کد خبر : 1570464 | 01 آذر 1397 ساعت 01:32 | 37.2K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا: به همه توصیه می کنم سفر کنند

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، اعلام کرد مایل است روزی هدایت یک تیم ملی را برعهده بگیرد و معتقد است که دوران حرفه ای یک مربی کوتاه تر از ان است که چالش های جدید را امتحان نکند.

گواردیولا: به همه توصیه می کنم سفر کنند

به گزارش "ورزش سه"، گواردیولا که از فصل 09-2008 وارد عرصه مربیگری در بالاترین سطح شد، تاکنون 24 جام مختلف به دست آورده که 14 تای آن در 4 فصل حضور بارسا بود؛ از جمله دو قهرمانی در چمیونزلیگ در سال های 2009 و 2011.

او با بایرن مونیخ و منچسترسیتی، موفق به قهرمانی در رقابت های اروپایی نشده و به نظر می رسد هنوز ماموریتی نیمه کاره دارد؛ با این وجود، مایل است در مقطعی از دوران حرفه ای اش، کار در یک تیم ملی را تجربه کند.

او که در دانشگاه لیورپول سخنرانی داشت، گفت:" من دوست دارم سرمربی یک تیم ملی شوم؛ بله، دوست دارم این کار را بکنم. این اتفاق خواهد افتاد زیرا دوست دارم که هر سه روز بازی داشته باشیم اما نیاز به آرامش بیشتر دارم، اینکه بیشتر گلف بازی کنم اما حالا وقت بازی کردن ندارم.

دیر یا زود، این اتفاق رخ خواهد داد. اگر فرصت کار در یک تیم ملی را پیدا کنم و پیشنهادی به من ارائه بشود."

 

 

1356572

 

گواردیولا معتقد است که یک مربی باید تجربه کار در فرهنگ های فوتبالی متفاوت را به دست بیاورد:" در فوتبال شما به جاهای مختلف سفر می کنید. این فوق العاده است. من در پایان دوران بازی ام، شش ماه به مکزیک رفتم و همین طور قطر، یک کشور عربی.

به عنوان مربی، من در آلمان زندگی کردم و حالا اینجا در انگلیس هستم. من آلمانی یاد گرفتم که قبلا برایم غیرممکن بود بفهمم. خانواده ام قبلا یک کلمه هم انگلیسی صحبت نمی کردم و اکنون بی نقص حرف می زنند.

سفر کردن فوق العاده است. من بقیه را تشویق می کنم که سفر کنند. باید حرکت کرد. من بازیکنانم را هم تشویق به این کار می کنم.

باید برای انجام کارها کنجکاو بود. دوران حرفه ای فوتبال خیلی کوتاه است. یک روز از خواب بیدار می شوید و می بینید "وای، تمام شد". زمان خیلی سریع سپری می شود."

دیدگاه‌ها