کد خبر : 1572324 | 09 آذر 1397 ساعت 14:23 | 232.5K بازدید | 0 دیدگاه

شجاع بار دیگر درشهری که دوستش دارد

گل و شادی معنادار؛ پیغامی برای آقای میک!

مدافع محبوب برانکو با ضربه سر محکمی که زد پاسخ های زیادی را برای منتقدان و برخی مخالفان منتشر کرد که یکی از آن ها درموت یکی از بدنسازان تیم ملی و فرد پرحاشیه اینروزها بوده است.

 گل و شادی معنادار؛ پیغامی برای آقای میک!

به گزارش" ورزش سه" دنیا بازی شخصیت ها است نه تکنیسین ها. شجاع خلیل زاده مدافعی است که در بازی فنی اشتباهاتی دارد اما آنچه می تواند او را در این باشگاه بزرگ ماندگار کند شور و شوقی درونی است که او را به سوی شخصیت شدن سوق می دهد. او احساساتی عنان گسیخته در زمین فوتبال است و به همین خاطر اشتباهاتش هم بزرگ هستند. او اما می تواند این مشکلات فنی اش را حل کند ، با تمرین و ممارست اما آنچه اهمیت دارد این است که در کنار آن باید از نظر شخصیتی نیز رشد کند تا پرسپولیس بعد از سیدجلال نتواند فقدان یک ستاره را در قلب خط دفاعش حس کند. شجاع این استعداد را دارد که پرچم رهبری در خط دفاعی پرسپولیس را به دست بگیرد، محبوب هواداران شده و جایگاهش خلل ناپذیر شود اگر به خاطر همین فوران احساس زیر بار حواشی و محرومیت ها و کارت ها گم نشود.

 

 

شجاع ؛ ستاره ای در قلب دفاع

 

قدرت و توان سیدجلال آنقدر در پرسپولیس زیاد است که هیچ کس دیگری در کنار او به چشم نخواهد آمد اما عصر بعد از سیدجلال لاجرم خواهد رسید و این خبر خوبی نیست. برانکو با علم به همین موضوع شجاع خلیل زاده را بااصرار زیاد سرانجام گرفت و حتی با وجود انتقادهایی که همیشه نسبت به اشتباهات بزرگش در زمین فوتبال وجود داشت او را به عنوان یک بازیکن اصلی در ترکیب به میدان فرستاد، پاس انتقاداتش ایستاد و به همین خاطر است که عکس  پروفایل اینستاگرام این مدافع عکسی از خودش در آغوش برانکو است.

 

 

پاسخ به درموت

 

شجاع پسر برانکو است. در روزهایی  که پسرهای قبلی آنقدر مرام و معرفت برای ماندن به خرج ندادند او آنقدر برای تیم انرژی  گذاشت که برانکو گفت حتی شده او را با کت و شلوار هم به تبریز می برم. این کار را کرد و اتفاقا آن کسی که کار را برای پرسپولیس در آورد مدافع شماره 3 بود. یک گل مخصوص خودش، روی تیر دو ، پرش بلند روی مدافع مستقیم و یک ضربه مستقیم و گلی که سه امتیاز حیالی در مبارزه صدرجدول داشت.

 

حالا شجاع در نبود انصاری یک عنصر حیاتی در بازی های باقیمانده تا نیم فصل است. وقتی تمام سربازان برانکو یک به یک از میدان خارج شدند او تک سلحشورانی به رهبری سیدجلال حسینی توانست در کورس بماند تا نیروی کمکی در نیم فصل برسد. برانکو و بازیکنانش تا همینجا هم شرایط خوبی دارند و آنقدر محبوبیت دارند که پروفسور در این سن و سال تعداد فالوورهایش به یک میلیون نفر رسیده است. خبری که احتمالا سرمربی تیم ملی را خیلی خوشحال نکرد و باعث شد مک درموت مربی بدنساز تیم ملی پیامی تند و کنایه آمیز راجع به برانکو منتشر کند:«یک میلیون دنبال کننده بدون شخصیت رهبری! 100 لباس و بدون سبک و شیوه! پول از قراردادها و شخصیتی ورشکسته! و ارکستی معمول از سایه ها شروع به نواختن می کند.»

 

این موضوع هرچند در هیاهوی برد ارزشمند در تبریز که با گل شجاع به دست آمد گم شد اما او مک درموت را بی جواب نگذاشت. او قطعا قید حضور در جام ملت های آسیا را زد چون حتما می داند کی روش برای انتخاب های چه معیارهایی دارد اما به همین دلیل می تواند محبوبیت و فالوورهای پرسپولیسی اش را افزایش بدهد:«فارغ از تمامی اتفاقات و حواشی ما یک تیم هستیم که برای هوادار می جنگیم و پیروز می شویم.ما یک ارتش چهل میلیونی هستیم نه یک میلیون نفره. 40 میلیون بعلاوه یازده نفر...» و این پیغام پراحساسی برای درموت و کی روش بود. اینکه برانکو با این سلحشورانی که به لطف تشععات نفرتی که از سوی حریف مخابره می کند برتعدادشان روزبه روز افزوده می شود قوی تر شده و شاید فالوورهایش روز به روز افزایش پیدا کند. او همین الان از کی روش نزدیک به 750 هزار فالوور بیشتر دارد و این اتفاق کمی نیست.

 

 

ششمین گل شجاع در پرسپولیس

 

برای پرسپولیسی هایی که عدد شش برایشان مقدس است و معنا و مفهوم دیگری دارد، احتمالا این می تواند خبر جالبی باشد که ششمین گل شجاع خلیل زاده یک گل سه امتیازی برای این تیم بوده است. شجاع از سال 96 و ابتدای لیگ هفدهم، سرانجام و بعد از چند سال علاقه‌مندی طرفین، لباس سرخ را به تن کرد و از همان ابتدا هم با شماره 3، تبدیل به بازیکن فیکس برانکوایوانکوویچ شد. او در اولین بازی اش در لیگ برتر در پرسپولیس توانست برابر فولاد خوزستان اولین گلش را هم به ثمر برساند و نشان بدهد که علاوه بر خصایص و ویژگیهای تکنیکی و فنی اش، یک خاصیت مهم دارد و آن قدرت و شم گلزنی است.

 

 

فرصت طلبی در حساس ترین دقایق

 

جالب است که شجاع خلیل زاده 5 گل از شش گلش برای پرسپولیس را در نیمه دوم و از دقیقه 50 به بعد به ثمر رسانده است. او فقط یک گل را در بازی برابر استقلال خوزستان در لیگ هفدهم، در نیمه اول زده است و جالب است که دیرترین گل او که برابر ماشین سازی به ثمر رسید، مهمترین آن ها بوده است. هرچند او در بازی پرسپولیس برابر بادران در جام حذفی فصل گذشته، گل دوم پرسپولیس و گل پیروزی بخش تیمش را زده بود؛ اما گلی که به ماشین سازی زد، غیرقابل جبران بود.

 

 

گل هایی برای برد

 

نکته ای که باید درباره این مدافع مازندرانی پرسپولیس گفت، این است که پرسپولیس تا به حال در بازی هایی که شجاع گلزنی کرده، نباخته و در شش مسابقه 5 بار برنده شده است. درواقع می توان گفت خلیل زاده هر زمان برای پرسپولیس گل بزند، این تیم نمی بازد و در اغلب مواقع هم برنده شده است. موضوع جالب اینکه هر بار شجاع خلیل زاده برای پرسپولیس گلزنی کرده، پرسپولیس علاوه بر آن بازی ، دو بازی بعدی اش را نیز با برد پشت سر گذاشته است. با این وصف می توان گفت که پرسپولیس می تواند دو بازی حساس بعدی اش  را هم با سه امتیاز پشت سر بگذارد.

 

 

یک گل با کلی امتیاز

 

دیروز در دقیقه 2+90،پرسپولیس روی سهل انگاری هافبک تیم ماشین سازی توسط محمدامین اسدی در گوشه سمت راست زمین، صاحب یک ضربه خطا شد و این بار امید عالیشاه پشت توپ قرار گرفت و توپ را سانتر کرد. شجاع در نقطه کور دفاع جاگیری کرده بود و با یک پرش بلند و ضربه سری زیبا توپ را به سمت دروازه زد. فرناندو دخسوس، یکی از بهترین بازیکنان زمین به سمت توپ شیرجه زد؛ اما این بار توپ شجاع، قدرت و سرعت و پیچ و تایمینگ مناسب را داشت و گل شد. شجاع خلیل زاده بعد از گل به سمت برانکو رفت و با او خوشحالی اش را جشن گرفت و این موضوع مسایل زیادی را نشان داد و شاید بهترین پاسخ به انتقادهای  هفته ها و ماه های اخیر بود. شجاع که حتی در روزگار فقر در دفاع راست هم بازی کرده بود، قبل از بازی دچار مصدومیت شده بود؛ اما برانکو اعلام کرد که شجاع را حتی با کت و شلوار هم خواهد برد و این کار را کرد. برانکو به بازی شجاع اعتقاد ویژه ای دارد و در برابر انتقادهای زیادی که در برخی مواقع از این مدافع شد، ایستادگی کرد و هیچگاه او را از ترکیب خارج نکرد. شجاع هم کاری را که باید، انجام داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس ها از امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها