کد خبر : 1572264 | 08 آذر 1397 ساعت 14:59 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

وعده های رویایی Qatar airways

فینال قرن در قطر و ورزشگاه الخلیفه

دیدار برگشت فینال کوپا لیبرتادورس، بین دو تیم بوکاجونیورز و ریورپلاته، در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد.

فینال قرن در قطر و ورزشگاه الخلیفه

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از فاکس اسپورت، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام تصمیم گرفت که دیدار جنجالی بین دو تیم، در جایی خارج از آرژانتین برگزار شود. طبق ادعای فاکس اسپورت، این دیدار، در روز شنبه، هشتم دسامبر در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد.

گفته می شود که هواپیمایی قطر، اسپانسر اول بوکا و نیز کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی وعده پرداخت 2.5 میلیون یورو خسارت باشگاه ریور، افزایش پاداش نایب قهرماناز شش میلیون یورو به 9 میلیون و پاداش تیم قهرمان از 9 به 30 میلیون یورو را داده است. همچنین هواپیمایی قطر کلیه هزینه رفت و امد و اقامت دو تیم را نیز تقبل خواهد کرد.

 

هفته گذشته، پس از حمله هواداران ریورپلاته به اتوبوس تیم بوکا و مصدومیت دو بازیکن این تیم در جریان این اتفاقات، باشگاه بوکاجونیورز اعلام کرد که در این دیدار به میدان نخواهد رفت. قرار بر این شد که 24 ساعت بعد، این دیدار دوباره برگزار شود ولی بوکا همچنان بر موضع خود باقی ماند و مانع برگزاری این دیدار شد.

 

 

1357856

 

 

سرانجام کنفدراسیون آمریکا جنوبی جلسه ای در این رابطه تشکیل داد تا در مورد سرنوشت این بازی تصمیم گیری شود. سرانجام، ورزشگاه 40 هزارنفری خلیفه ، در فاصله 8268 مایلی از پایتخت آرژانتین، به عنوان میزبان بازی برگشت دو تیم انتخاب شد.

 

با این حال گفته می‌شود بوکا همچنان مخالف حضور در دیدار برگشت است. آنها معتقدند به خاطراتفاقاتی که در بوینس آیرس رخ داد، جام قهرمانی باید به آنها برسد. دیدار رفت با تساوی 2-2 به پایان رسید و دیدار برگشت بزرگترین دیدار تاریخ فوتبال آمریکا جنوبی، دو بار به تعویق افتاد تا در نهایت، در کشور دیگری برگزار شود.

 

در جریان درگیری‌های حمله به اتوبوس بوکا، یک تکه شیشه به چشم کاپیتان بوکا وارد شد و همچنین گاز اشک آور مورد استفاده پلیس، باعث شده بود تا بازیکنان بوکا دچار مسمومیت شوند.

 

ورزشگاه خلیفه که میزبان این بازی خواهد بود، اولین ورزشگاهی است که قطری ها برای جام جهانی 2022 آماده کرده اند. این ورزشگاه مجهز به سیستمی است که می‌تواند دمای داخل آن را تنظیم کند تا در فصل گرما، بازیکنان دچار مشکل نشوند.

دیدگاه‌ها