کد خبر : 1568830 | 24 آبان 1397 ساعت 09:49 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

جهانبخش: در انگلیس هیچ تیم متوسطی وجود ندارد

فوتبالی که سیتی بازی می‌کند چیز دیگری است

مصدومیت علیرضا جهانبخش همه را نگران کرد، بخصوص اینکه او اردوی تیم ملی و دو بازی تدارکاتی مقابل ترینیداد و توباگو و ونزوئلا را هم از دست داد.

فوتبالی که سیتی بازی می‌کند چیز دیگری است 

به گزارش ورزش سه ، جهانبخش مقابل اورتون و در دقایق پایانی، از ناحیه همسترینگ دچار درد شد و از زمین بیرون رفت. همین باعث شد تا او بازی مقابل کاردیف‌سیتی را از دست بدهد. خودش می‌گوید این آسیب‌دیدگی خیلی جدی نیست و تا 2، 3 هفته دیگر می‌تواند در ترکیب برایتون بازی کند.
 
آسیب‌دیدگی تو همه را نگران کرد. بخصوص که اردوی تیم ملی را هم از دست دادی. توضیح می‌دهی که چه اتفاقی افتاد مصدوم شدی؟


 داشتم کم کم در ترکیب برایتون جا می‌افتادم ولی متأسفانه در بازی مقابل اورتون که خارج از خانه و سنگین هم بود، در دقایق پایانی آسیب دیدم. وقتی شروع کردم، درد کوچکی در همسترینگم احساس کردم. نمی‌خواستم ریسک کنم، چون قرار بود به اردوی تیم ملی هم بیایم. به همین دلیل از زمین خارج شدم و دیگر به بازی ادامه ندادم. تیم ما هم 3 تعویض خود را انجام داده بود و به همین دلیل برایتون یکی دو دقیقه را 10 نفره بازی کرد.


مشخص نیست چه زمانی می‌توانی بازی کنی؟


 خودم فکر نمی‌کردم دوره درمان این آسیب‌دیدگی خیلی طول بکشد اما زمان آن بیشتر از انتظارم بود. بازی مقابل کاردیف‌سیتی را از دست دادم و همچنین نتوانستم به اردوی تیم ملی ملحق شوم. البته این مصدومیت خیلی جدی هم نیست و با ریکاوری می‌توانم زود به زمین برگردم.


نگفتی چند هفته یا چقدر دور از فوتبال هستی؟


 زمان دقیق آن را نمی‌شود گفت اما درمان من خیلی طول نمی‌کشد. پزشکان برایتون آسیب‌دیدگی مرا در ام‌آر‌آی دیدند اما فعلا در حال بررسی هستند. خودم حدس می‌زنم 2 تا 3 هفته دیگر بتوانم بازی کنم.

 

1351201


12 هفته از لیگ برتر گذشته و رسانه‌های انگلیسی مدام از تو به‌عنوان یکی از خریدهای ناموفق لیگ برتر یاد می‌کنند. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر در ترکیب برایتون قرار گرفتی و ناامیدکننده هم ظاهر نشدی. خودت فکر می‌کردی هماهنگی تو با بازیکنان برایتون اینقدر زمان ببرد؟


 می‌دانستم که طول می‌کشد تا به ترکیب برایتون برسم و از ابتدا برای این تیم بازی کنم. شاید این صحبت کلیشه‌ای باشد اما من واقعا دیر به تمرینات برایتون اضافه شدم و باید از نظر بدنی به سایر بازیکنان می‌رسیدم. از طرفی فصل قبل سنگین بود و جام جهانی هم در ادامه آن قرار داشت. من برای فصل قبل که پرفشار هم بود، فقط 3 هفته استراحت کردم و تازه در این مدت، مشغول انتخاب تیم هم بودم. یعنی تمرکزم روی استراحت نبود و مدام با خودم کلنجار می‌رفتم که کجا بروم و کدام تیم را انتخاب کنم. دایم در حال مذاکره بودم و اینکه کجا بهتر است که قرارداد ببندم. اینها خواه‌ناخواه روی آمادگی یک بازیکن تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل زمان برد تا در ترکیب جا بیفتم.


البته از هفته هشتم به ترکیب رسیدی و به بازیکن ثابت برایتون تبدیل شدی. به نظر 8 هفته زمان می‌خواستی تا با سایر بازیکنان هماهنگ شوی.


 طول کشید تا ثابت شوم اما وقتی در ترکیب قرار گرفتم، 3 بازی متوالی را بردیم که در تاریخ برایتون بی‌سابقه بود. همچنین 4 یا 5 بازی را نباختیم که این هم دومین رکوردی بود که به نام برایتون ثبت شد. اینها اتفاق‌های مثبتی بود که وقتی به ترکیب برایتون رسیدم، رخ داد اما خودم از عملکردم راضی نیستم. واقعیتش انتظار بیشتری از خودم دارم و امیدوارم بتوانم بازی‌های بهتری به نمایش بگذارم.


از لیگ انگلیس و سختی‌هایش بگو. از فوتبال سرعتی و فیزیکی تا نزدیکی تماشاگران به زمین بازی و استرس‌هایی که شاید به بازیکنان وارد شود.


 من این جو را دوست دارم و واقعا لذت می‌برم. عشق و علاقه هواداران به فوتبال و اهمیتی که به بازی‌ها می‌دهند، برایم جذاب است. از اینکه تماشاگران به زمین نزدیک هستند هم استرسی ندارم. اگر بخواهم از سختی‌های بازی در لیگ برتر بگویم، ابتدا باید درباره سرعت بالای بازی‌ها حرف بزنم و اینکه هیچ تیم متوسطی وجود ندارد. کیفیت همه تیم‌ها بالاست و قریب به اتفاق باشگاه‌ها بالای 10 بازیکن ملی در اختیار دارند که در کشورهای خوب بازی می‌کنند. فیزیک هم تأثیر بسیاری در موفقیت یک تیم در لیگ برتر دارد.


گفتی در لیگ برتر تیم متوسط وجود ندارد. درست می‌گویی، به‌عنوان نمونه وستهام، منچستریونایتد را شکست می‌دهد و هفته بعد مقابل برایتون شکست می‌خورد اما تیم‌هایی نیز حضور دارند که مدعی قهرمانی هستند. مثلا چلسی، لیورپول و منچسترسیتی.


6، 7 تیم بالای جدول از نظر فوتبال و سرعت با بقیه تیم‌ها فرق دارند. حتی من وقتی لیگ برتر را با بوندس‌لیگا که همیشه بازی‌هایش را تماشا می‌کنم، مقایسه می‌کنم می‌بینم که سطح آنها واقعا متفاوت است. همه این سختی‌ها البته باعث نمی‌شود که از موفقیت در لیگ برتر ناامید شوم. من تلاش می‌کنم و مطمئنم که به اهدافم می‌رسم.

 

1351361

 

یعنی به موفقیت تو در لیگ برتر امیدوار باشیم؟


 صد در صد. من به انگلیس رفتم تا شرایطم مثبت باشد و پیشرفت کنم. اینجا آخر راه من نیست و به مدارج بالاتری فکر می‌کنم. درست است که دیر تصمیم گرفتم اما قطعا تلاش می‌کنم تا بهتر از حالا بازی کنم. از طرفی تلاش می‌کنم تا زودتر برگردم و دوباره در ترکیب برایتون قرار بگیرم.


البته یک هم‌پستی فرانسوی به نام آنتونی نوکارت داری که کار را برای تو سخت می‌کند.


 آره خب اما نکته‌ای که در تمام تیم‌های انگلیسی مشاهده می‌شود، وجود بازیکنانی با کیفیت بالاست. من می‌دانستم که یک هم‌پستی قوی دارم اما رقابت بین من و او به هر دوی ما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشیم. رقابت ما کاملا سالم است و این را می‌توانید هر روز در تمرین ما ببینید. سرمربی هم برخی اوقات مرا در پست دیگری قرار می‌دهد و گاهی اوقات از نوکارت در سمت چپ استفاده می‌کند. 12 بازی گذشته و 26 بازی دیگر باقی مانده. فکر می‌کنم تا چند هفته دیگر شکل اصلی تیم‌مان مشخص می‌شود و بهتر می‌توانم درباره این مسائل صحبت کنم.


کریس هوتون، سرمربی برایتون از عملکرد تو راضی است؟


 با هوتون بارها صحبت کرده‌ام. او مرا درک می‌کند و می‌داند که به زمان نیاز دارم تا بازی‌های بهتری انجام بدهم. من هم سعی کردم تمام وظایفی که مربی بر عهده‌ام گذاشت انجام بدهم و فکر می‌کنم از این جهت توانسته‌ام نظر مثبت او را جلب کنم.


الان 3 ماه از حضور تو در برایتون گذشته. این شهر چطور است؟ با رسم و رسوم آنجا کنار آمده‌ای؟


 شهر خوب و آرامی است. 3 ماه در رفت و آمد بودم و تازه خانه‌ای پیدا کرده‌ام تا در آن ساکن شوم. رانندگی می‌کنم و شرایطم بهتر از ابتدای حضورم در برایتون است. مردم هم که همیشه به من لطف دارند.


غذا را چکار می‌کنی؟ هنوز هم یکی از کارهای روزانه‌ات آشپزی است؟


 صبحانه و ناهار که باشگاه هستیم و برای شام هم سعی می‌کنم یا به رستوران ایرانی بروم یا خودم غذا درست کنم. بیشتر هم قورمه‌سبزی در دستور کارم است.

 

1346784


در لیگ برتر، منچسترسیتی، لیورپول و چلسی مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی هستند. به نظرت کدام تیم در نهایت قهرمان می‌شود؟


 سخت است اسم یکی از این تیم‌ها را بگویم ولی به نظرم یکی از بین لیورپول و منچسترسیتی قهرمان می‌شود.


اگر بخواهی از بین این دو تیم، قهرمان را معرفی کنی چطور؟ شانس کدام بیشتر است؟


 من مقابل هر دو تیم بازی کرده‌ام. سرعت بازی لیورپول بالا است اما فوتبالی که منچسترسیتی انجام می‌دهد، چیز دیگری است.


بهترین بازیکن لیگ برتر در این 12 هفته چه کسی است؟


 بازیکنان باکیفیت زیادی اینجا حضور دارند. سیتی بازیکنان سطح بالایی دارد یا لیورپول و منچستریونایتد. با آرسنال و چلسی هنوز بازی نکرده‌ایم اما واقعا نمی‌توانم نام بازیکن خاصی را بگویم.


کریم انصاری‌فرد هم با ناتینگهام‌فارست قرارداد بست و برای این تیم بازی هم کرد. با او در ارتباط هستی؟


 تقریبا هر روز با کریم و سعید عزت‌اللهی حرف می‌زنم. کریم تا ویزای کار بگیرد برای چند هفته با ناتینگهام‌فارست تمرین کرد و خدا را شکر که در ترکیب این تیم هم قرار گرفت. روزهای موفقی در انتظار کریم است و امیدوارم که هم او و هم سعید بتوانند بهترین بازی‌ها را در چمپیونشیپ به نمایش بگذارند و با آمادگی کامل قدم به جام ملت‌های آسیا بگذارند.


منبع:ایران ورزشی

دیدگاه‌ها