کد خبر : 1573853 | 14 آذر 1397 ساعت 16:13 | 45.6K بازدید | 0 دیدگاه

عامل کلیدی روزهای خوب پدیده لیگ؛

ورزشگاه امام رضا؛ ماشین فِراری یحیی در مشهد (عکس)

با وجود عملکرد خوب کادر فنی و بازیکنان پدیده، نمی توان از در اختیار داشتن ورزشگاه امام رضا به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت این روزهای پدیده به سادگی عبور کرد.

ورزشگاه امام رضا؛ ماشین فِراری یحیی در مشهد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه امام رضا ابتدای فصل گذشته با دیدار منتخب مشهد و کربلا افتتاح شد،  ولی دو نماینده شهر مشهد (سیاه جامگان و پدیده) به دلیل اختلافاتی که میان استانداری، هیات فوتبال،  راهنمایی و رانندگی و دیگر ارگان های استان خراسان رضوی وجود داشت، به ندرت مورد استفاده قرار می گرفت و بازی در این ورزشگاه به خصوص میزبانی از تیم های استقلال و پرسپولیس به کاری دشوار تبدیل شده بود.

 

در آن مقطع مسئولان آستان قدس که مالکیت ورزشگاه را در اختیار دارند، می گفتند مشکلی برای در اختیار گذاشتن این ورزشگاه ندارند ولی هر مسابقه، یک نهاد خاص با برگزاری بازی مخالفت می کرد؛ تا جایی که سردرآوردن از ریشه کسانی که کارشکنی می کنند، کار ساده ای نبود و نتیجه هم این بود که هر دو تیم مشهدی شرایط خوبی در پایان مسابقه تجربه نکردند؛ چر که علاوه بر مشکلات الی، هواداران آنها مجبور بودند برای تماشای بازی تیم های شهرشان مسافت طولانی تا ورزشگاه ثامن را طی کنند، که البته همین سبب کاهش تعداد تماشاگران می شد.

 

سقوط سیاه جامگان به دست اول فوتبال کشور، تاحدودی کار پدیده برای بازی در ورزشگاه امام رضا آسان تر کرد؛ چرا که مهندسان چمن ورزشگاه، هر 14 روز اجازه بازی در استادیوم را داده بودند و این باعث می شد تا هر هفته یکی از تیم ها به اجبار برای بازی به ثامن برود.

 

در نهایت امسال این مشکل حل شد و تیم فوتبال پدیده توانست دو تابو را همزمان بشکند؛ آنها علاوه بر اینکه در اولین دیدار فصل به گمانه زنی ها برای بازی در ورزشگاه امام رضا خاتمه دادند، از پرسپولیس میزبانی کردند که این خود یعنی شکستن تابوی میزبانی مقابل دو تیم بزرگ پایتخت که شورای تامین مشهد زیاد موافق آن نبود !

 

پدیده تاکنون 29 امتیاز از 13 مسابقه ای که برگزار کرده، به دست آورده؛ آنها در خانه یک شکست مقابل پرسپولیس، یک تساوی مقابل تراکتورسازی و 5 پیروزی به دست آورده اند  و در این بین در جام حذفی هم مقابل فولاد در ورزشگاه خانگی پیروز شده اند.

 

پدیده مانند فصل گذشته مشکلات مالی پرشماری دارد و از این موضوع رنج می برد ولی بازی در ورزشگاه مدرن امام رضا که چمن و امکاناتی مناسب در اختیار آنها قرار داده و میانگین حضوری 7،8 هزار نفری را با توجه به حضور در مرکز شهر، برای این تیم فراهم کرده، باعث شده، آنها با اتکا به تفکرات تاکتیکی یحیی گل محمدی بار دیگر در رتبه های بالایی جدول قرار بگیرند و برخلاف فصل گذشته که آنها تا رتبه دومی هم رسیده بودند ولی فصل را در رتبه های انتهایی خاتمه دادند، حالا بی شک خیلی از هواداران مشهدی به ادامه روند تیمشان امیدوارند و انتظار ششمین پیروزی خانگی اشان برابر ماشین سازی در لیگ را می کشند.

 

به تازگی ورزشگاه فولاد آره‌نا در خوزستان افتتاح شده و دو سال پیش بود که نقش جهان پس از نزدیک به یک دهه، مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت؛ بی شک اضافه شدن چنین ورزشگاه هایی در شهرهایی که فوتبال از خاستگاه ویژه ای برخوردار است، می تواند روز به روز به پیشرفت زیرساخت های فوتبال ایران در سطح باشگاهی و ملی کمک کند و نتیجه هم مثلا در مشهد می شود همین پدیده ای که حالا در کورس مدعیان قرار گرفته است.


افشین قطبی سرمربی فولاد در روز معارفه اش، ورزشگاه فولاد آره‌‎نای خوزستان را به ماشین فِراری تشبیه کرد، که امکانات زیادی در اختیار راننده‌اش یعنی سرمربی تیم قرار می دهد و اگر بخواهیم این فرضیه قطبی را بپذیریم، ورزشگاه امام رضا  که با ظرفیت مطلوب 30 هزار نفری در مرکز مشهد ساخته شده هم، فِراری‌ دیگری در دست یحیی گل محمدی است که به خوبی توانسته از امکاناتش برای موفقیت تیمش استفاده کند.

 

1360766

 

1360767

دیدگاه‌ها