کد خبر : 1572241 | 08 آذر 1397 ساعت 17:07 | 229.9K بازدید | 0 دیدگاه

زیباترین بازی لیگ در بنیان دیزل؛

ماشین‌ 0 - پرسپولیس 1 سر 3 امتیازی مدافع کت و شلواری!

پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر و در حالی که تا آخرین لحظات، بازی بدون گل مساوی بود، روی یک ضربه ایستگاهی، به یک گل و سه امتیاز با ارزش رسید.

ماشین‌ 0 - پرسپولیس 1 سر 3 امتیازی مدافع کت و شلواری!

به گزارش" ورزش سه"، پرسپولیس خوب می دانست که بازی با ماشین سازی همانقدر که پیروزی سه امتیازی دارد، می تواند یک شکست بدموقع هم باشد و شاید همین تفکر و کمبود بازیکن باعث شد تا این بازی تا دقیقه نود بدون گل پیش برود؛ اما پرسپولیس در دقیقه آخر به گل رسید تا نشان دهد برای بردن، به غیر از برنامه های تاکتیکی و بازیکنان خوب، به روحیه و شخصیت پیروزی نیاز است. پرسپولیس نشان داد که حتی در سخت ترین شرایط هم تیمی است که نمی بازد و سرانجام با شجاع خلیل زاده که برانکو گفته بود او را با کت و شلوار به تبریز خواهد برد، به برتری رسید
پرسپولیس در روزی که حریف سختی مثل ماشین سازی داشت، توانست به بردی با ارزش برسد و بی شک ارزش این سه امتیاز بیشتر مشخص خواهد شد.


گزارش کامل دیدار تیم‌های ماشین‌سازی و پرسپولیس را در همین صفحه از "ورزش سه" ملاحظه کنید:


هفته چهاردهم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: 97/09/08 ؛ ساعت: 15
استادیوم: بنیان دیزل تبریز/ تماشاگر: ... نفر
داور: سید رضا مهدوی؛ کمک‌ها: میریعقوب حجتی، حمیدرضا کنعانی و شاهو اصلانی/ ناظر: علی خسروی


ماشین‌سازی تبریز


فرناندو دخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد اهل‌شاخه، مسیح زاهدی، سید احمد موسوی، احمدرضا زنده‌روح، سید محمد خرم‌الحسینی، سعید مهری، فرید بهزادی‌کریمی، پیمان بابایی و رضا خالقی‌فر.


سرمربی: محمدرضا مهاجری


پرسپولیس


علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی(56 - سعید حسین پور)، گادوین منشا و علی علیپور( 82 - محمدامین اسدی).


سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

کارت زرد:

 

امید عالیشاه(86)  احمد نوراللهی (93) رادوشوویچ (95) از پرسپولیس

 

سعید مهری(93) از ماشین سازی

 

شرح گل:

 

دقیقه 90- عالیشاه یک ضربه ایستگاهی در سمت راست زمین ماشین سازی را با یک ارسال خوب روی دروازه فرستاد و در نهایت شجاع خلیل زاده با یک پرش بلند و ضربه سر، دروازه دخسوس را باز کرد.

 

شرح بازی


نیمه اول بازی با نمایش خوب دوتیم آغاز شد که با بازی تهاجمی، فرصت های خوبی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند؛ اما ماشین سازی از نظر تاکتیکی در دقایق بیشتری از بازی برتری داشت و موقعیت هایی هم روی دروازه پرسپولیس به وجود آورد؛ در حالی که پرسپولیس با وجود اینکه دو مدافع کناری غیر متخصص را در ترکیب تیمش داشت،در خط دفاعی و در بازی تدافعی عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست با رهبری سیدجلال حسینی دروازه اش را بسته نگه داشته و در نهایت به یک برد با ارزش برسد.


اما نباید از حضور یک دروازه بان درجه یک در تیم پرسپولیس عبور کرد. علیرضا بیرانوند این روزها در اوج قرار دارد و با تجربه و اعتماد به نفس بالا یک مهره فوق کلیدی در تیم برانکو شده است. او امروز هم توانست بارها موقعیت های بازیکنان حریف را بگیرد و حتی می توانست بهترین بازیکن زمین باشد؛ اما بیرانوند در این بازی، یک رقیب بزرگ به نام فرناندو دخسوس داشت که همیشه نمایش های خوبی برابر پرسپولیس داشته است. او امروز هم بارها موقعیت های پرسپولیسی ها را گرفت و تا دقیقه نود رقیب اصلی بیرانوند برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن زمین بود؛ اما گل شجاع همه چیز را تغییر داد و مدافعی با کت و شلوار بهترین بازیکن زمین شد.

 

1358771

 

 

بهترین بازیکن:

 

گل شجاع خلیل زاده یکی از باارزش ترین گل های او از زمان حضورش در پرسپولیس بوده است. او ضمن بازی خوبی که امروز داشت و توانست یکی دو موقعیت خوب را از حریف بگیرد، با گلی که زد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. اما بشار رسن هم در این بازی نمایش فوق العاده ای داشت.علیرضا بیرانوند و فرناندو دخسوس نیز در این بازی زیبا نمایش بسیار خوبی داشتند.


اتفاق ویژه:

 

شجاع خلیل زاده بعد از گلی که به ثمر رساند به سمت نیمکت رفت و برانکو را در آغوش گرفت و به نوعی این گل را به مربی اش تقدیم کرد. همه می دانند که برانکو چقدر به بازی شجاع خلیل زاده علاقه دارد و حتی گفته بود شجاع اگر مصدوم باشد او را با کت و شلوار هم به تبریز می برد و عاقبت نیز شجاع گل سه امتیازی را زد.


لحظات حساس

 

  • دقیقه ۱۲: ارسال از سمت راست پرسپولیس با دخالت شجاع خلیل زاده و اعتراض ماشین سازی مبنی بر خطای پنالتی همراه شد؛ اما داور دستور به ادامه بازی داد.
  • دقیقه ۱۵: ارسال از سمت چپ و اشتباه بیرانوند در دفع توپ در شلوغی شش قدم، توپ را نصیب مسیح زاهدی کرد که ضربه خطرناک این مدافع پیش تاخته، از کنار دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه 32 : بازیکنان ماشین سازی در محوطه جریمه پرسپولیس می توانستند به گل برسند؛ اما شجاع خلیل زاده و سیدجلال در مقابل دروازه، توپ را در دو مرحله دور کردند. در مرحله اول شجاع، شوت خالقی فر را با پا و سیدجلال در مرحله دوم و در حالی که روی زمین افتاده بود، شوت محکم بازیکن ماشین سازی را با سر دفع کرد تا همین توپ تبدیل به یک ضدحمله سریع برای پرسپولیس شود.
  • دقیقه 32: امید عالیشاه در این ضدحمله با سرعت وارد هجده قدم شد و با شوت محکم پای چپ قصد داشت دروازه ماشین سازی را باز کند؛ اما فرناندو دخسوس شوت محکم عالیشاه که به وسط دروازه زده شد را دفع کرد.
  • دقیقه 35 : ماشین سازی در یک حمله سریع توسط پیمان بابایی می توانست دروازه پرسپولیس را باز کند. او از سد سیدجلال عبور کرده و در زاویه بسته ضربه را به زاویه مخالف زد؛ اما مدافعان پرسپولیس تن به کرنر دادند تا این موقعیت خطرناک هم دفع شود.
  • دقیقه 41- پرسپولیس توپ را خیلی خوب تا هجده قدم آورد و عالیشاه پا به توپ وارد هجده قدم شد؛ اما بازهم با بی دقتی ضربه اش به بالای دروازه رفته و موقعیت پرسپولیس نیز نابود شد.
  • دقیقه 44- ماشین سازی در دقایق آخر روی دروازه پرسپولیس فشار می آورد و در یک صحنه نزدیک بود به گل برسد. همین باعث شد تا علیرضا بیرانوند، دروازه بان این تیم به سوی احمد نوراللهی برود تا نسبت به این حادثه اعتراض کند. اما نوراللهی واکنش نشان داد و با عصبانیت جواب بیرانوند را داد. صحنه ای که با کوتاه آمدن بیرانوند جمع شد؛ چرا که نوراللهی با دست او را به سمت دروازه می خواند و بیرانوند با دست هایی که پشت کمرش گره کرده بود، به سمت دروازه رفت.

 

1358772

 

  • دقیقه 51- ارسال گادوین منشا روی دروازه با ضربه سر بشار رسن همراه بود و علیپور می توانست روی شش قدم دروازه را باز کند؛ اما دخسوس با خروج به موقع ازمهاجم پرسپولیس خطا گرفت و فرصت از بین رفت.
  • دقیقه 62- وینگرچپ ماشین سازی، مسیح زاهدی روی موقعیتی که داشت، دروازه بیرانوند را تهدید کرد؛ اما شوت محکم او که از بیرون هجده قدم به زاویه مخالف و سمت راست زده شد، با اختلاف اندک به بیرون رفت.
  • دقیقه 66- پرسپولیس در این دقایق روی دروازه ماشین سازی فشار می آورد. در این دقیقه شوت کات دار و زیبای گادوین منشا که درآستانه ورود به دروازه بود توسط دخسوس که در این بازی نمایش خوبی داشت، به کرنر فرستاده شد.
  • 73- حملات چند جانبه پرسپولیس با چند سانتر پیاپی همراه بود و در انتها توپ به منشا در گوشه هجده قدم رسید. او سانتر بلندی کرد؛ اما عالیشاه که معمولا این توپ ها را تبدیل به گل می کرد، با ضربه سر توپ را به بالای دروازه زد.
  • دقیقه 83: خرم الحسینی، هافبک تیم ماشین سازی از میان چهارمدافع پرسپولیس عبور کرد و وارد هجده قدم شد. او در شرایط تک به تک با بیرانوند شوت زمینی و محکمی را زد که بیرانوند به خوبی توپ را روی زمین گرفت.
  • دقیقه 86- در یک حمله پرسپولیس، وقتی توپ به بیرون رفت، امیدعالیشاه که از این موضوع ناراحت بود ،توپ را محکم به سمت هوادار ماشین سازی شوت کرد؛.هرچند فنس های محکم بنیان دیزل باعث شد توپ بعد از برخورد به آن برگردد؛ اما این باعث ناراحتی بازیکنان ماشین سازی شده و با عالیشاه درگیر شدند. داور هم با یک کارت زرد ماجرا را غائله داد.
  • دقیقه 89 -در یک حمله سریع بشار رسن از سمت راست با یک شوت محکم دروازه ماشین سازی را تهدید کرد؛ اما دخسوس بازهم این شوت را دفع کرد و در برگشت پرسپولیسی ها نتوانستند از آن استفاده کنند.
  • دقیقه 4+90 پرسپولیس روی یک ضدحمله می توانست به گل دوم برسد؛ اما داور ضربه بازیکن تیم که درون دروازه رفت را آفساید اعلام کرد.


در حاشیه


* عزیز معبودی، مدافع ماشین‌سازی به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد و کمال کامیابی‌نیا، هافبک دفاعی پرسپولیس هم به همین علت برابر ماشین‌سازان غایب است.
* شجاع خلیل زاده که گفته می‌شد به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نبود، در دیدار امروز نیز با تدابیر کادرپزشکی در ترکیب حاضر شده است.
* مسیح زاهدی، مدافع میانی ماشین سازی در این بازی از سوی رضا مهاجری به دلیل کمبود نفرات در سمت چپ دفاعی به میدان رفته است.
* دقایقی پیش از شروع بازی، ظرفیت استادیوم بنیان دیزل پر شد و جمعیت زیادی از هواداران پشت در ماندند.
* هواداران ماشین سازی در ابتدای بازی، به شدت کاشیما آنتلرز را تشویق کردند. البته در این جمع عده‌ای نیز با به کار بردن “گاشینما” (به زبان ترکی) به کری خوانی با پرسپولیسی‌ها پرداختند.
* سیداحمد موسوی که در بازی فصل گذشته، با حرکت تکنیکی خود پایه‌گذار گل این تیم برابر پرسپولیس بود، در این بازی در پست اصلی خود و در سمت راست به میدان رفته است. این بازیکن در چند دیدار اخیر ماشین با توجه به کمبود نفرات مجبور به تغییر پست شده بود.
* حسین کنعانی زادگان از ماشین سازی و احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، نفرات ملی پوش حاضر در این بازی هستند.
* علیرضا بیرانوند در یک صحنه با رضا خالقی فر به درگیری لفظی پرداخت که واکنش شدید هواداران را در پی داشت.

 

 

خلاصه بازی ماشین‌سازی تبریز 0 - پرسپولیس 1

دیدگاه‌ها