کد خبر : 1576630 | 25 آذر 1397 ساعت 11:22 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به کارنامه سرخابی ها در دور رفت

استقلال بیشتر گل زد، پرسپولیس بیشتر امتیاز گرفت

پرونده تیم های پرسپولیس و استقلال در نیم فصل نخست در حالی بسته شد که پرسپولیس 6 امتیاز بیشتر از استقلال اندوخت و با کسب 31 امتیاز یکی از مدعیان قهرمانی دراین فصل از بازی ها بشمار می رود.

استقلال بیشتر گل زد، پرسپولیس بیشتر امتیاز گرفت

به گزارش "ورزش سه"، درادامه این گزارش که در خبر ورزشی منتشر شده می خوانیم: اگر چه کار استقلال برای حضور در جمع مدعیان قهرمانی، با توجه به اینکه امروز احتمال دارد سپاهان با شکست استقلال خوزستان 33 امتیازی و صدرنشین شود، سخت است اما ممکن است، به خصوص که یک نیم فصل به پایان بازی های این فصل باقی مانده است و پای 45 امتیاز دیگر در میان است.

 

این نتایج در حالی برای دو تیم رقم خورد که در ابتدای فصل پنجره به روی تیم پرسپولیس بسته بود و بازیکنان زیادی که جز مهره های کلیدی تیم بودند جمع سرخ ها را ترک کردند. بازیکنانی چون وحید امیری، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و... مهدی طارمی هم که پیش تر اردوی تیم را ترک کرده بود و یکی دو بازیکن مثل محسن مسلمان را هم برانکو نخواست. پنجره به روی استقلال باز بود اما بازیکنان کلیدی این تیم با توجه به درخشش در جام جهانی و بازی های فصل گذشته اردوی تیم را ترک کردند و این باعث شد تا استقلال زمان زیادی را برای رسیدن به هارمونی در فصل جدید از دست بدهد. سید مجید حسینی و امید ابراهیمی دو مهره کلیدی استقلال در فاز دفاعی بودند که اردوی تیم را ترک کردند و بازیکنانی چون جباورف و تیام هم تصمیم به ترک استقلال گرفتند.

 

عملکرد متفاوت دو تیم نشان می دهد تیمی که به هماهنگی لازم رسیده است حفظ نفرات برایش اهمیت بیشتری دارد و تیمی که دارای این هارمونی است نباید در فصل نقل و انتقالات خیلی دست به ترکیب تیمش بزند. شاید پرسپولیس به همین دلیل بهتر نتیجه گرفت. پرسپولیس اگر چه بازیکنی به جمع خود اضافه نکرد اما مهره هایی که به زمین می رفتند مدت ها بود در کنار هم بازی می کردند و به خاطر هماهنگی های خوبی که داشتند دست به کار بزرگی زدند. حضور در جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر و صعود به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا.

 

نکته جالب در مورد استقلال و پرسپولیس در نیم فصل نخست عملکرد خوب دو تیم در فاز دفاعی بوده است. هر دو تیم در لیگ برتر و در 15 بازی 6 گل خوردند. اما همان طور که اشاره شد پرسپولیس 6 امتیاز بیشتر به دست آورده است و این در حالی است که در فاز حمله استقلال بهتر کار کرده است و آمار بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

 

با این حال آنچه که اهمیت دارد نتیجه ای است که به دست می آید. در برهه ای پیش از آمدن برانکو پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی بود اما قهرمان نشد و بعد از آمدن برانکو هم صاحب بهترین خط حمله شد و باز هم قهرمان نشد و این بدین معنی است تیمی قهرمان می شود که در هر دو فاز عملکرد نرمالی داشته باشد و نتیجه برایش از همه چیز مهمتر باشد.

 

پرسپولیس تا به این جای کار 68 درصد از امتیازات را به دست آورده است و یکی از مدعیان قهرمانی بشمار می رود و استقلال با کسب 55 درصد از امتیازات لازم تیم پنجم است. این به نوعی نشان می دهد این فصل صلابت تیم ها کم شده است و امتیازات مدام بین تیم ها تقسیم می شود. این را هم می توانیم بگوییم که کیفیت فنی بازی های این فصل خیلی بالا نیست.

 

اما برای دیدن یک گل از استقلال باید 75 دقیقه و یک گل از سوی تیم پرسپولیس 79 دقیقه منتظر بمانیم و این نشان می دهد این دو تیم در فاز گلزنی در این فصل از بازی ها خیلی موفق نبوده اند. کما اینکه درترکیب تیم پرسپولیس می بینیم منشا در امر گلزنی چهره کاملا ناموفقی داشته است و در استقلال هم گرو نتوانسته جانشین خوبی برای تیام باشد. میانگین گل زده (دقیقه) در فوتبال روز دنیا در حال کاهش و تمرکز روی دقیقه 30 است. یعنی هر 30 دقیقه به طور میانگین یک گل. اما می شود به صراحت اشاره کرد هر دو تیم در فاز دفاعی موفق بوده اند.

 

نگاهی خواهیم داشت به عملکرد دو تیم در نیم فصل نخست

 


پرسپولیس (8 برد – 7 مساوی – 0 باخت)


میانگین کسب امتیاز: 2.06

 

میانگین گل زده (بازی): 1.13

 

میانگین گل زده (دقیقه): 79

 

میانگین گل خورده (بازی): 0.4

 

ماینگین گل خورده (دقیقه): 225

 

درصد کسب امتیاز: 68

 

 

استقلال (6 برد – 7 تساوی – 2 باخت)

 

میانگین کسب امتیاز: 1.66

 

میانگین گل زده (بازی): 1.2

 

میانگین گل زده (دقیقه): 75

 

میانگین گل خورده (بازی): 0.4

 

ماینگین گل خورده (دقیقه): 225

 

درصد کسب امتیاز: 55

 

دیدگاه‌ها