کد خبر : 1569198 | 25 آبان 1397 ساعت 20:43 | 53.1K بازدید | 0 دیدگاه

حاج صفی می تواند در اروپا بازی کند

زنیدپور: کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان شاهکار بود

یکی از لژیونرهای ایرانی در این فصل میلادزنیدپور است که در فوتبال شرق آسیا و تیم مادورا یونایتد در کشور اندونزی بازی می کند.

زنیدپور: کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان شاهکار بود

 

به گزارش"ورزش سه"، میلاد زنیدپور، فصل پیش و از نیم فصل دوم به گسترش فولاد تبریز پیوست و با این تیم به مقام هشتم لیگ برتر رسید آن هم در حالی که گسترش فولاد در نیم فصل اول کاندید سقوط بود. زنیدپور همراه این تیم در 15 بازی 3 برد ، 4 باخت و 8 مساوی کسب کرد در حالی که یک گل هم برای این تیم به ثمر رساند. زنیدپورهمراه مادورا یونایتد نیز در رتبه هفتم لیگ اندونزی و در فاصله 4 هفته به پایان مسابقات قرار دارد و در صورت کسب نتایج خوب می تواند به رتبه های بالاتر نیز برسد. حرف های این لژیونر ایرانی در شرق آسیا را می خوانید:

 


شاهکار پرسپولیس در آسیا
فوتبال در شرق آسیا پیشرفت زیادی داشته و حتی الان علاوه بر ژاپن، کره جنوبی دیگر کشورهای شرقی نیز بسیار پیشرفت کرده اند. همانطور که چین سرمایه گذاری عظیمی در فوتبال داشته ، دیگر کشورها مثل اندونزی ، تایلند و مالزی و ...هم در فوتبال حرفه ای سرمایه گذاری خیلی خوبی انجام داده اند. با این وجود چند روز پیش که بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر کاشیما آنتلرز را دیدم به این موضوع رسیدم که بازیکنان و کادرفنی و مجموعه پرسپولیس با دست خالی واقعا سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که فوتبال ایران حتی با وجود کمبودها و مشکلات مالی و سخت افزاری هنوز هم می تواند جزو سه تیم بالای قاره آسیا باشد. این یک شاهکار بود. واقعا باید به پرسپولیس، بازیکنان و کادرفنی و مجموعه این باشگاه تبریک گفت که توانستند دست به این کار بزرگ بزنند و فکر می کنم اگر برانکو یکی دو بازیکن روی نیمکت تیم داشت می توانست جام را هم بگیرد.


فوتبال مثل قدیم نیست
کیفیت باشگاه های اندونزی و شرق آسیا بالا رفته است.دیگر مثل قدیم نیست رقابت در فوتبال خیلی نزدیک شده است. دیگر نمی توان  6 تا به کره جنوبی یا 17 تا به مالدیو زد. رقابت در دنیای فوتبال  خیلی نزدیک شده و باید قبول کنیم  خیلی از کشورها از لحاظ ساختاری از ما جلو زده اند. فوتبالیست های ایرانی کیفیت بالایی دارند اما از نظر ساختاری بهتر از ما هستند. در مورد آسیای شرقی هم باید بازهم بگویم که فوتبالشان واقعا در حال پیشرفت است. همین الان اندونزی ورود بازیکن خارجی به لیگ اندونزی سخت شده است. در حال حاضر لیگ برتر اندونزی قانون خاصی دارد که هر بازیکنی نمی تواند به این لیگ بیاید.   برای حضور در لیگ بازیکن های خارجی باید حتما در  تیم ملی کشورش بازی کرده باشد، آخرین بازی هایش باید در لیگ برتر کشورش باشد و در بالای شصت درصد بازی های باشگاهی که در آن عضو بوده حضور داشته باشد. آخرین سالی که آنجا بوده انجام داده باشد. اینها به علاوه سه چهار مورد دیگر که بازیکن باید از  فیلترآن ها عبور کند که به این لیگ بیاید.

 

 

1355254


بازی در لیگ اندونزی آسان نیست
لیگ اندونزی خیلی لیگ خوب و حرفه ای است. مطمئن باشید هیچ جا بیرون از ایران برای یک بازیکن ایرانی بازی کردن آسان نیست چرا که از بازیکن خارجی همیشه انتظارها بالااست.همه می دانند که فوتبال در شرق آسیا سرعتی است اما حالا آن ها قدرت را هم چاشنی کارشان کرده اند و سطح لیگشان هرسال بالاتر می رود. من دارم از بازی کردن در لیگ اندونزی واقعا لذت می برم. مادورا یونایتد تیمی که در آن بازی می کنم یک تیم تازه تاسیس  است اما با اینحال دو ورزشگاه اختصاصی ، زمین تمرین های خوب داردو یک فوتبالیست می تواند از فوتبال بازی کردن لذت می برد.  به شخصه فکر می کنم که تجربه خیلی خوبی برای من بود. سرمربی تیم مادورا یک برزیلی و مربی بادانشی است که خیلی چیزها از او یادگرفتم. در مجموع بازهم می گویم تجربه جالبی بود و حضور در اینجا به فوتبالم اضافه کرد.


با گسترش توافق مالی نکردم
دوست دارم از آقا فیروز کریمی تشکر کنم که به من خیلی کمک کرد. من سال قبل به خاطر آقا فیروز به گسترش فولاد رفتم و تمام بازی ها را هم در میدان بودم. فصل خیلی خوبی با این تیم داشتم. گسترش شروع خوبی نداشت اما با آمدن آقای کریمی شرایط خوب شد و با کمک همدیگر تیم را به مقام هشتم رساندیم.اما در پایان فصل متاسفانه قرارداد مالی شان خیلی ضعیف بود و در همان زمان وقتی با یک پیشنهاد خیلی خوب از فوتبال اندونزی مواجه شدم ترجیح دادم به این تیم بروم.

 


کیفیت لیگ برتر پایین آمده

من بازی های لیگ برتر را می بینم و به نظرم کمی لیگ ما افت کرده است. پرسپولیس را که به فینال رسیده نبینید. آن ها یک مربی بادانش مثل برانکو دارند که سه سال است ساختار این تیم را درست کرده و البته مجموعه مدیریت و بازیکنان خیلی خوبی هم دارد. به نظرمن کاری که پرسپولیس در دوسال اخیر انجام داده یک شاهکار بوده و در فوتبال ایران یک اتفاق تازه است. اما لیگ ما کمی افت کرده و بازی ها بیشتر فیزیکی شده اند. تیم ها فقط به نتیجه فکر می کنند و همین باعث شده که به روش های زود بازده و نتیجه گرا و بازی های صرفا فیزیکی بپردازند. البته دراین باره بزرگترهای فوتبال ایران باید نظر و راهکار بدهند و این وظیفه پیشکسوتان و رسانه ها است که راه های پیشرفت فوتبال ایران را ارائه بدهند.


احسان حاج صفی بهترین چپ ایران
به نظر من احسان حاج صفی درحال حاضر بهترین بازیکن چپ فوتبال ایران است.احسان دوست صمیمی من است. او  واقعا بازیکن باکیفیتی است .  اگر بخواهم فقط  یک چپ پای خوب در فوتبال ایران  نام ببرم، احسان را می گویم که در چند پست عالی بازی کند. او می تواند در لیگ های اروپایی هم بازی کند. با او صحبت نکردم که چرا به ایران آمده اما مطمئن هستم که او بهترین تصمیمات را می گیرد و برایش آرزوی موفقیت می کنم.

 


زندگی در سورابایا
من در شهری به نام سورابایا که دومین شهر بزرگ اندونزی است زندگی می کنم. این یک شهر صنعتی و کاری است و خداراشکر زندگی خوبی دارم. آب و هوای اینجا گرم و رطوبتی است و اکثر مردم شهر مسلمان هستند.
در اندونزی مردم خیلی به فوتبال علاقه دارند و در اکثر بازی ها ورزشگاه ها مملو از جمعیت است. مردم روز به روز در اندونزی به فوتبال علاقه بیشتری پیدا می کنند برعکس ایران که ورزشگاه ها روز به روز خلوت تر می شود. حتی تماشاگران استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور هم کم شده اند.

 

1355256

 


چرا رفتی اندونزی
حضورم در فوتبال اندونزی یک تجربه خاص بود. بعضی ها انتقادمی کنند که چرا رفتی اندونزی؟ به آن ها می گویم که  اصلا آنطور که فکر می کنند نیست. فوتبال در همه جا  خیلی سخت و دشوار شده است و به عنوان یک بازیکن خارجی کار سختی برای موفقیت در لیگ های خارجی  دارید. در فوتبال اندونزی و خیلی دیگر از کشورها، تمام امکانات را در اختیار فوتبالیست می گذارند و در ازای آن انتظار دارند که بهترین عملکرد را داشته باشید. خوشبختانه این موضوع شامل حال من شده و فکر می کنم توانستم عملکرد خوبی هم داشته باشم. می توانم بگویم بزرگترین  چالش در فوتبال اندونزی  این است که اینجا همه عاشق فوتبال هستند و برای بازی های تیم ما حداکثر 50 هزارنفر به ورزشگاه می آید.

 


اعتقادات
اینجا اعتقادات مردم خیلی زیاد است وقتی به اندونزی آمدم از میزان اعتقاد مردم به دین اسلام واقعا شوکه شدم.
سوراوایا یک شهر مردمی است همه درگیر کار هستند. یک شهر زنده و خیلی زیبا است. آداب و معاشرت خیلی به ما ایرانی ها نزدیک است. چون 95 درصد مردم اندونزی مسلمان هستند و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا است و فکر کنم در آسیا یکی از کشورهای بزرگ است. از  نظر خورد و خوراک و غذا و این ها ذائقه شبیه ما دارند و از این نظر مشکلی ندارم.

 


شانس قهرمانی مادورا
ما واقعا در لیگ اندونزی شانس قهرمانی داشتیم و تا چند هفته قبل جزو دو سه تا تیم بالای جدول بودیم. فوتبال است و بالا پایین دارد و در ادامه می جنگیم که به جمع تیم های بالای جدول برسیم. تمام  تلاشمان را  می کنیم که بهترین رتبه را برای مادورا رقم بزنیم. چهارهفته مانده که لیگ تمام شود و  لیگ اینجا زمانی به پایان می رسد که همزمان با نیم فصل ایران است.در حال حاضر پیشنهاد تمدید و پیشنهادات خوبی از دیگر  تیم های باشگاهی اندونزی دارم اما بعد از پایان بازی های لیگ درباره آینده ام تصمیم می گیرم.  اگر پیشنهادی از ایران باشد که انگیزه و جاه طلبی ام را تحریک کند، حتما به ایران می آیم. واقعیت این است که خیلی ها به من می گویند در فوتبال باشگاهی ایران به آنچه استحقاقش را داشتم نرسیدم و خود همین موضوع انگیزه خیلی زیادی برایم به وجود آورده است . همانطور که گفتم اگر ببینم شرایط مناسبی هست شاید از نیم فصل در لیگ برتر بازی کنم.

دیدگاه‌ها