کد خبر : 1577370 | 28 آذر 1397 ساعت 12:54 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

جدایی‌ام ربطی به حواشی بازی نساجی نداشت

جلالی: نتوانستم خواسته‌های هیات مدیره را بپذیرم

پیکان نیم فصل اول را با مجید جلالی سپری کرد اما بعد از شکست برابر نساجی در آخرین بازی فصل شرایط عوض شد و حالا این باشگاه در جستجوی یک مربی جدی برای نیم فصل دوم است.

جلالی: نتوانستم خواسته‌های هیات مدیره را بپذیرم

به گزارش"ورزش سه" مجیدجلالی بعد از  دو فصل و نیم از پیکان جدا شد. اتفاقی که حتی بعد از شش شکست پیاپی نیز بعید به نظر می رسید چرا که او نشان داده بود در سال های قبل که تیمش توانایی بازگشت حتی از ده بازی بدون برد را داشته و می تواند یکی از شش تیم بالای جدول باشد. اما بازی با نساجی انگار قرار بود نقشی فراتر از یک مسابقه داشته باشد. مصاحبه های بعد از بازی مدیرعامل و سرمربی باعث شد تا کار به جلسات پیاپی و چندین ساعته بکشد و درنهایت آنچه مشخص شد جدایی مجید جلالی بعد از دو فصل و نیم با پیکان بود:

 


آقای جلالی بعد از دو سال نیم از پیکان جدا شدید و حالا وقتی به روز اول نگاه می کنید چقدر به آنچه فکر می کردید دست پیدا یافتید؟


به هر حال من فکر می کنم در این دو سال و نیم در پیکان ، در واقع به همان اصولی که به آن متعهد بود و همان روشی را که در پانزده سال گذشته داشتم پایبند بودم. اینکه یک تیم منضبط ، باثبات و روبه پیشرفت در کنار فعال کردن پروسه تولید و آوردن جوان ها وجود داشته باشد و به نظرم این اتفاق در دو سال و نیم حضورم در پیکان رخ داده است. شاید به خاطر این چند بازی آخر ناراحت باشم اما در هر صورت و در کل، کاری که انجام داده ام در راستای اهداف و اصولی است که به آن معتقد و پایبند بوده ام.

 


-مروری در کارنامه مربیگری شما نشان می دهد در دو فصل و نیمی که در پیکان بودید فارغ از هفته آخر نیم فصل اول لیگ هجدهم، روزهای آرامی را سپری کردید. با این وصف می توان گفت حضور در پیکان از نقاط مثبت کارنامه کاری شما بوده؟


دقیقا همینطور است و باشگاه پیکان برای اجرای چنین برنامه هایی واقعا یک باشگاه خیلی خوب بود. ما با آرامش کارمان را انجام می دادیم و جوانان خیلی خیلی خوبی را معرفی کردیم. الان چهارده جوان خوب در بدنه تیم هستند. در طی این دوسال و نیم ارتباط خوبی بین من و باشگاه بود و تنها این اواخر چالش هایی به وجود آمد.

 


-چرا پیکان در شش بازی اخیرش نتوانست نتیجه بگیرد. شما توانستید تحلیلی از این به دست بیاورید؟


شاید باورتان نشود در این ده روزی که در خانه هستم به خصوص بازی های آخرمان را نگاه می کنم که بدانم چه چیزی از نظرم پنهان ماند پنهان بوده و چه کاری باید می کردم که نکردم...

 


-و نتیجه...؟


نتیجه اینکه فکر می کنم می تواند تجربه خوبی باشد. ما در بازی برابر پرسپولیس، نساجی ، نفت مسجد سلیمان به خصوص ما بهتر بودیم و باید بازی را می بردیم اما در هرسه بازی بازنده از زمین بیرون آمدیم. فکر می کنم در لحظاتی تمرکز نداشتیم و در بعضی پست ها اشتباهات زیادی انجام شد که شاید این هم به دلیل عدم تمرکز بوده باشد. اما متاسفانه رخ داد و تیم با چالش بزرگی مواجه شد.

 


-روند شکست ها که شروع شد شما دست به تغییراتی زدید که از مهمترین آن ها تغییر در ترکیب تیم و حتی لیست هجده نفره بود. بعضی از بازیکنان اصلی از حتی از لیست هجده نفره هم خارج شدند. چرا این کار را کردید؟


ببینید وقتی شما وارد یک چالش می شوید دنبال راه حل می گردید روی مسایل فنی و روحی تیم و بازیکنان ریز می شوید روی نکات تاکتیکی و قابلیت حریف کنکاش می کنید و در نهایت به این نتیجه می رسید که تصمیم جدیدی بگیرید و در نهایت بعضی تصمیم ها اجتناب ناپذیر هستند.

 

1362568

 


- شاید بهتر است اینگونه بپرسم که اگر زمان به ابتدای فصل برمی گشت آیا لیست ورودی و خروجی هایتان فرق می کرد؟


موضوع این است که ما همیشه در این سه فصل یکسری خروجی داشتیم که آن ها را می خواستیم اما نتوانستیم جلویشان را بگیریم. می توانم بگویم هر سال سه الی چهار نمونه اینطوری داشتیم. باشگاه هم البته برای جذب بازیکنانی که مدنظر ما بود تلاش می کرد اما خیلی از مواقع بودجه ما نمی توانست با رقیبان مقابله کند و گاهی هم تیم های دیگر جذابیت های بیشتری داشتند. هرچند محال است اما اگر به اول فصل برگردیم شاید چند ورودی و خروجی متفاوت داشتیم.

 


- آقای جلالی می خواهم مصداقی سوال کنم. مهدی مومنی، آرمان قاسمی و یکی دو بازیکن دیگر بازیکنان فیکس پیکان بودند و ناگهان از لیست هجده نفره کنار گذاشته شدند و شما همواره گفتید این موضوع فنی است. حالا نظرتان در این باره چیست؟

 

این ها بازیکنانی بودند که در شروع خوب بودند. مهدی مومنی تا هشتم فیکس بازی می کرد و از بازی چهارم تا هشتم یکی از بهترین های ما بود. بقیه هم همینطور در هفته های ابتدایی خیلی خوب بودند و ما به عالی ترین شکل آماده بودیم اما بعد از مدتی متوجه شدیم آن بازی که مدنظرمان هست انجام نمی شود. من اما معتقدم آن یک ماهی که ما بازی نکردیم بزرگترین لطمه را به ما زد. بعد از آن ما دیگر نتوانستیم به شرایط خوبمان برگردیم.

 


-تا قبل از بازی با نساجی محمود شیعی مدیرعامل باشگاه از شما حمایت می کرد و حتی در پایان بازی هم در مصاحبه اش بحث جریمه بود. به نظر می رسد اتفاقات بعد از بازی با نساجی بیشترین تاثیر را در این جدایی داشت؟


راستش جدایی من خیلی ربطی به آن مسایل بعد از بازی با نساجی نداشت. من سه جلسه با هیات مدیره داشتم که هر کدام بالای سه ساعت طول کشید و اگر یک طرف مایل به ادامه همکاری نبود در همان جلسه اول همه چیز تمام می شد. اما واقعیت این است که از طرف هیات مدیره نقطه نظراتی وجود دارد که با وجود احترام زیادی که برایشان قائل هستم نمی توانستم آن ها را بپذیرم چون نمی توانم اصولم را زیرپا بگذارم. در واقع هیات مدیره خواسته هایی داشت و نقطه نظراتی که مایل بود اعمال شود که نمی توانستم آن را بپذیرم.

 


-بعد از دو سال و نیم می توان گفت این پیکان میراثی است که شما به جای گذاشتید. این تیم در نیم فصل دوم چه سرنوشتی خواهد داشت؟


من وقتی جدا شدم هم به اعضای هیات مدیره گفتم که کلیه نفرات تیم خوب هستند و جوانان بسیار خوبی داریم. جای هیچ نگرانی برای مربی قبلی نیست، پیکان یک تیم منضبط با بازیکنان بسیار خوب است و مربی بعدی می تواند با این تیم به موفقیت برسد.

 


-شما مثل هر مربی در کارنامه تان شکست ها و پیروزی هایی داشتید و برخی جدایی هایتان بیشتر باعث ناراحتی شما شده، مثل پاس، صبا و... این جدایی از پیکان چه حس و حالی به شما می دهد.


حسی دارم که حس بدی نیست. چون از کاری که انجام گرفته احساس آرامش می کنم، فکر می کنم کارهای ماندگاری انجام شده و این حس خیلی خوبی به من می دهد. من هرگز آن حس تلخی که بعد از جدایی از فولاد و سایپا داشتم را ندارم.

 


-در یک مصاحبه ای گفته بودید اگر روزی از پیکان بروید به مدیران توصیه خواهید کرد که کار را به جوانانی مثل حمیدمطهری دستیارتان بسپارند. این اتفاق ممکن است رخ بدهد؟


حمید مطهری یک مربی جوان و آینده دار است اما مسایل درون جلسه به شکلی بود که امکان این موضوع وجود نداشت.

 

1355971

 


-این جدایی در ششمین دهه زندگی شما رخ داده است. حالا اهداف و برنامه هایتان چیست؟ آیا می خواهید به نیمکت داغ برگردید و وارد بازی خشن و بیرحم لیگ برتر شوید یا ممکن است برنامه های تازه ای داشته باشید؟


وقتی کسی به فاصله سه روز از جدایی در یک شهرستان کلاس دوروزه برگزار می کند، یا آخرین این هفته در کنگره ای در دانشگاه درباره فوتبال سخنرانی دارد باید قطعا آماده باشد و این به این معنا است که نمی توانم از فوتبال دور باشم. در این چند روز که از پیکان جدا شده ام بازی های متعدد فوتبال می بینم و به خصوص بازی های قبلی پیکان را که می بینم هنوز در من ایجاد انرژی و انگیزه می کند. فوتبال جزو لاینفک زندگی من است ، اینکه برگردم یا نه ، بخشی اش دست خودمان است اما اگر منظورتان این است که اشتیاق به کارکردن دارم ؛ بله بسیار زیاد اشتیاق دارم.

 


-هدفتان مربیگری در لیگ برتر است یا ممکن است...


نه فعلا اگر بخواهم کار کنم در لیگ برتر مربیگری خواهم کرد.

 


-مرسی آقای جلالی، اگر صحبت خاصی هست بفرمایید


-از باشگاه پیکان و از آقای شیعی به خاطر همکاری اش و از همه بازیکنان و پرسنل باشگاه تشکر می کنم و امیدوارم در آینده موفق باشند.

 

 

دیدگاه‌ها