاع از پایان نامه دکتری رشته مدیریت شهری

 

در نهایت یکی از دیگر از چهره های با دانش جامعه داوری ایران، جواد محمدی در رشته دکترای برنامه ریزی استراتژیک تحصیل کرده تا شاهد حضور 9 داور با مدرک دکتری در فوتبال کشور باشیم. علاوه بر چهره های نام برده شده، داورانی نظیر پیام حیدری و مهدی عالیقدر هم در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند.

 

1352621

 

جواد محمدی دانش آموخته مقطع دکتری رشته برنامه ریزی استراتژیک

 

1352619

 

امیر رضا آشورماهانی دارای مدرک دکترای مدیریت ورزشی و مدرس دانشگاه باهنر کرمان

 

بی شک حضور چنین افرادی و افزایش تعداد آنها می تواند به افزایش کیفیت سطح داوری های کشور منتج شود و همین حالا هم حضور پررنگ داوری ایران در سطح جهانی ثابت کننده چنین موضوعی است.


در این بین انتظار می رود، کمیته داوران و مسئولان فدراسیون هم به طرق مختلف توجه خاصی به این قشر از جامعه فوتبال داشته باشد تا با ایجاد شناخت بیشتر در میان مخاطبان فوتبال، ارزش قاضیان مسابقات فوتبال بیشتر شناسانده شود و در جریان مسابقات بی شک این موضوع به قضاوت بهتر مسابقه کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها