کد خبر : 1568669 | 23 آبان 1397 ساعت 12:28 | 43.7K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی امباپه و رونالدو هدیه ها و جایزه هایشان را بخشیدند

قهر میلیاردرها به خاطر چند مشت دلار!

بازیکنان و کادرفنی تیم ملی ایران در اعتصاب و قهر به سر می برند و آنچه مشخص است این قهر نه با فدراسیون که با رسانه ها و کل جامعه فوتبال ایران است.

قهر میلیاردرها به خاطر چند مشت دلار!

به گزارش" ورزش سه" از شب گذشته و با آغاز دورجدید تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای دو بازی تدارکاتی برابر ترینیداد و توباگو و ونزوئلا حاشیه جدیدی نیز به وجود آمد و بازیکنان تیم ملی در یک حرکت هماهنگ صفحات اینستاگرامشان را دی اکتیو کردند. اتفاقی که با پست هماهنگ اعضای کادرفنی با این مضمون که «از دسترس خارج شد» به یک حرکت جمعی و اعتراضی بدل شد.


اولین چیزی که درباره این اعتراض به گوش رسید عدم پرداخت پاداش ها و حقوق بازیکنان و همچنین متعاقب آن گفته شد که عدم امکانات و توجه مورد نیاز به تیم ملی بوده است.


اما اگر اعتراض بازیکنان و کادرفنی تیم ملی به خاطر پاداش ها و حقوقشان باشد می توان به آن ها این نقد را وارد دانست که با توجه به وضع مالی خوب اکثر بازیکنان تیم ملی که قراردادهای باشگاهی خوبی هم دارند ، این اعتراض به هیچ  وجه چهره خوشایندی ندارد چرا که در حال حاضر کشور در شرایط اقتصادی خاصی است و بسیاری از مردمی که برای این فوتبالیست ها هورا کشیده و برایشان اشک ریخته اند با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کنند.


یادمان نرود که حوادثی چون زلزله و سیل و اتفاقاتی از این دست نیز در سال اخیر در ایران رخ داده و بسیاری با  کمبودهای مالی شدید مواجه هستند و در تلاش برای به دست آوردن ابتدایی ترین نیازهای زندگی هستند و در این شرایط اعتراض میلیاردرهای تیم ملی به عدم پرداخت پاداش ها و حقوق ها خبر و اتفاق خوبی نیست.


جالب است که بازیکنان و کادرفنی تیم ملی گفته اند که با این کار خواسته اند نشان بدهند که تیم ملی برای کسی اهمیتی ندارد و آن ها هم برای خودشان تلاش می کنند. حالا می توان گفت اگر اعتراض به پاداش ها و حقوق ها درست باشد بازیکنان تیم ملی با این کار نشان داده اند اصولا با جامعه فاصله گرفته اند.


بازیکنان تیم ملی که در این روزگار همه بچه های به روز و دست به اینترنتی هستند و تازه از جام جهانی آمده اند حتما خبردارند که بازیکنان تیم ملی کرواسی پاداش 21 میلیون پوندی بعد از رسیدن به مقام دوم جام جهانی را به کودکان بی سرپرست و بی بضاعت کشور کرواسی داده اند.


کیلیان امباپه بهترین بازیکن جام جهانی و ستاره فوتبال جهان و تیم ملی فرانسه ، 500 هزاردلار پاداش خودش از جام جهانی را به یک بنگاه خیریه کودکان معلول بخشید. کریستیانو رونالدو نیز بعد از قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید پاداش قهرمانی اش را به کمپانی های خیریه داد. تیم ملی والیبال برزیل نیز بعد از قهرمانی در رقابت های المپیک ریودوژانیرو مبلغ یک میلیون و ششصدهزار یورویی را به خیریه دادند.


متاسفانه تا به حال خیلی کم چنین اخباری درباره اینکه بازیکنان یا کادرفنی تیم ملی پاداش ها یا حقوقشان را صرف خیریه می کنند شنیده ایم. اتفاقی که می تواند باعث شود تا رابطه عمیق و قلبی میان جامعه و بازیکنان تیم ملی به وجود بیاید.


نکته قابل بحث دیگر این است که خوشبختانه اکثر بازیکنان تیم ملی ایران در این فصل قراردادهای خیلی خوبی با باشگاه ها بسته اند و خداراشکر شرایط مالی آنها خیلی خوب است و مثل خیلی از ما نیاز مالی ندارند. پس پرداخت نشدن پاداش ها نمی تواند نقش و تاثیری بر روی زندگی این بازیکنان داشته باشد.

دیدگاه‌ها